Mozky pro armádu. Pozoruhodný svět vojenské vědy Mozky pro armádu. Pozoruhodný svět vojenské vědy

Exkurze do pozoruhodného i drsného světa vojenské vědy.

Kniha spisovatelky Mary Roachové Mozky pro armádu, která vychází v září v nakladatelství Práh, seznámí čtenáře poutavou formou se světem vojenské vědy a s vědci, kteří bojují proti jedněm z nejúkladnějších nepřátel dnešních vojáků ? panice, vyčerpání, vedru a hluku. Odpoví na řadu zajímavých i nečekaných otázek: Jak zařídit, aby lidské bytosti i v extrémních podmínkách války zůstaly živé, příčetné, zdravé a neprolezlé parazity?V čem připomínají svatební šaty pyrotechnický oblek? Proč jsou pro mariňáky nebezpečnější krevety než žraloci?

V rámci z výzkumu poškození sluchu a jeho vlivu na bojové schopnosti uskakuje autorka knihy Mary Roachová nepřátelské palbě po boku paintballového týmu amerických mariňáků. Vypravuje se do módního návrhářského studia armádní výzkumné základny v Naticku, aby se dozvěděla, proč zipy představují pro odstřelovače problém. Navštíví někdejší filmové studio, kde si budoucí medici cvičí ošetřování bojových ranění na hercích s amputovanými končetinami. A zavádí čtenáře na exkurzi do odvážného armádního světa, po které už se na dnešní vojenství nikdy nebudete dívat stejně.

?Odvaha nemusi? nutně třímat zbraň nebo vlajku, ani nosi?tka ne. Odvaha je letecky? medik námořnictva Angus Rupert leti?ci? se zava?zany?ma očima a hlavou vzhůru, aby otestoval vibračni? oblek umožňuji?ci? pilotům le?tat po hmatu, kdyby na?hodou přestali vidět nebo byli dezorientovani?. Odvaha je komande?r-poruči?k Charles ?Šve?d? Momsen salutuji?ci? přihli?žeji?ci?m, zati?mco je spouštěn do řeky Potomac, kde ma? otestovat vůbec prvni? umělou pli?ci pro u?nik z ponorky, nebo kapita?n Herschel Flowers z arma?dni? vy?zkumne? zdravotnicke? laboratoře, vpichuji?ci? si do žil kobří jed ve snaze zjistit, zda je možne? vybudovat si imunitu. A někdy neni? odvaha nic vi?c než ochota uvažovat jinak než všichni kolem va?s,? popisuje s obdivem autorka knihy Mary Roachová.

Vydává Nakladatelství Práh

272 stran

doporučená cena 330 Kč