Osudový konvoj Osudový konvoj

Nový román oblíbeného autora

V Osudovém konvoji zachycuje příběh jachtaře Davida Marka, jenž má přepravit z Bostonu do Evropy ruskou loď Oněga. Zatímco čeká na své společníky, tráví volný čas poznáváním památek. Při prohlídce domu revolucionáře Paula Revera upoutá jeho pozornost záhadný stolní orloj a neznámá kráska, ne nepodobná filmovým hvězdám třicátých let. Příležitost k seznámení však zničí výbuch bomby v blízkém okolí a totéž se opakuje i při setkání příštím. Tentokrát však Marek krasavici pomůže a zjišťuje, že je to krajanka ? hraběnka Erwina Dubská. A zjevně skrývá tajemství? Píše se rok 1946 a ve světě stále zuří válka. Pro Spojence se nevyvíjí příznivě: Velká Británie je v obležení a hrozí jí kapitulace. Zachránit ji může konvoj HX 402 s pohonnými hmotami, potravinami a dalšími zásobami, který se formuje v Halifaxu v Novém Skotsku. Z Bostonu ho má doprovodit eskadra britských protiponorkových plavidel. K nim patří také zbytek někdejšího loďstva federalizované habsburské monarchie: fregata České eskadry Podunajské federace SMS Jizera. Na její palubě je poručík David Marek pověřen dopravit do Británie dvorní dámu císařovny Zity, slečnu Erwinu Dubskou. Ženu, kterou léta beznadějně miluje?

Obstojí Jizera v boji s německými ponorkami a bombardéry? Odolá Británie nacistickému nátlaku? Dopluje jachta Oněga do Evropy? Co s tím vším má co dělat onen záhadný Reverův stolní orloj? A především, který z Davidů Marků je ten pravý?

Nakladatel:Argo

EAN:9788025724910

ISBN:978-80-257-2491-0

Vazba pevná, 374 stran, česky

Rozměry:15 × 21 cm

Rok vydání:2018 (1. vydání)

Cena 348 Kč

Autor František Novotný

Spisovatel science fiction literatury, počítačový technik, plastikový modelář a jachtař.
Počátky své tvorby patří do okruhu autorů sci-fi, který se v první polovině osmdesátých let ustavil kolem Ceny Karla Čapka a který znamenal novou etapu ve vývoji české sci-fi. František Novotný do soutěže pravidelně přispíval, v letech 1985 a 1991 v ní zvítězil a jako první z autorů soutěže se v roce 1988 dočkal knižního debutu. Kromě sci-fi se zabývá literaturou faktu. V roce 2003 vydal knihu Veleobři oceánů věnovanou bitevním lodím a bitevním křižníkům 20. století a v roce 2009 práci Plachty v ohni s podtitulem Od Vikingů k Sinopu ? 1000 let námořních bojů.

Autor recenze: red.