Praha 1948-1918 Praha 1948-1918

Výstava v Muzeu hlavního města Prahy (do 24. 2. 2019).

Výstava představí dva významné okamžiky v dějinách Prahy – události roku 1848, zejména tzv. Svatodušní bouře, a vyhlášení samostatného československého státu 28. 10. 1918, včetně pražských odrazů reality, která ke vzniku Československa vedla. Výstava rovněž ukáže proměny Prahy ve druhé polovině dlouhého 19. století. Praha během několika desetiletí prošla výraznou modernizací, obklopily ji předměstí, vyrostla v ní řada dopravních staveb a významných veřejných budov, celkově se změnila v moderní velkoměsto.

Rok „velkých změn“ – 1848 – přinesl i do Prahy mnohé dosud nevídané počiny, dokonce se v ní po několik dní odehrávaly pouliční boje, které vypukly 12. června 1848 a jejichž 170. výročí výstava také připomíná. Vystavena proto bude pozoruhodná kolekce zbraní povstalců nacházející se ve sbírkách Muzea hl. m. Prahy, stejně tak bohatá letáková produkce dokreslující širší souvislosti bouřlivé doby.

Výstava v souhrnu představí Prahu jako dějiště významné dějinné etapy, jejíž souvislosti pražské dimenze dalece přesahovaly, nicméně Praha většinou představovala klíčový prostor činů a rozhodnutí. Stojí tedy zato představit tuto zajímavou dobu dějin s využitím široké palety sbírkových předmětů i moderních audiovizuálních prostředků a ukázat významné fenomény doby i signifikantní detaily.

Autor recenze: MhlmP

Beze slov.

Beze slov.