ZASNOUBENA SE SMRTÍ ZASNOUBENA SE SMRTÍ

ZAPOMENUTÝ PŘÍBĚH INKY BERNÁŠKOVÉ, PRVNÍ ČEŠKY POPRAVENÉ NACISTY

Jana Vrzalová

Řadou dobových, dosud veřejnosti neznámých či jen zcela výjimečně publikovaných snímků, dokumentů a plakátů bohatě doplněná publikace Zasnoubena se smrtí z pera novinářky, spisovatelky a překladatelky Jany Vrzalové, je inspirována pohnutými životními osudy první české ženy popravené nacisty Ireny Bernáškové (7. 2. 1904 – 26. 8. 1942) a jejího otce, předního českého grafika Vojtěcha Preissiga (31. 7. 1873 – 11. 6. 1944).

Irena Bernášková, známá jako Inka, byla mimořádnou osobností 20. století. Rodiči vychována v silném vlasteneckém duchu, obdařena talentem na jazyky, analytickými schopnostmi, obrovskou odvahou, jíž převyšovala i muže té doby, po vzniku protektorátu Čechy
a Morava všechny své schopnosti vynaložila na osvobození rodné země – Československa. Její odbojová činnost byla úzce spojena především s vydáváním ilegálního časopisu
V BOJ, se získáváním prostředků a techniky na jeho výrobu, ale také s převáděním československých vojáků do zahraničí. Po zatčení podle skromných odhadů při výsleších mlčením zachránila na tři stovky spolupracovníků. Veškerou odbojovou práci brala na sebe. Spolu s Inkou Bernáškovou se vracíme do doby, kdy šlo o bytí či nebytí našeho národa i Československa. Knížka, která je zhmotněním paměti o naší minulosti v té nejtragičtější podobě, je prolnutím literatury faktu s beletrií.

Vychází 4. 10. 2017, EAN: 9788075651860
pevná vazba s přebalem, 336 stran + 36 stran přílohy, běžná cena: 298 Kč
Ukázka:

Jana Vrzalová je publicistka a překladatelka s více jak čtyřicetiletou praxí. Vystudovala Fakultu žurnalistiky Leningradské státní univerzity (dnes Petrohradské). Po jejím absolvování pracovala pro české a slovenské deníky a časopisy, věnovala se překladům. Z ruštiny do češtiny přeložila dvě desítky publikací. Působila jako zástupkyně šéfredaktora čtrnáctideníku Národní Osvobození, tiskového orgánu Českého svazu bojovníků za svobodu. Do roku 2015 byla tiskovou mluvčí svazu. Na svém kontě má bezpočet recenzí na knihy z oblasti literatury faktu. Jako překladatelka a editorka pracuje pro Památník Lidice. Od roku 2014 je předsedkyní Klubu autorů literatury faktu. Je mj. laureátkou Ceny Miroslava Ivanova za publicistiku, nositelkou ceny Český patriot, kterou jí udělila Asociace nositelů legionářských tradic za podporu národní hrdosti a paměti národa v kategorii publicistika. Památník Lidice její práci ocenil Pamětní medailí.

Kniha je vysázena písmem Preissig Text, Preissig Text Italic a PREISSIG 1918, který vytvořil otec Inky Bernáškové Vojtěch Preissig.

Autor recenze: Red. JOTA

THE LORD OF PEACE