Joby Warrick: Vzestup Islámského státu

Joby Warrick: Vzestup Islámského státu

Autor: Joby Warrick

Pod černou vlajkou teroru. Strhující svědectví o zrodu a vzestupu organizace, která děsí celý svět.

Je Islámský stát nepochopená, anebo spíš nepochopitelná organizace? A je to jen parta hrdlořezů? Akty tohoto nejvýraznějšího nestátního ozbrojeného aktéra současnosti jsou nepřehlédnutelné ? a jak by také mohly být, když kromě boje se skutečnými zbraněmi se jim daří úspěšně útočit i na mediální sféru a podmaňovat si internet. Přestože jsou však zmínky o bojovnících tzv. Islámského státu téměř všudypřítomné, co o nich vlastně víme a co víme o vzniku skupiny samotné?

Islám, Střední východ, sunnité, ší?ité, sektářské násilí. Pro laika jistě věci nesnadné k pochopení, tato kniha pro něj však může být zdatným průvodcem. Na pomezí žurnalistiky a beletrie totiž přináší čtivé vyprávění, díky němuž se pro vás z exoticky znějících jmen stanou důvěrně známé postavy, jejichž životní osudy velice srozumitelně propojí komplexní pavučinu událostí.

Islámský stát ?for Dummies?. Základní literatura pro všechny, kteří chtějí vědět, kdo, kdy, kde, proč a jak.

Oceněno Pulitzerovou cenou 2016.

7. 7. 2016 vydalo nakladatelství JOTA

416 stran

Formát 145 x 2013

Přeložil Martin Doleček

ISBN 978-80-7462-968-66

Běžná cena 398

?Pro čtenáře zajímající se o kořeny Islámského státu a génia zla jeho kmotra Abú Musaba Zarkávího neexistuje vhodnější kniha, s níž začít, než právě Vzestup Islámského státu.?
The New York Times

?Vzestup Islámského státu je nejlepším a nejúplnějším vyprávěním příšerného příběhu ISIS, se kterým jsem se kdy setkal. Je to také jedno z nejdůkladnějších odhalení katastrofálního rozhodnutí administrativy George W. Bushe vtrhnout v roce 2003 do Iráku včetně následného debaklu."
Washington Independent

?Vzestup Islámského státu je detailním vyprávěním, které krok za krokem dokazuje, jak opakované nepřesnosti Spojených států, arabských vůdců a al-Káidy vybudily posílení tzv. Islámského státu."
Dallas Morning News

Ukázka z knihy:

Nakladatelství Elka Press

Nakladatelství Elka Press

Autor: -lk-

Elka Press - facebooková stránka

Redakce Militaria bude v červenci na dovolené, proto místo nových knih uvádíme odkaz na facebookovou stránku nakladatelství Elka Press, kde lze sledovat nejnovější informace o produkci a připravovaných titulech.

Stránka je zde:

Hezké léto přeje čtenářům Militaria Leonid Křížek

Proč bojujeme

Proč bojujeme

Autor: Guillaume Faye

Manifest evropského odporu. Metapolitický slovník.

V časech indoktrinovaných lží a dobře vychovaných občanských zbabělostí se odvaha k pravdě mění ve smrtelný hřích. Několik těch, kteří se výzvě postaví, pak musí naopak sdílet osud vyobcovaných heretiků. Zde předstupuje Guillaume Faye, pocházející z novorozeného pokolení kacířů, aby nám s nejprozíravějším rozumem a s nejsmělejší odhodlaností ukázal, že zdánlivý mír naší západní civilizace ve skutečnosti představuje jen nejzáludnější a nejnebezpečnější zastření "válečného stavu".
(z předmluvy dr. Pierra Krebse)

Ukázka z první kapitoly:

Nejhorší války jsou ty, které nikdo nevypověděl. Propukají skrytě, šíří se po zemi jako jedovatý dech, nebezpečné, ochromující, přinášející smrt.

Dnešní Evropa je ? v rozdílné míře ? vystavena nejhoršímu ohrožení ve své historii, Je to ohrožení, které by navždy mohlo vymazat její kulturu ? ne bezpodmínečně krvavou cestou. A přece: Evropa je ve válce, aniž to ví.

Tuší to, ale vzpírá se této skutečnosti jako pštros, který strká hlavu do písku, aby unikl nebezpečí.

Jsme totiž infiltrováni a kolonizováni jižními národy a islámem, a to plošně a v obrovském tempu. Jsme vydáni na pospas novému světovému pořádku amerického ražení ? ekonomicky, strategicky a kulturně. Oba jevy jdou přitom ruku v ruce. Paralyzují nás úpadkové ideologie a uměle produkovaný optimismus, prožíváme skluz kultury a výchovy k primitivismu a iluzi křehkého blahobytu.

Vydal Dětský potápěč

Přeložil Karel Veliký

Formát 145 x 210 mm

Vazba brožovaná, 280 stran

Knihu lze objednatzde:

Stalin. Nový životopis

Stalin. Nový životopis

Autor: Oleg Chlevňuk

Co nelze ověřit, to v téhle knize nenajdete

Jako badateli, jenž zná sovětské archivy snad nejlépe ze všech, mu rukama prošly stovky dosud neznámých pramenů, dopisů, vzpomínek a deníků. Oleg Chlevňuk je tím nejpovolanějším, kdo mohl podobně ambiciózní knihu sepsat. Jeho politický i soukromý portrét diktátora řeší nespočet otazníků a přichází s řadou nových skutečností. Titul Stalin: Nový životopis právě vychází česky u Nakladatelství Paseka necelý rok poté, co Chlevňukův text poprvé vyšel u jeho ?domovského? prestižního nakladatelství Yale University Press.

?Literatura o Stalinovi a jeho epoše je nesmírně obsáhlá. Dokonce ani odborníci na stalinismus se nerozpakují přiznat, že z ní dokázali přečíst sotva polovinu. V této záplavě ovšem koexistují seriózní, přesně zdokumentované práce vedle laciných slátanin plných výmyslů a nesmyslů. Obě skupiny ? vědecká historiografie i pochybná (obvykle poststalinská) publicistika ? se jen zřídkakdy prolnuly a již dávno se vzdaly myšlenky na smíření,? píše Oleg Chlevňuk v předmluvě.

Proč vlastně přidávat k této záplavě další novou knihu? Autorův argument vychází paradoxně právě z faktu, že je tato literatura snad až příliš početná a nepřehledná. Lze se v ní totiž snadno ztratit a jejím důsledkem jsou omyly, nedůslednosti, záměrné i nezáměrné dezinterpretace. Chlevňukův přístup vystihuje klasické badatelské heslo ?k pramenům?; co nelze ověřit, to v jeho knize nenajdete.

Další motivace k napsání Nového životopisu, který by látku zpřehlednil a pročistil, je takříkajíc občanská. Klíčové vyjádření k ní najdeme opět v autorově předmluvě: ?Významná část ruské společnosti se stále ohlíží do minulosti a právě ve stalinské minulosti hledá recepty pro současnost. Populární představy o velikosti stalinské říše ? o rovnosti a boji s korupcí, o radosti a čistotě tohoto vzdáleného života, který zničili ?nepřátelé? ? využívají bezohlední publicisté i politici. Jak nebezpečná je tato směs historické hlouposti, zloby a společenské nespokojenosti, která poskytuje živnou půdu prostalinistickým lžím a pokřiveným informacím, aby zakořenily? Je skutečně možné, aby Rusku jednadvacátého století hrozilo opakování chyb století dvacátého??

Byli bychom ale na omylu, kdybychom Chlevňukovu knihu posuzovali jako politickou. Její argumenty proti stalinismu nejsou ani trochu publicisticky laciné, jsou vědecké a velmi věcné. Přitom jde o text obecně přístupný a velmi sdělný. Od prologu, který čtenáře zavede do Stalinovy oblíbené dači v okamžiku, kdy diktátor v kruhu svých věrných umírá, se zpětně odvine celý jeho život od dětství, přes revoluci a ranou bolševickou Leninovu vládu, uchopení moci, rozjezd industrializace a kolektivizace, Velký teror, druhou světovou válku až po poválečné období.

Oleg Chlevňuk (1959) působí jako vedoucí vědecký pracovník Mezinárodního centra dějin a sociologie druhé světové války a jejích důsledků při Ruské ekonomické univerzitě G. V. Plechanova v Moskvě a jako vědecký pracovník Státního archivu Ruské federace. Je autorem knih Historie gulagu (č. 2008) a Master of the House: Stalin and His Inner Circle (2008) a editorem několika výborů ze Stalinovy korespondence.

Z recenzí:

?Brilantní a průkopnická Chlevňukova kniha potvrzuje, že ji napsal možná největší

žijící odborník na osobnost Josifa Stalina.?

? Simon Sebag Montefiore

?Mistrovský portrét od mistra historiografie.?

? Ronald Grigor Suny

?Nikdo nezná dění odehrávající se v centru sovětské moci lépe než Oleg Chlevňuk.?

? Jan Plamper

Oleg Chlevňuk

Stalin: Nový životopis

Překlad Zlata Kufnerová

432 stran

Formát 170 x 240 mm

Vázaná s přebalem, 449 korun

Ukázku ve formátu PDF najdete zde: http://www.paseka.cz/chlevnuk-oleg-stalin-novy-zivotopis/produkt-4460/

Prusko-rakouská válka roku 1866: výzbroj a výstroj

Autor: Bohumír Tuhý, Jiří Šramar, Josef Šrámek

Novinka Muzea východních Čech v Hradci Králové.

V roce 2016 si připomínáme 150. výročí prusko-rakouské války, jež se odehrála během léta roku 1866. Válka mezi Pruskem a Rakouskem byla klíčovým konfliktem 19. století s dalekosáhlými důsledky pro vývoj v širší Evropě. Muzeum východních Čech v sobotu 26. března při zahájení návštěvnické sezony Památníku války 1866 na Chlumu  představilo dlouho očekávanou knihu.

Nová publikace PRUSKO-RAKOUSKÁ VÁLKA ROKU 1866: VÝZBROJ A VÝSTROJ velmi podrobně představuje podobu, fungování a vybavení rakouské, saské a pruské armády, které se v roce 1866 střetly na českých bojištích. Na 600 stranách a ve zhruba stejném množství profesionálních fotografií jsou tak poprvé a v takové kvalitě postupně představeny chladné zbraně, ruční palné zbraně, děla, sedla, uniformy a detailní součásti výstroje vojsk konfliktu, jenž změnil Evropu.

Publikace si všímá historického začlenění událostí, seznamuje čtenáře se vznikem a vývojem sbírky předmětů z války 1866 v hradeckém muzeu. Nová kniha autorů Bohumíra Tuhého, Jiřího Šramara, Josefa Šrámka a kolektivu je přepracovaným a doplněným vydáním někdejší publikace z roku 1990, která se zabývala podobnou problematikou.

?Základem pro tuto knihu se stala publikace z roku 1990 prvních dvou jmenovaných autorů, některé kapitoly jsme přepracovali a přidali některé zcela nové. Původní autoři totiž připravovali knihu ještě před rokem 1989, a přestože byli odborníky na svém místě, neměli takový přístup k zahraničním pramenům, jaký máme dnes. Výrazně jsme aktualizovali zejména pasáže o pruské armádě,? uvedl historik Muzea východních Čech Hradec Králové Josef Šrámek, který publikaci sestavoval.

Autoři nové knihy se kromě modernizace textů věnovali také kvalitě pořizovaných fotografií. Kniha obsahuje originální fotografie kolem tří stovek předmětů ze sbírek hradeckého muzea. Na snímcích jsou uniformy, zbraně a různé součásti výstroje a výzbroje. ?Na knize jsme pracovali intenzivně celý rok, velký důraz jsme věnovali výběru sbírkových předmětů. Muzeum je získávalo už od začátku své existence zejména nákupem od pamětníků a sběratelů a například uniforem z této války se zachovalo velmi málo. Fotografie v této knize nejsou jen pouhou ilustrací, ale integrální součástí publikace,? uvedl Josef Šrámek.

Hlavním rozdílem ve výzbroji rakouské a pruské armády byly ruční palné zbraně. Rakouská pěchota používala pušky vzor 1854 Lorenz, které se nabíjely zepředu. Při střelbě byly pomalejší než pruské zadovky, ale měly zase lepší přesnost a větší dostřel. Prusové měli ve výbavě tzv. jehlovky se systémem Nikolause Dreyse, které již využívaly patrony a nabíjely se zezadu.

Vydání publikace bylo podpořeno Ministerstvem kultury České republiky z programu Kulturní aktivity ? Podprogram A: Podpora projektů zaměřených na poskytování standardizovaných veřejných služeb muzeí a galerií.

Ve spolupráci s Komitétem pro udržování památek z války roku 1866.

V roce 2016 vydalo Muzeum východních Čech v Hradci Králové

Překlad anglického resume: Marcela Tejklová

Překlad německého resume: Vladimír Hendrych

První vydání

Formát 220 x 295 mm

Počet stran 580

265 převážně barevných ilustrací

Cena 950 Kč

ISBN: 9788087686119

Váha 2,5 kg

Ukázka z knihy je zde

Vše pro dítě!

Vše pro dítě!

Autor: Lenderová Milena ? Halířová Martina ? Jiránek Tomáš

Válečné dětství 1914?1918

Lenderová Milena ? Halířová Martina ? Jiránek Tomáš

Třebaže se válečné operace let 1914-1918 českých zemí bezprostředně nedotkly, válka zasáhla životy dětí nebývalou měrou. Otcové odešli na frontu, reálné příjmy klesaly, nedostatek životních potřeb si záhy vynutil zavedení přídělového systému. Děti se seznámily s chlebenkami, moučenkami, s poukázkami na uhlí, kartami na mléko. Snad je zpočátku potěšilo alespoň narušení a posléze přerušení vyučování, způsobené narukováním učitelů, nedostatkem uhlí a pracovním nasazením žáků i učitelů. Ve školství byli muži nahrazeni ženami, ty výuku bez problémů zvládly, avšak ?zvlčilé? děti, jimž chyběla otcovská autorita, nikoli. Rodiny mohly materiálním nedostatku jen těžko čelit, vždyť otop a dostatek potravin nedovedly obstarat ani jednotlivé obce. Na konci války už se neučilo, ve školách byli ubytováni váleční běženci (včetně dětí a samotný závěr konfliktu poznamenala epidemie španělské chřipky. Hodně dětí osiřelo, a bylo tak postiženo nejen citovým traumatem, ale většinou i sociálním propadem. Vdovský či sirotčí důchod za padlého živitele mnoho nezmohl. Bídě a nedostatku nezabránil ani vznik některých pomocných organizací, jejichž cílem bylo pomoci strádajícím dětem, ať už to byl c.k. Vojenský vdovský a sirotčí fond či České srdce, ?národní pomocný výbor?, založený na podzim 1917.

Monografie autorského týmu Univerzity Pardubice je originálním příspěvkem ke stoletému výročí vypuknutí první světové války.

Datum vydání: 11. 2. 2015

Formát: 130 x 200

Počet stran: 280

ISBN: 978-80-7432-499-4

Cena: 349

Průkopnická monografie o dětství za první světové války (Lidové noviny - Orientace), 243 kB
 Rozhovor s Martinou Halířovou (Týdeník Dotyk), 235 kB

Stalin a Roosevelt

Stalin a Roosevelt

Autor: Susan Butlerová

Portrét partnerství

Susan Butlerová

Stalin a Roosevelt

Ve své nejnovější knize Susan Butlerová detailně sleduje vývoj vztahu dvou významných politiků ? Josifa Vissarionoviče Stalina a Franklina Delano Roosevelta, kteří spolu na první pohled nemohli mít nic společného.

Jeden z nich prožil pěkné dětství, byl jedináček obklopený bohatstvím a oba jeho rodiče pocházeli z urozených rodů, absolvoval Harvard, poté vystudoval právo na Kolumbijské univerzitě. Druhý byl dítětem gruzínského ševce, jehož život byl zdeformován alkoholem a který rozhodně neviděl žádnou potřebu vzdělávání pro syna; bydleli v malém cihlovém domku s jednou místností a podkrovím. Jeden byl jako politik velmi populární ? svůj úřad zastával nejdéle ze všech amerických prezidentů a jako jediný byl zvolen více než dvakrát (celkem čtyřikrát). Druhý získal moc nemilosrdně, neblaze proslul jako krvavý diktátor a muž s násilnickou minulostí.

Co tedy mohlo svést tyto dva odlišné muže dohromady? Susan Butlerová se ve své knize podrobně zabývá vznikem a vývojem tohoto partnerství, vypráví příběh o tom, jak se vedoucí představitelé světa Západu a Východu stali více než spojenci, příběh o velkém respektu, ve kterém sledujeme jejich myšlenky, komentáře, obavy, úvahy, touhy? A to vše na pozadí klíčových událostí druhé světové války.

Autorka při své práci čerpala z materiálů Ruského státního archivu sociálních a politických dějin, Archivu zahraniční politiky Ruské federace, Franklin D. Roosevelt Presidential Library a také z mnoha dalších osobních zdrojů

?Ambiciózní nový portrét partnerství, které zachránilo svět od nacistické tyranie? Byl to vztah, který vyhrál válku? Silná kniha, neodolatelné čtení.?

David M. Shribman, výkonný editor Pittsburgh Post-Gazette

?Susan Butlerové se povedla velmi čtivá kniha, představující populárního amerického prezidenta jako výborného diplomata a stratéga, který měl nejen ambiciózní plán uspořádání poválečného světa, ale také sílu, ctižádostivost a osobní kouzlo, pomocí nichž mohl překonat Churchillovu neochotu a Stalinovo věčné podezírání? Seriózní práce z historie, která se čte jako román a vrhá nové světlo na charakter a válečné cíle Stalina, Churchilla a Roosevelta. Bravo!?

Michael Korda, autor bestsellerů Ike ? osud hrdiny a Nesmrtelní

?Dobře napsané, bohatě detailní a promyšlené. Příběh historicky významného vztahu; promarněná příležitost, jak odvrátit závody ve zbrojení a studenou válku.?

Evan Thomas, autor Ike's Bluff: President Eisenhower's Secret Battle to Save the World

?Doposud nejúplnější studie vztahu Roosevelta se Stalinem.?

Frank Costigliola, autor Roosevelt?s Lost Alliances

Vydalo nakladatelství JOTA 23. 3. 2016

Počet stran: 672 + 28

Formát knihy: 145 x 210

Původní název: Roosevelt and Stalin. Portrait of a Partnership

Vazba: Pevná s přebalem

Cena: 398 Kč

ISBN: 978-80-7462-868-9

Když Hitler bral kokaina Stalin vyloupil banku

Autor: Giles Milton

"Strhující příběhy, které se na vás z knihy vyvalí, jako když vysypete pytel s kořistí." The Guardian

Giles Milton

Věděli jste o tom, že Hitler bral kokain? Nebo že Stalin vyloupil banku? Že mrtvola Charlieho Chaplina byla ukradena a zloději za ni požadovali výkupné?

Giles Milton je mistrovský vypravěč historických příběhů. V poutavé próze Když Hitler bral kokain a Stalin vyloupil banku uvádí 50 těch nejbizarnějších historických ?perliček?. Budete se podivovat nad příběhy, které se čtou jako fikce, a přitom jsou zcela pravdivé.

Přečtete si o Hiróovi Onodovi, japonském vojákovi, pro nějž druhá světová válka skončila až v roce 1974, o tom, jak Agatha Christie v roce 1926 na jedenáct dní záhadně zmizela, o Mallorym, který možná jako první člověk zdolal Mount Everest, nebo o tom, kdo doopravdy zabil Rasputina.

?Fascinující poznámky z historie pod čarou?, jak Milton v originále nazývá svou knihu, jsou perfektně podloženy autorovým výzkumem. Partička špiónů, darebáků, lidojedů, dobrodruhů a otroků, která se na těchto stránkách sešla, zahrnuje dvacet století na šesti světadílech. Kniha vrhá světlo na některé z nejvykřičenějších příběhů dějin a jejich nejokázalejší a nejbarvitější postavy ? zvířata nevyjímaje.

Vychází 16. 3. 2016, EAN: 9788074629358

pevná vazba s přebalem, 184 stran, běžná cena: 278 Kč

Originální název: When Hitler Took Cocaine; When Stalin Robbed a Bank

Přeložil: Jan Kozák

Giles Milton je celosvětově známý spisovatel a historik. Narodil se v Buckinghamshiru a vystudoval Bristolskou univerzitu.

Proslavil se svými bestsellery v žánru popularizované historie, které byly přeloženy do dvaceti jazyků. Napsal také tři romány a tři knížky pro děti.

Žije střídavě v jižním Londýně a Burgundsku a je ženatý s výtvarnicí a ilustrátorkou Alexandrou Miltonovou. Má tři dcery.

?Giles Milton je muž, který umí udělat z historie událost a nechává ji ožít? Skvělá inspirace pro všechny, kdo věří, že dějiny mohou být vzrušující a zábavné.?                                            The Times

Světová výstava Titanik v Praze otevřena

Autor: JVS Group

10. 2. - 30. 6. 2016

10. února 2016 byla v pražském areálu PVA Expo Letňany otevřena světově úspěšná výstava Titanic. Unikátní expozice mapující kompletní historii nejslavnější lodě světa se rozléhá v prostorách více než třech a půl tisících metrů čtverečních. Návštěvníci zde vstoupí na palubu Titaniku a prožijí kompletní příběh legendárního plavidla. Poprvé v České republice je možné nahlédnout do věrných rekonstrukcí kajut, strojovny, jídelního oddílu, chodeb, můstku a dalších částí lodě. Na návštěvníky čeká více než dvě stě skutečných exponátů vylovených přímo z vraku Titaniku. Výstava potrvá do konce června a bude otevřena každý den od 9 do 20 hodin.

Výstava Titanic, kterou je možné v pražských Letňanech navštívit, ukazuje příběh nejslavnější lodi historie lidstva v největším měřítku, v jakém byla kdy na území České republiky k vidění. Úspěšnou výstavu vidělo po celém světě již více než deset milionů návštěvníků. Díky spolupráci týmu odborníků společnosti RMS Titanic, která má jako jediná právo na vyzvedávání částí vraku Titaniku přímo ze dna oceánu, mohou návštěvníci projít věrnými a precizními rekonstrukcemi kajut, poznat atmosféru jídelního oddílu, okusit ruch strojovny, kochat se slavným schodištěm lodi nebo si pořídit fotografii na ikonické přídi Titaniku.

Na výstavě naleznete více než dvě stě originálních artefaktů vylovených přímo z vraku Titaniku. Mezi nimi lze najít například osobní předměty cestujících, jako jsou kabelky, šperky či části oděvů, nebo součásti lodi jako je nábytek, lodní přístroje, píšťaly a mnoho dalšího. Hodnota těchto artefaktů je astronomicky vysoká, o čemž svědčí i nedávna světová aukce, ve které byl jídelní lístek z Titaniku vydražen za částku okolo 3 milionů korun. Podobných artefaktů je v Letňanech k vidění obrovské množství.

Samozřejmostí je doplňující textový a obrazový materiál exponátů, který ke každému vystavenému objektu poskytne maximální množství informací. Každý návštěvník navíc při vstupu na výstavu obdrží poslechové zařízení audio guide, které dokreslí atmosféru a doplní další podrobnosti, a to vše ve třech světových jazycích. Kromě toho také každý návštěvník výstavy obdrží vlastní palubní lístek se jménem skutečného pasažéra z Titaniku. Na konci expozice se dozví, zda jeho jméno cestu dokončilo nebo ne.

Celá výstava je postavena na konkrétních příbězích a osudech pasažérů. Obzvlášť zajímavá je část věnovaná československé stopě, konkrétně příběhu slovenských bratrů, kteří na Titaniku cestovali se svým otcem. Ten bohužel cestu nepřežil, avšak bratři docestovali až do New Yorku, kde nikdo neznal jejich původ. Jejich fotografie obletěla svět a dostala se až k jejich matce zpět do Evropy. A jak to dopadlo? Konec tohoto i dalších příběhů se dozví návštěvníci na výstavě v Letňanech.

Celková doba pro návštěvu výstavy je zhruba dvě hodiny.

Další informací najdete na www.vystavatitanic.cz

Vstupenky jsou v předprodeji v síti Ticketportal.

Zajatcem v Rusku

Zajatcem v Rusku

Autor: Hans Hahn

1943?1949

Hans "Assi" Hahn

Dosud česky nikdy nevydané vzpomínky německého stíhače z 2. světové války. Válečné paměti Assiho Hahna, poprvé vydané v roce 1951, jsou především svědectvím o jeho životě v sovětském zajetí. Hahn, významný stíhač německé luftwaffe, byl se svým Me-109 sestřelen u Děmjanska v roce 1943 a v zajateckých táborech pobýval až do konce čtyřicátých let. Byl vystaven silnému tlaku Sovětů, aby spolu s jinými důstojníky podpořil tzv. Národní výbor svobodného Německa, propagandistický nástroj Kremlu ovládaný komunisty, což ale odmítl. Aby bylo zřejmé, že se jedná o autentickou výpověď, nazval autor svou knihu v originále Mluvím pravdu. Během tvrdého vymývání mozku, jemuž byl v zajetí vystaven, se setkal s mnoha zajatými německými důstojníky a emigranty, kteří přistoupili na komunistickou ideologii; někteří z nich se potom stali čelnými představiteli nového německého státu pod sovětským vlivem ? Německé demokratické republiky (za všechny jmenujme Waltera Ulbrichta). Kniha dobře dokumentuje nejen brutalitu sovětského režimu, ale také ? svou zákonitou jednostranností ? i způsob uvažování německých vojenských představitelů za války. Je napsaná čtivě a čte se jako dobrodružný román. Autorem českého překladu je Jiří Ohlídal.

Nakladatelství Elka Press

Vyšlo 5. února 2016

Formát A5 (147 x 210)