strana: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 |

Historie trochu jinak

Historie trochu jinak

Autor: Richard Händl

Převážně nevážně o českých dějinách

Nakladatelství JOTA právě vydává

zábavnou, překrásně ilustrovanou populárně-naučnou knihu

Historie trochu jinak

Převážně nevážně o českých dějinách

Richard Händl

Ilustrace: Jakub Krejčí

Autor se zaměřuje na nejpozoruhodnější okamžiky české historie. S humorným nadhledem začíná událostmi našich nejranějších dějin a přináší několik originálních teorií a hypotéz se solidní oporou v pramenech.

Vyprávění pokračuje vyvracením některých obecně zažitých omylů a čtenář může také zalistovat na stránkách historického bulváru, v oficiální historii často překrytých pruderností pozdější doby.

Zúčastníme se rovněž napínavých detektivních šetření, čekají na nás vraždy, atentáty a podobné kratochvíle. Porovnání mnoha zajímavých dobových statistik nám otevře zcela nový pohled na časy dávno minulé.

Naše země se nachází ve středu Evropy, a proto autor neopomíjí ani dodnes mnohdy překvapující souvislosti našich dějin s evropskými.

Obsah druhého, rozšířeného vydání:

I.              Takhle Jirásek nepsal

Přemysl Oráč nebyl zemědělec!

Žila mýtická knížata?

Byla Libuše škaredá?

Dívčí válka proběhla jinak!

Bivoj padl za vlast

Pověstné Svatoplukovy pruty nebyly tři

II.            Pohledy do raného středověku

Lech, první český král

Jak se jmenovali Cyril a Metoděj

Kdo byl první Přemyslovec

Bylo to drahé?

Zbraslav – syn svatého Václava

Český Achilles jezdil pro zásoby na Slovensko

Válka přemyslovských bratranců

III.           Padlé královny

Kunhuta byla na frajery

Dvě vdovy

Manželka a milenka

IV.           Zakonzervované omyly

Přemysl-Otakar

Mikuláš aneb Přemyslovci nevymřeli roku 1306

Karlovy peripetie

Václavovy peripetie

V.            Trocha středověkého bulváru

Bigamista Přemysl a ti druzí

Příliš světský biskup

Dva panovníci ze Stadic

VI.           Co v učebnicích nebylo

Inkvizice po česku

Privilegovaní bastardi

Byl Zikmund králem?

Dva posmrtné podvody

VII.         Jaké víno se pilo z kalicha

Vyhrál Žižka všechny bitvy?

Mohli jsme být pravoslavní?

Svatý démon Kapistran

VIII.        Trocha novověkého bulváru

První český bohém

Peníze se nemají rozhazovat

Krumlovský horor

Hubená Sissi

Jak to bylo v Mayerlingu

IX.           Zapomenuté atentáty

Násilné smrti českých panovníků

Atentát na knížete Jaromíra

Atentát na knížete Břetislava II.

Atentát na knížete Svatopluka

Byly to atentáty?

X.            To by člověk neřekl

Zasloužilé panovnice-matky

Žižkovy potomci mezi námi

Karel, kníže Schwarzenberg

XI.           Evropa v nás, my v Evropě

Marbod z Boiohaema

Adiva, ztracená princezna z Anglie

Neznámá Ludmila

Tycho de Brahe

Radecký a Žižka

Britská královna je českého původu

Všichni jsou bratranci

Doporučená cena: 298 Kč

Formát

155 x 235 mm

Vazba

pevná vazba s přebalem

Počet stran

330

Rok vydání

2009

Richard Händl *18. dubna 1952

Narodil se, žije a bude žít v Praze. Publicista historických zajímavostí, zpívající klavírista, moderátor, jachtař. Výrazný extrovert, ovšem velmi plachý. Milovník hospůdek. Účastník intelektuálních restauračních debat a hádek ve všech oborech. Z těch oborů od mládí preferuje historii. Vzdělává se v ní sám a má výhodu (?), že není hodnocen kantory, nýbrž čtenářskou veřejností. Jak? To neví. Peněz je za to málo. Postupem doby publikoval ve většině periodik, ve kterých mají rubriku historie. Pochází z hudební rodiny a živit se hudbou je jeho povinnost i radost. Žije si báječně — a to ho baví. Má dceru Noru.

Jakub Krejčí *11. září 1955

Narodil se, žije a bude žít v Praze. Výtvarník, který zvládá malbu, litografii, dřevěnou plastiku, loutky, divadelní kostýmy a obrázky. Vystudoval loutkářství a scénografii na DAMU. Podílel se na přehršli výprav a scén k divadelním představením. Byl jednou ze zásadních postav při vzniku legendární Divadelní pouti v Praze na Střeleckém ostrově. Je duší (a spoluprovozovatelem) literární kavárny a galerie U zavěšenýho kafe. Výrazná vlastnost — všichni jej mají rádi. S Richardem Händlem jej pojí přátelství a dlouholetá příslušnost ke společnosti lidí pohybujících se na Malé Straně. Tedy spíše sedících v malostranských hospůdkách. Žije si skvěle — a má z toho radost.

Zvláštní poděkování panu Antonínu Malému za spolupráci na obálce!

Záhady a tajemství 2. světové války

Záhady a tajemství 2. světové války

Autor: Jésus Hernández

Zmizení, úmrtí a nevysvětlené události největšího válečného konfliktu v dějinách.

Bylo v roce 1942 napadeno Los Angeles?

Zachránila se zázračně před bombardováním da Vinciho Poslední večeře?

Nacházejí se Hitlerovy ostatky v Moskvě?

Chtěl Rommel podepsat příměří se Spojenci?

Zakopali Japonci na Filipínách poklad, který nebyl nikdy objeven?

Během šesti let II. světové války došlo k mnoha zdánlivě nevysvětlitelným událostem a vznikly stovky pověstí a legend, jež po léta kolovaly, aniž by se s jistotou vědělo, zda k nim došlo nebo ne. Historik a novinář Jesús Hernández hledá v Záhadách a tajemstvích II. světové války historická vysvětlení všech těchto událostí a snaží se rozlišovat mezi mýtem a realitou.

Na stránkách této knihy se objevují letadla a lodi, jež beze stop zmizely, špióni, jejichž rukama procházely životně důležité informace, záhadné osobnosti a opravdu tajemné události, jež jsou popsány čtivě a s vědeckou přesností. V této knize poznáme nejtajemnější stránky války, která rozhodujícím způsobem ovlivnila dějiny lidstva.

Neznámé osoby se mísí s důležitými osobnostmi jako Hitler, Churchill, Rommel nebo McArthur v neuvěřitelných příhodách, které se skutečně staly, i v legendách, které zněly pravděpodobně, ale nakonec se ukázaly jako nepravdivé.

Bylo někdy za války napadeno město Los Angeles? Jaký byl vztah mezi Bermudským trojúhelníkem a II. světovou válkou? Došlo skutečně k filadelfskému experimentu? Umřel bratr Johna Fitzgeralda Kennedyho za podivných okolností? Kde se nacházejí Hitlerovy ostatky? Zničily málem spojenecké bombardéry Poslední večeři Leonarda da Vinciho? To jsou jen některé ze záhad II. světové války, jež si tato kniha klade za cíl objasnit.

Doporučená cena: 298 Kč

Formát 145 x 210 mm

Vazba pevná s přebalem

Počet stran 264

Jesús Hernández (Barcelona, 1966), historik a novinář, jenž se během krátké doby stal nejprodávanějším španělským autorem knih o II. světové válce.

Absolvoval studium moderních dějin a informatiky a na toto téma publikoval pět prací: 100 nejlepších příběhů II. světové války (2004), Neobyčejné činy II. světové války (2005), Záhady a tajemství II. světové války (2006), Stručné dějiny II. světové války (2006), Podivuhodné příběhy II. světové války (2007) a Vše, co je třeba vědět o I. světové válce (2007). Úspěchy, jichž tyto práce dosáhly, se promítly i do jeho výkladu obecných dějin válečnictví: Je válka! Nejlepší příběhy vojenských dějin (2005).

Díky příjemnému stylu psaní, v němž se mu daří sdělovat fakta jasným a přímým novinářským jazykem, a díky hlubokým znalostem válečných událostí jsou všechna jeho díla vřele přijímána neustále rostoucím počtem čtenářů.

Novinky z nakladatelství Baronet

Novinky z nakladatelství Baronet

Autor: Hassel / Kessler / McCain

Novinky z nakladatelství BARONET

Leo Kessler: Velký útěk

Na podzim roku 1944 začíná Hitler plánovat operaci v Ardenách. Mezi akcemi, které mají překvapivý úder podpořit, je i plán hromadného útěku německých válečných zajatců, jich je v britských táborech drženo na 250 tisíc. Když se však poručík Washington Lee dovídá o této podvratné akci, nikdo není ochoten takovému absurdnímu záměru uvěřit. A tak se musí poručík pokusit odhalit organizátory útěku na vlastní pěst a proti vůli svých nadřízených, a uspět dříve, než se uskuteční.

Stran: 232
Cena: 219
Po slevě : 197

Charles McCain: Válka jednoho Němce

Válečný román napsaný v nejlepších tradicích tohoto žánru začíná s prvními měsíci II. světové války. Max Brekendorf, hrdý mladý důstojník německého námořnictva se nemůže dočkat chvíle, kdy si v boji vydobude čest a slávu.
Strhující příběh, postavený i na dobré znalosti válečných reálií, otevírá známá epizoda z podzimu 1939, kdy se po bitvě v ústí řeky La Plata dobrovolně potopila německá bitevní loď Admirál Graf Spee. Právě na ní započal osud jednoho Němce, muže který se jako zrnko mezi mlýnskými kameny prodírá válkou a snaží se uchovat si čest, odvahu a zdravý rozum. Max Brekendorf katastrofu Grafa Spee přežije a vydává se na další a další válčiště podle toho, kam ho vichřice války zavane. Jako podmanivá součást McCainova románu působí i dobrodružství a rozličná prostředí, v nichž se hlavní hrdina ocitá.
Jak německý válečný stroj nezadržitelně postupuje Evropou, očekává Max jen šťastnou budoucnost po boku své snoubenky Mareth. Avšak po letech strávených v bojích nejprve na hladinových lodích a poté jako kapitán ponorky se mu osud začíná jevit v méně radostných barvách. Na svých misích prožívá stále trýznivější chvíle, a i život jeho snoubenky je nebezpečnější a zoufalejší. S postupným rozpadem Říše šíří tajné služby teror i ve vlastních řadách, do kterých nasazují špehy, a Maxovo poslání, kdysi tak nezpochybnitelné, ztrácí smysl. Začíná si uvědomovat, kam jeho vlast dospěla, a že jej čeká těžké rozhodování mezi povinností a vlastní morálkou.

Stran: 408
Cena: 289
Po slevě : 260

Leo Kessler: Vlčí smečka

Leo Kessler, mistr válečného románu, provází čtenáře v tomto pětidílném románovém cyklu odyseou německé ponorky U-69 po nebezpečných evropských mořích, na nichž se odvážné posádky podmořských lodí pokoušejí oddálit konečný úder spojenců proti Říši. V roce 1939 se Christian Jungblutt, dvacetiletý nováček námořnictva, vydává na svou první velitelskou misi. Německé vrchní velení určilo boji zocelenou a statečnou posádku ponorky U-69 k provedení téměř nemožného úkolu - napadnout domovskou základnu britské flotily ve Scapa Flow. Tak se začala zrodit sláva této ponorky a jejího kapitána.
Úvodní román pětidílného cyklu o ponorce U-69

Stran: 184
Cena: 179
Po slevě : 161

Sven Hassel: Monte Cassino

Bitva u Monte Cassina bývá označována za jednu z nejkontroverznějších bitev druhé světové války. Bitva, v níž se německá armáda v zoufalé snaze udržet si kontrolu nad Itálií střetla s postupujícími spojeneckými vojsky, bitva, při níž byl s povrchu zemského smeten benediktský klášter Monte Cassino, který tu stál bezmála jedno a půl tisíciletí, bitva, jež stála mnoho tisíců lidských životů, které patřily vojákům více než dvanácti národů, ale i mnichům a vůbec všem, kdo byli ukryti uvnitř kláštera. Sven Hassel, světově známý autor válečné literatury, zde opět vychází z vlastních zkušeností frontového vojáka německé armády. Jeho hrdiny se znovu stávají ostřílení muži z 5. roty 27. tankového pluku zvláštního určení (který byl vlastně plukem trestním), zarputilí rváči i nerozlučitelní kamarádi jako Porta, Barcelona, Drobeček či Dědek, a Hassel opět líčí ty nejnemožnější i nepravděpodobnější příběhy, které se jim mohly stát. Hasslův román, který dějově přímo navazuje na román Gestapo, představuje jeho vlastní pojetí událostí, jež předcházely této bitvě a jež vedly až k ní, a nakonec líčí i všechny hrůzy onoho horoucího pekla, jímž se podle něj boje u Monte Cassina v zimě mezi léty 1943 1944 staly.

Vazba: brožovaná
Stran: 280
Cena: 219
Po slevě : 197

10. komando zasahuje

10. komando zasahuje

Autor: Nick van der Bijl

Akce spojeneckých přepadových jednotek v letech 1942-1945

Desáté komando bylo tvořeno příslušníky francouzských, holandských, belgických, norských, polských a jugoslávských svobodných vojenských sil, které unikly před německou okupací. Všichni jeho členové museli absolvovat výcvikový kurs Zelených baretů v Achnacarry ve Skotsku. Autor odhaluje, že kromě šesti národních kontingentů existovala tajná jednotka sestavená hlavně z východoevropských Židů, kteří unikli nacistické okupaci a pronásledování.

Komando nikdy nebojovalo jako jedna skupina, ale poskytovalo své příslušníky pro konkrétní operace, odpovídající jejich původu. Například 1. četa (francouzská) se podílela na přepadení Dieppe, 2. četa (holandská) bojovala u Arnhemu a 5. četa (norská) přepadla Lofotské ostrovy. Ve zbývajícím čase plnili jeho členové důležité zpravodajské úkoly, když vyslýchali zajatce, překládali ukořistěné dokumenty, chodili na průzkumné hlídky a shromažďovali zpravodajské informace o plážích pro den D.

Národní čety se staly základem pro poválečné národní přepadové jednotky.

Svým úplným popisem akcí a zpravodajských operací vícenárodnostního 10. komanda je kniha vzrušujícím a objevným čtením.

Formát 145 x 210 mm

Počet stran 320 + 16

Rok vydání 2009

MOC 328 Kč

Nick van der Bijl

vstoupil do zpravodajského sboru v roce 1970 a dalších dvacet let intenzivně cestoval a věnoval se problematice vojenské bezpečnosti a zpravodajství. Kromě jižního Atlantiku sloužil v Belize, Bruneji, Kypru, Hong Kongu, Jordánsku, Koreji, USA a v Západním Německu.
Po penzionování z britské armády po dvouletém postgraduálním kurzu udělal kariéru v řízení bezpečnosti. Je autorem knih Nine Battles to Stanley, 5th Infantry Brigade in the Falklands (s Davidem Aldeou), Victory in the Falklands a Confrontation.
Kromě psaní o vojenské historii a bezpečnosti se věnuje množství zájmových činností, včetně jachtingu, golfu a ragby. Je ženatý, má jednu dceru a žije poblíž Bristolu.

HUSITÉ

HUSITÉ

Autor: Josef Dolejší, Leonid Křížek

Reprezentativní publikace o válečném umění husitů a historii jejich hnutí.

Josef Dolejší v úvodu říká: „Chápání husitství u nás prošlo během uplynulých šesti století množstvím různých zvratů, jejichž výsledkem byla pestrá škála oficiálních interpretací, o nichž dostatečně svědčí jen za poslední století učebnice dějepisu pro základní a střední školy z časů Rakouska-Uherska až po didaktické výtvory našich dnů. Tyto vesměs ideologické interpretace jsou pro náš vlastní záměr celkem nezajímavé a mohou být námětem pro samostatnou studii. Kolísají od zásadového katolického odporu přes vlastenecké nadšení až k současné lhostejnosti či rádoby kritickému a přehodnocujícímu postoji. Pro nás významnou okolností zůstává, že husitské válečné umění si u nás nikdo nedovolil zpochybnit.“

Připravovaná kniha je koncipovaná do dvou částí. V první je podrobně rozebrán vznik a průběh husitské revoluce, s přihlédnutím k dosud vydaným pracím a dostupným pramenům. Jsou popsány kořeny Husových reformních snah, jeho zápas s odpůrci a neochvějné hájení Boží pravdy, jež jej nakonec dovedlo až na kostnickou hranici. Jsou popsány životní osudy dalších protagonistů husitského hnutí a průběh válečných let, končících porážkou radikálního křídla husitského hnutí u Lipan. Jsou popsány nejenom ideově-politické zvraty dané doby, ale podrobně také jednotlivá tažení, bitvy a kruciáty. Autor této části, J. Dolejší, navštívil všechny významné lokality, města, hrady a bojiště, a svůj text doprovodil bohatou obrazovou dokumentací. Kromě fotografií současného stavu těchto lokalit je text ilustrován také mnoha dobovými i novějšími kresbami a malbami. Autor nezastírá snahu rehabilitovat toto významné období evropských dějin.

V druhé části rozebírá L. Křížek podrobně všechny aspekty husitského válečného umění. Postupně věnuje pozornost výzbroji a výstroji jak husitských, tak křižáckých vojsk, jejich ideologické a taktické přípravě, strategii a logistice. Je popsána taktika vozové hradby, využití palných zbraní, způsob dobývání hradů a měst, konkrétní způsoby boje muže proti muži, metody průzkumu, taktika přesunů a táboření, podstata tzv. spanilých jízd a jsou uveřejněny výňatky z dobových vojenských řádů. Autor cituje řadu badatelů, kteří se husitských vojenstvím zabývali před ním, a také dobové kroniky či ohlasy husitského válečnictví v cizí literatuře. Text je doplněn řadou jak dobových tak původních ilustrací, rekonstrukcí, fotografiemi zbraní a zbroje jakož i reprodukcemi romantických obrazů husitů, tak jak si je představovali malíři uplynulých staletí. Následuje chronologie husitských válek a knihu uzavírá slovník zbraní, zbroje a fortifikací, mapy a rejstřík.

Publikace bude mít reprezentativní charakter daný již formátem (240 x 310 mm). Celkový rozsah bude zhruba 400 celobarevných stran s více než 1000 ilustrací. Text je doplněn medailonky vůdčích osobností, citáty z pramenů a dokumentů a heslovitým popisem reálií.

Záměrem autorů je seznámit čtenáře moderní obrazově-textovou formou s jednou z nejpohnutějších epoch českých dějin. V důsledku ideologických manipulací v druhé polovině 20. století je dnes husitství vnímáno jako cosi zprofanovaného, odbytého a zavrženíhodného. V uplynulých 50 letech nevyšla seriozní publikace (pomineme-li drobné pamflety či naopak vědecké statě běžnému čtenáři nedostupné či nesrozumitelné), která by se věnovala této významné etapě našich dějin. Podstatným přínosem publikace je důkladný rozbor husitského vojenského umění. Také tím je dílo jedinečné a přínosné. Jistě potěší kromě široké čtenářské obce také učitele základních a středních škol a přispěje tak k lepšímu pochopení minulosti u nejmladších generací.

Autoři: Josef Dolejší, Leonid Křížek.

Kniha vyšla 8. října 2009. Byla představena 10. října 2009 na Podzimním knižním veletrhu v Havlíčkově Brodě. Zajistěte si u svých knihkupců.

Formát 240 x 305 mm

Počet stran 368 stran

1000 barevných ilustrací, tištěno na křídě

Pevná vazba

Cena 999 Kč

Výhradní distributor: Krameriova KD., spol. s r. o., Vosmíkova 538, 396 01 Humpolec

tel. 565-532-837, fax 565-532-837, e-mail krameriova@krameriova.cz

Draze zaplacená svoboda I a II

Draze zaplacená svoboda I a II

Autor: Kolektiv autorů

Osvobození Československa 1944?1945

Dějiny druhé světové války jsou i dnes, po více než šedesáti letech od jejího konce, stále žádaným a vyhledávaným tématem. Práce historiků z Ústavu pro soudobé dějiny Akademie věd ČR pod vedením Jaroslava Hrbka se snaží ozřejmit problematiku osvobozování Československa v širokém kontextu dějinných událostí. Autoři se soustředili především na rovinu mezinárodně-politickou, tedy na objasnění složitosti zápasu o obnovení a mezinárodní uznání republiky v původních hranicích, a dále na rovinu vojenskou, kdy popisují nejen průběh bojů na československém území, ale podávají i obecný nástin vojenských operací v daném období. Ve dvou dílech autoři shrnují politický a vojenský vývoj československé otázky od počátku války, popisují proměny vztahu velmocí k exilové reprezentaci a především politické okolnosti, které vedly k začlenění Československa do sovětské sféry vlivu.

Kolektiv autorů:

Jaroslav Hrbek, Vít Smetana, Stanislav Kokoška, Vladimír Pilát, Petr Hofman.

Vydalo nakladatelství Ladislav Horáček – Paseka

Datum vydání: 29. 5. 2009

Formát: 170 x 240

Doporučená cena 590 Kč

Smrt wehrmachtu

Smrt wehrmachtu

Autor: Robert M. Citino

Německá válečná tažení v rozhodujícím roce 1942

Pro Hitlera a německé ozbrojené síly byl rok 1942 bodem obratu ve druhé světové válce, když přetížený, ale stále smrtící wehrmacht zaměnil vynikající vítězství za patové situace a strategické ústupy. V tomto zásadním přehodnocení onoho rozhodujícího roku autor ukazuje, že příčinou potíží německé armády byla do velké míry posedlost „válkou v pohybu“ - snaha rozdrtit nepřítele v „krátkých a pružných“ taženích jako součást Hitlerova zcela chybného způsobu vedení války.

Od zdrcujících taktických vítězství u Kerče a Charkova v květnu až po katastrofální porážky u El Alameinu nabízí Smrt wehrmachtu nový objevný pohled na tento rozhodující rok. Autor ukazuje, jak tažení v roce 1942 zapadala do staletí starých válečných prusko-německých postupů a jak nakonec zhatila Hitlerovy expanzionistické ambice. Zkoumá každé větší tažení a bitvu na ruských a severoafrických bojištích, aby zhodnotil, jak se armáda vedená k rychlým a rozhodným vítězstvím vypořádala s tím, když se situace obrátila.

Citino také rekonstruuje pohled německých generálů a zachycuje četné nepředvídané události, bez nichž by mohly být výsledky příznivější. Navíc poukazuje na osudnou extrémní agresivitu velitelů, jako byl Erwin Rommel, a posuzuje, jak německý způsob velení a důraz na „nezávislost podřízených velitelů“ trpěl pod kuratelou Hitlera a náčelníka generálního štábu generála Franze Haldera.

Rok 1942 znamenal spíš než obrat ve válce zánik velmi starých a tradičních metod klasického „německého způsobu válčení“, jenž nebyl schopen uspět proti složitým problémům dvacátého století.

Citino mistrovsky kombinuje vědecký výzkum s poutavým vyprávěním a jeho pozoruhodné dílo poskytuje neotřelý a objevný pohled na to, jak se ve svém úsilí o světovou nadvládu začala hroutit jedna z nejsilnějších armád v historii.

Robert M. CITINO

(narozen 19. června 1958)

je profesorem evropské historie na Eastern Michigan University a autorem sedmi dalších knih, včetně Quest for Decisive Victory: From Stalemate to Blitzkrieg in Europe, 1899-1940, German Way of War: From the Thirty Year’s War to the Third Reich nebo Blitzkrieg to Desert Storm: The Evolution of Operational Warfare, jež získala cenu Society for Military History’s Distinguished Book a cenu American Historical Association’s Paul Birdsall.

Vydalo nakladatelství JOTA

Formát 145 x 210

520 stran

Doporučená cena 448 Kč

Vyšlo 9. 9. 2009

TITANIC - Poslední tajmenství lodi snů

TITANIC - Poslední tajmenství lodi snů

Autor: Brad Matsen, John Chatterton a Richie Kohler

Myslíte-li si, že příběh Titanicu znáte, zjistíte, že tomu tak není.

John Chatterton a Richie Kohler jsou dva výjimeční výzkumníci, kteří se v malých ponorkách potápějí k vrakům lodí a přinášejí nová fakta o příčinách námořních katastrof. Poté, co změnili pohled na historii svým objevem nacistické ponorky u pobřeží New Jersey (Stíny hlubin, Jota 2007), zaměřili svou pozornost na Titanik.

Jeho ztroskotání a velmi rychlé potopení, jež zbytečně stálo životy mnoha set lidí, nebylo dosud spolehlivě objasněno. Studovali historii události i jeho sesterské lodi Brittanic, potopili se k vraku Titaniku, spolupracovali se skvělými námořními specialisty, dostali se do dosud nepřístupných archivů. Výsledkem je kniha, kterou budete číst jako napínavý detektivní příběh a která přináší naprosto šokující odhalení.

Formát 145 x 210

Počet stran 248 + 32

Vyšlo 19. 8. 2009

Myslíte-li si, že příběh Titanicu znáte, zjistíte, že tomu tak není. Matsenova kniha přináší nové důkazy z hloubi oceánu a spojuje je s historickými záznamy a odhaluje temná, doposud neodhalená tajemství o tragické plavbě této lodi. Podvodní objevy potápěčů Johna Chattertona a Richieho Kohlera vedou čtenáře až k mrazivému závěru: Co se oné osudné noci na palubě Titanicu událo, bylo mnohem horší, než se doposud všeobecně myslelo.

Susan Caseyová, autorka bestselleru Ďáblovy zuby

Vlk samotář

Vlk samotář

Autor: Timothy P. Mulligan

Kniha o životě a smrti německého ponorkového esa Wernera Henkeho.

V této knize je popsán příběh německého ponorkového esa z druhé světové války Wernera Henkeho, jenž se svou ponorkou U-515 potopil víc plavidel (24 obchodních a 2 válečné lodě), než kterýkoli německý ponorkový velitel v období po září 1942. Henke, krajně nezávislá osobnost, byl téměř degradován a propuštěn z válečného námořnictva, aby se pak stal jedním z jeho největších hrdinů. Dva týdny po tom, co jej Hitler vyznamenal jedním z nejvyšších řádů, se Henke střetl s gestapem, aby bránil své přátele. Jádro této knihy tvoří vylíčení, jak a proč jeho život skončil na ostnatém drátě oplocení zajateckého tábora u Washingtonu, D.C. –  Henke byl jediný velitel ponorky zastřelený ve Spojených státech při pokusu o útěk.

Když Mulligan zkoumá prostředí a postoje posádky – včetně jejích názorů na Hitlera a na zacházení s Židy – vrhá nové světlo na muže tvořící elitu Hitlerova wehrmachtu. Příběh U-515 má také úzký vztah k celkovému vedení ponorkové války, včetně zhodnocení strategie Karla Dőnitze, vlivu technických inovací a příspěvků spojenecké odposlechové výzvědné služby.

Aby autor mohl sepsat tento příběh, strávil šest let pátráním v německých, amerických a britských archivech a rozhovory s Henkeho přáteli, protivníky a členy jeho posádky. Výsledkem není jen popis Henkeho života, ale i detailní historie úspěšné ponorky a její posádky v boji proti zdrcující přesile. Kniha je doplněna dokumentárními fotografiemi.

O autorovi

TIMOTHY P: MULLIGAN je archivář specializující se na ukořistěné německé a americké záznamy armády a válečného námořnictva z druhé světové války. Redigoval díl Wolf Packs (Vlčí smečky) v serii Time Life The Third Reich (Třetí říše, 1989) a napsal knihu The Politics of Illusion and Empire (Politika iluzí a Říše, Praeger, 1988).

KNIHA VYCHÁZÍ 7. 9. 2009. ŽÁDEJTE U SVÉHO KNIHKUPCE.

Luftwaffe vítězí

Luftwaffe vítězí

Autor: Miek Spick

Odborně historická fikce

V Nakladatelství JOTA právě vychází kniha z edice Military:

Luftwaffe vítězí

Odborně historická fikce

Mike Spick

Na počátku 2. světové války považovali mnozí německou Luftwaffe za nejsilnější vojenské letectvo na světě. V rámci nové strategie bleskové války ovládla velmi rychle nebe téměř celé Evropy. Letectva protivníků byla rychle decimována, jak letouny Luftwaffe razily cestu útočícím tankovým kolonám a kryly je přitom před protiútoky z boků. Ověnčeny vydobytou slávou rychlého vítězství se síly Luftwaffe přeskupily v západní Evropě k závěrečnému utkání se zbývajícím protivníkem — Velkou Británií. Vysoká sebedůvěra letců se tehdy zdála být oprávněná — veškeré výhody měli na své straně. Ovšem v průběhu Bitvy o Británii utrpěla Luftwaffe v létě 1940 dramatickou porážku a v květnu 1945 muselo Německo kapitulovat před Spojenci. Třetí říše se definitivně zhroutila.

Jak se to mohlo stát? Jak se mohl průběh bojů tak zásadně změnit? Co by se bývalo stalo, kdyby v roce 1940 předčasně zemřel Hermann Göring, vynikající a současně zatracovaný nejvyšší velitel Luftwaffe? K jakým změnám ve velení tehdy mohlo dojít? Co kdyby se stalo strategické bombardovací letectvo Luftwaffe realitou?

V této poutavě napsané a provokující práci klade letecký historik Mike Spick takové otázky a pokouší se je i zodpovědět fundovanými představami o dalším možném vývoji, který mohl vyústit ve zcela odlišný konec války.

Vyšlo 29. 7. 2009

Formát

145 x 210 mm

Vazba

pevná vazba s přebalem

Počet stran

320

Rok vydání

2009

Doporučená cena

298 Kč

Mike Spick

-       je historik vojenského letectví, který se zaměřuje na analytiku vzdušného boje obecně a taktické bojové využití vrtulníků. Napsal už více než třicet knih, z nichž snad nejznámější jsou tituly Luftwaffe Bomber Aces, Luftwaffe Fighter Aces  nebo Spojenecká stíhací esa, kterou vydalo nakladatelství Jota v roce 2002. Jeho knihy byly přeloženy do více než deseti jazyků, včetně čínštiny, češtiny,  maďarštiny, španělštiny a dalších.

Stanislav Dudek

-       překladatel. Píše o letectví a vojenské historii už od první poloviny 80. let minulého století, převážně publicisticky pro odborné časopisy. Během let se také stal členem celé řady zájmových odborných organizací u nás i v zahraničí, včetně námořní ligy USA (Navy League of the U.S.A.). Po roce 1989 se mj. věnoval vydávání vlastního časopisu Letecké listy a překladům různé letecko-historické a historické odborné literatury faktu pro různá česká nakladatelství. V současnosti je redaktorem vědeckého časopisu Czech Aerospace Proceedings vycházejícího v anglickém jazyce. Toto je už jeho dvacáté překladové dílo většího rozsahu.

Ukázka z knihy:

Ve skutečnosti byl útok stíhačů účinnější, než si uvědomovali. Vedoucí roje po celé délce pokropil trup palbou, která zranila oba zbývající palubní střelce. Největší poškození však způsobil jeho partner. Dlouhá dávka kulometné palby vystřelená z bezprostřední blízkosti zasáhla pilotní kabinu a pravý vnitřní motor. Plameny z poškozeného palivového potrubí okamžitě pronikly do pilotní kabiny. Stíhačky Hurricane prolétly v těsné blízkosti tří metrů nad bombardérem, aby nedošlo ke kolizi. To už ale byl Karvola mrtev a Göring těžce zraněný.

Se třemi kulkami v levém stehně a dvěma v hrudníku sváděl Reichsmarschall svou poslední životní bitvu. Bojoval však marně. Když jeho tělo zcela zahalily plameny, ztratil vědomí a uvolnil sevření rukou na volantu řízení. Zasažený bombardér přešel do strmého letu střemhlav a neovládaný se zřítil do moře asi deset kilometrů od pobřeží hrabství Sussex a místa, které se jakousi ironií osudu jmenovalo Goring-on-Sea. Nikdo to nepřežil a nebyli ani žádní svědci této události.

Mgr. Alžběta Nagyová

manažerka propagace

Nakladatelství JOTA, s.r.o.