Vznik a pád Třetí říše

Vznik a pád Třetí říše

Autor: William L. Shirer

Historie Hitlerovského Německa

Vznik a pád Třetí říše Williama L. Shirera představuje klasické dějiny nacistického Německa. Hitlerův režim a jeho vlastní život nalezly svůj epilog uprostřed ohořelých rozvalín Berlína dvanáct let poté, kdy přišel k moci. V tomto krátkém období zlověstný Hitlerův duch a ideologie zbavená morálky odlidštila mnoho Němců a roznítila strašlivý konflikt druhé světové války.

William L. Shirer měl výjimečné postavení, odkud mohl pozorovat nacistické Německo. Jako dopisovatel v Berlíně byl svědkem mnoha událostí, jež sám popsal. Slyšel projevy Hitlera v Říšském sněmu v den zahájení války a referoval o sílícím pronásledování německých Židů. Po válce se zúčastnil norimberských procesů a získal zvláštní souhlas nahlédnout do všech přejatých německých dokumentů. Pro Vznik a pád Třetí říše spojuje v sobě důkladnost pohledu vynikajícího reportéra se směrodatnými studiemi talentovaného historika.

Již první vydání knihy Vznik a pád Třetí říše se stalo mezinárodním bestsellerem. Význam této dokonalé zprávy Williama L. Shirera vydané ve zkrácené verzi, zdůrazňuje a doplňuje 400 pečlivě vybraných fotografií. Bohatství dokumentárního materiálu zvyšuje hodnotu knihy jako základní četby všech, kteří jsou fascinováni touto neklidnou dobou.

Cena: 699 Kč

ISBN: 80-206-0804-4

Rozměry: 215 x 300 mm

Počet stran: 254

Vydavatel: Naše vojsko

Zimní válka

Zimní válka

Autor: Carl Van Dyke

Sovětská invaze do Finska 1939-1940

Tzv. zimní válka, trvající od listopadu 1939 do března 1940, ve které se finská armáda a celá finská společnost postavila na údajně beznadějný odpor proti sovětskému agresorovi, patří mezi nejvýznamnější události historie svobodného a demokratického světa.

Spojenectví mezi Svazem sovětských socialistických republik velkoněmeckou říší ze srpna 1939 umožnilo těmto dvěma totalitním státům během následujícího roku dosáhnout významných teritoriálních zisků. Rukou společnou oba státy zlikvidovaly Polsko a Němci se postupně zmocnili Dánska, Norska, Lucemburska, Nizozemska, Belgie a většiny Francie. Sověti okupovali Estonsko, Lotyšsko, Litvu a část Rumunska, přičemž v těchto případech jim k úspěchu stačila jen demonstrace síly. Podobným způsobem se sice Moskva snažila zlomit také Finsko, zde však musela své požadavky podpořit přímým nasazením ozbrojených sil v regulérní válce. I když Finsko bylo nakonec po téměř čtyřech měsících odporu poraženo, podařilo se mu udržet nezávislost země a stalo se tak výjimkou mezi všemi malými evropskými státy, které se v letech 1938–1940 staly cílem agrese nacionálního a internacionálního socialismu.

Český čtenář měl zatím jen málo možností se s tímto konfliktem seznámit, nyní však dostává do rukou jednu z nejpropracovanějších a nejobjektivnějších prací na dané téma.

Autor patří k mladší generaci anglosaských historiků, zabývajících se sovětskými vojenskými dějinami, přičemž měl na počátku devadesátých let minulého století možnost podrobného studia tajných sovětských dokumentů na dané téma. Jeho práce vyšla poprvé v roce 1997 a v novém vydání o čtyři roky později byla významně rozšířena, přičemž byla zařazena do prestižní americké edice, zaměřené na dějiny sovětského vojenství.

Formát: 132 x 205 mm

Počet stran: 316

ISBN: 978-80-7217-476-8

Cena: 328 Kč

Vydalo: Nakladatelství Jota, s.r.o. v edici Jota – Military

Rozhovory s katem

Rozhovory s katem

Autor: Kazimierz Moczarski

Necenzurované vydání

Jedná se o deník z 225 dní a nocí roku 1947, během nichž autor, původně voják polské armády a žurnalista, rozmlouval se svým spoluvězněm Jurgenem Stroopem, důstojníkem SS a jednou z nejpozoruhodnějších postav nacistického Německa. Byl to zamindrákovaný polovzdělanec, ale také vysoce talentovaný grázl, intrikán, kariérista bez morálky, chladnokrevný zabiják bez citu a slitování.
Autora této knihy uvěznil komunistický vojenský soud na deset let a posléze i k trestu smrti. Rozsudek byl zrušen až v roce 1956.
Ocitl se v cele se Stroopem, který byl osobně zodpovědný za likvidaci 50000 Židů ve varšavském ghettu. Jako novinář ho zpovídal a zaznamenal tak pozoruhodné informace o konkrétních událostech nejen z období varšavského povstání.
Kniha vyšla v roce 1985, ale zcenzurovaná. Dnešní vydání je necenzurované a upravené podle nového polského vydání z roku 20002.
Kniha slavila úspěch i ve Francii, Německu a Británii.

Nakladatel: Jota
ISBN: 978-80-7217-521-5, EAN: 9788072175215
Originál: Rozmowy s katem, překlad: Pavla Provazníková, Dušan Provazník
Formát: 400 stran, 20,5X13cm, česky, pevná vazba
Rok vydání: 2007 (1. vydání)
Běžná cena: 348 Kč

Lišky pouště

Lišky pouště

Autor: Carell, Paul

Boje v severní Africe za druhé světové války

Ráno 31. března 1941 vyrazily německé tanky proti britským pozicím u Marsa el Brega. Začalo nacistické tažení v severní Africe. Lišky pouště, jak byly jednotky generála Erwina Rommela nazvány, se probojovaly postupně až k Tobruku, El Alameinu a k deltě Nilu. Tam úder končil. Po 773 dnech krvavých bojů kapitulovali Němci 12. května 1943 na poloostrově Bon.

Paul Carrel napsal dramatickou kroniku o významné kapitole druhé světové války. Spojil v ní přesný popis válečných dnů s autentickými zážitky. Exaktní historie a živé lidské osudy. Každá postava je pravdivá, žádná epizoda není smyšlená. Kniha Lišky pouště odhalila věci, které do té doby nikdo nezveřejnil.

NOVINKA ! Vyšlo 5. února 2008

běžná cena: 348

Formát

145 x 210 mm

Vazba

pevná vazba s přebalem

Počet stran

384

Rok vydání

2008

Další informace ráda podá:

MgA. Zuzana Slováková

Manažerka propagace

Nakladatelství JOTA, s.r.o.

Mob.: +420 737 259 004

slovakova@jota.cz

Pražská opevnění

Pražská opevnění

Autor: Vladimír Kupka

Další encyklopedie z oblíbené řady nakladatelství Libri

Publikace podrobně zachycuje vývoj opevňování Prahy od samotných počátků (ještě před vlastním založením města), kdy na území dnešního města vyrostla řada hradišť, přes budování obou pražských hradů a následný vnik jednotlivých středověkých pražských měst a jejich opevnění. Na vývoj středověké fortifikace pak navazuje i novověká pevnostní výstavba, která v 17. a 18. století Prahu změnila v největší bastionovou pevnost na našem území. Text zachycuje i další osudy pražských opevnění až do jejich postupné likvidace a uvádí i současný stav pozůstatků včetně těch, které nejsou veřejnosti dodnes přístupné. V publikaci nejsou opomenuty ani bojové události, které se pražských opevnění týkaly, text provází řada příloh (mimo jiné velitelé Prahy) a množství ilustrací včetně barevné přílohy. Svůj výklad autor opírá nejen o dosavadní literaturu, ale také o vlastní průzkum, a především o archivní prameny, což dokládá i bohatým poznámkovým aparátem (na 600 poznámek).

480 stran

Formát A5, pevná vazba

Doporučená cena 490 Kč

V roce 2008 vydalo nakladatelství Libri

Bez štěstí nepřežiješ

Bez štěstí nepřežiješ

Autor: Thomas Buergenthal

Unikátní svědectví chlapce, který přežil šílenství holocaustu.

O holokaustu jako jedné z největších genocid v historii lidstva bylo napsáno mnoho knih. Při čtení o miliónech obětí si možná přestáváme uvědomovat, že to byly jednotlivé lidské bytosti, z nichž každá měla svůj vlastní osud jak před holokaustem, tak i v jeho průběhu a pokud přežili, pak i po něm. Objevování těchto osudů i více než šedesát let od skončení války je vzrušujícím a současně dojemným zážitkem. Nejcennějším svědectvím jsou příběhy těch, kteří holokaust přežili, jako se to podařilo Thomasi Buergenthalovi.

Thomas Buergenthal se narodil v roce 1934 na Slovensku židovským manželům, kteří uprchli z Německa před antisemitskými represemi po nástupu Hitlera k moci. Jeho šťastné dětství trvalo jen krátce. Útoky proti Židům se šíří také na Slovensko a rodina i s malým Tomem utíká do Polska, kde se stává občany bez státní příslušnosti. Přepadením Polska nacisty se rodina dostává znovu do dosahu rasistického režimu a současně do reálného ohrožení života. „Zdálo se, že celá země vyhlásila válku malé, tříčlenné rodině, jejíž jediný zločin spočíval v tom, že byli Židé.“

V Polsku prochází ghetem a pracovním táborem a stále se učí, jak přežít nacistické vraždění. Ačkoliv děti byly vždy jedny z prvních obětí, Tomovi se tomuto osudu stále daří unikat. Největší zkouškou schopnosti přežít se stává Osvětim a pochod smrti na konci války. Někdy souhrou neuvěřitelných náhod, jindy s pomocí jeho přátel, někdy i díky instinktům se to Tomovi podaří. Po roli maskota v polské armádě a pobytu v polském sirotčinci se konečně znovu shledává se svou matkou, která se po osvobození z koncentračního tábora vrátila do Německa. Zde Thomas prochází hlubokou mentální proměnou - od počáteční nenávisti ke všem Němcům až k pochopení, že začarovaný kruh nenávisti je příčinou budoucích genocid. V Německu se však jako pravý Němec necítí a ve svých sedmnácti letech emigruje do Spojených států. Zde získává prestižní právnické vzdělání. Jeho osobní zkušenost z holokaustu jej přivádí k oblasti mezinárodního práva. Byl zvolen za USA soudcem Mezinárodního soudního dvora v Haagu, kde působí dodnes.

Kniha „Bez štěstí nepřežiješ" je unikátním svědectvím dítěte, které přežilo nekonečné hrůzy holokaustu a tato drsná životní zkušenost jej nakonec přivedla k profesi, která by měla všem podobným tragédiím zabránit. Jak on sám říká: „Jednoduše nemůžeme zastavit naše úsilí při budování světa, založeného na právu a spravedlnosti bez ohledu na to, jak pomalý ten proces může být.“

Běžná cena: 248 Kč
Vyšlo 31. ledna 2008
Formát 148 x 210 mm
Vazba pevná vazba s přebalem
Počet stran  208 + 24

Další informace :

Nakladatelství JOTA, s.r.o.
Mob.: +420 737 259 004
slovakova@jota.cz

Komisař

Komisař

Autor: Sven Hassel

Další ze série oblíbených Hasselových příběhů německých vojáků z druhé světové války

Román Komisař barvitě líčí "zlatokopeckou" výpravu starých dobrých přátel Porty, Drobečka a ostatních. Parta z trestního praporu se doslechla o údajném ruském zlatém pokladu a lesk drahého kovu má i za války takovou sílu, se vydávají do mrazu a nebezpečí, aby si každý urval svůj díl. Dobrodružství je však zavede do jedné z nejkrvavějších bitev 2. světové války.

Nakladatel: Baronet

ISBN: 978-80-7384-073-0, EAN: 9788073840730
Originál: The Comissar
Překlad: Jiří Krejčí
Formát: 399 stran, 19,5x12cm, česky, brožovaná vazba
Rok vydání: 2008 (1. vydání)
Doporučená cena: 219 Kč

Ďábelská garda 3. Válka bez pravidel

Ďábelská garda 3. Válka bez pravidel

Autor: George Robert Elford

Třetí díl neustále žádaného bestseleru.

Francouzská Cizinecká legie naverbovala veterány německé SS z ruin Evropy, aby bojovali v  džunglích jihovýchodní Asie.

Úspěšné pokračování předchozích dvou dílů pojednává o novém angažmá starých "hrdinů". Po krvavé lázni u Dien Bien Phu se poražení Francouzi stáhli do Evropy. Obávaný německý prapor byl rozpuštěn. Avšak ne všichni jeho příslušníci se vrátili domů. Ze tří stovek pečlivě vybraných členů komanda se stala Task Force G - vojáci bez vlasti a zabijáci bez pána. Muži s posláním: totálně zničit komunistický Severní Vietnam. Bojovat bez pravidel, bez kompromisů, bez slitování.

Tito žoldnéři účastnící se rozhodující bitvy mezi antagonistickými silami, teď podporovaní CIA a bojující v utajení, přenesli válku na zápraží Hanoje a zanechali tam smrt jako svou navštívenku… Rádio Hanoj je překřtilo na Komando smrti.

Děj prvního dílu začíná na sklonku 2. světové války v Čechách, v Jizerských horách. Skupina ss-manů se snaží probít se na západ. V zajateckých táborech se rozhodnou dát přednost službě ve francouzské cizinecké legii, než dlouhodobému zajetí či trestu smrti. V řadách legie se dostali do války v džunglích severovýchodní Asie. Nikdo nebyl v této mezinárodní armádě zoufalých a zatracených tak poskvrněn krví jako veteráni německých SS. Pravdivý příběh elitních zabijáků je dodnes bestselerem.

Po porážce francouzských sil u Dien Bien Phu (1953) legie z Vietnamu odešla. Na scénu přicházejí Američané. Známí „hrdinové“ se vracejí do asijské džungle. O jejich činech pojednává druhý díl (Návrat do pekla).

Třetí díl sérii završuje. Pro muže z Task Force G to byla válka, která nemohla nikdy skončit.

Formát A5, 272 stran, pevná vazba, MOC včetně 9 % DPH 279 Kč.
K dostání u všech dobrých knihkupců, anebo lze objednat na adrese nakladatelství či u výhradního distributora:
Krameriova KD, Vosmíkova 538, 396 01 Humpolec, krameriova@krameriova.cz

Vojenská kuchařka

Vojenská kuchařka

Autor: Petr Havel ? Milan Hodík ? Pavel Landa

Totiž Kuchařská kniha c. a k. vojska se 178 recepty, mnoha vyobrazeními a s odbočkami až do současnosti

Ojediněle pojatá kuchařka obsahující nejenom návody k přípravě jídel, podle nichž se stravovali obyčejní vojáci až po nejvyšší velitele, ale také informace například o služebních předpisech, náboženských ohledech, polních kuchyních, výstroji, pekárnách, konzervách, dodavatelích a dalších oblastech, které na vojenské stravování navazují, a to nejen v historii, ale i v současné době.

Recepty zahrnují polévky, příkrmy k masu, omáčky, saláty, moučná jídla, masité pokrmy a nápoje. Kromě receptů c. a k. armády tu jsou pro zpestření zařazeny 2 recepty ANZACu, 2 recepty z USA, 3 z novodobé švýcarské Vojenské kuchařky a 3 z dnešních receptů pro polní kuchyně Německého Červeného kříže. K tomu různé historky z vojny vybrané z dobových pamětí. Autoři nám namíchali vskutku chutnou krmi, která potěší nejen zájemce o vojenskou historii či sběratele kuchařek, ale i náhodného čtenáře.

PhDr. Petr Havel (*1951 ve Vrchlabí). Absolvoval FF UK, obor historie. Autor životopisu maršála Radeckého a řady dalších studií s vojenskou tematikou.

Milan Hodík (*1933 v Praze). Grafik a technický redaktor. Vedle jiných děl napsal též s Pavlem Landou dvoudílnou Encyklopedii pro milovníky Švejka.

Pavel Landa (*1936 v Praze). Automechanik, muzikant a novinář. Kromě jiných autor knížky humoristických textů Dějiny budou v úterý.

Cena: 289 Kč
ISBN: 80-206-0728-5
Rozměry: 165 x 236 mm
Počet stran: 202
Vydavatel: Naše vojsko, Praha 2004

Na mušce je Eisenhower

Na mušce je Eisenhower

Autor: Charles Whiting

Úkladné vraždy významných vojenských a politických osobností II. světové války

Charles Whiting je nejplodnější britský spisovatel. Vydal přes 200 knih o druhé světové válce, kterou prožil jako voják průzkumného obrněného pluku. V této knize se věnuje opomíjené a z velké části donedávna utajované problematice úkladných vražd významných vojenských a politických osobností, jejichž smrt změnila nebo měla změnit průběh války, nebo dokonce celosvětovou situaci. Živě popisuje velký počet atentátů (od atentátů na Hitlera, Heydricha až k pokusům o zavraždění „velké trojky“).

Ústřední postavou celé knihy je šéf nacistické speciální jednotky, zabiják Otto Skorzeny, únosce Mussoliniho a dalších potentátů, a hlavní pozornost je věnována jeho plánu na likvidaci tehdejšího vrchního velitele spojeneckých sil na Západě, generála Eisenhowera v průběhu německé ofenzívy v Ardenách na přelomu let 1944/45.

Únos Mussoliniho v roce 1943 udržel Itálii ve válce. Později v témž roce organizoval operaci „Velký skok“ a pokus úkladně zavraždit členy tzv. velké trojky (Churchilla, Roosevelta a Stalina). Tato operace se nezdařila. O rok později Skorzeny udržel Maďarsko ve válce na straně Německa tím, že unesl syna maďarského vládce admirála Horthyho. Dokonce Churchill schválil Skorzenyho v britském parlamentu (v Dolní sněmovně) a konstatoval, že Rakušan rozšířil způsoby vedení války o „další rozměr“.

Nejpozději v roce 1944 si i jiné státy – zejména nepřátelé Německa – začaly rychle osvojovat drsné lekce, které vyučoval zjizvený obr. Skorzenyho teorie, že je třeba „udeřit na hlavu a nikoli na břicho“, se stávala standardním operačním postupem. Jinými slovy – utni hlavu některému významnému nepřátelskému politickému vůdci a „břicho“, jeho stát, se může docela snadno zhroutit samovolně.

Formát: 132 x 205 mm

Počet stran: 210

ISBN: 978-80-7217-492-8