logo-militaria.jpg, 41 kB
logo-militaria-2.gif, 9 kB

Tématický server
z oboru vojenství

logo-elka-press.gif, 3 kB

Byl prezident Beneš sovětský agent?

Bratislava - Československý prezident Edvard Beneš už před válkou spolupracoval se sovětskou výzvědnou službou. Po válce mohl být proto vydíratelný a v únoru 1948 umožnil Klementu Gottwaldovi a komunistům převzít všechnu moc ve státě, napsal dnes slovenský list Pravda s odvoláním na informace, které zveřejnila ruská rozvědka (SVR). O jejich věrohodnosti však historici pochybují, připustil deník.

Podle SVR Beneš už před válkou úzce spolupracoval se sovětským rezidentem Pjotrem Zubovem. V lednu 1948 se Zubov ze Stalinova a Molotovova pověření vydal do Prahy, kde jednal s nemocným prezidentem. Měl ho přesvědčit, aby nepřekážel Gottwaldovi při přebírání moci. "Úkol úspěšně splnil," cituje list experta na dějiny sovětské rozvědky Vladimira Karpova. Zubov byl vyznamenán Leninovým řádem a o čtyři roky později zemřel.

Podle Michala Štefanského z bratislavského Vojenského historického ústavu se stejnou senzací poprvé vyrukoval bývalý zástupce šéfa sovětské výzvědné služby Pavel Sudoplatov v pamětech vydaných v roce 1994 v USA. "Informace o Benešovi vydíraném sovětskými agenty vyvolala už tehdy značný rozruch, ale dosud ji nepotvrdil žádný jiný zdroj," řekl Štefanský.

Podle Sudoplatova prý Zubov vydíral Beneše připomínkou důvěrných styků s Kremlem a Ljubjankou (sídlo sovětské tajné policie KGB), stvrzenkou na 10.000 dolarů, poskytnutých při odchodu do emigrace v roce 1938, jakož i údajnou účastí na přípravě vojenského puče v předválečné Jugoslávii.

Ani historička Jelena Serapionovová z Ruské akademie věd nedokáže podle listu jednoznačně posoudit, zda jde o "šokující odhalení, výmysl či úmyslnou dezinformaci". Za věrohodné však považuje, že Beneš poskytoval sovětskému vedení informace.

Je známo, že Beneš už v roce 1937 předal Stalinovi tajnou informaci o maršálovi Michailu Tuchačevském jako o německém agentovi. Šlo však o podvrh, který vyrobila německá tajná služba. Talentovaný vojevůdce byl popraven, represe postihly značnou část sovětské generality.

Poznámka redakce:

Rozsáhlá recenze Sudoplatovovy knihy s ukázkami je zde: http://www.fronta.cz/kniha/sudoplatov-special-tasks

Sudoplatov píše i o řadě jiných překvapivých skutečnostech, týkajících se historie Československa. Je pozoruhodné, že kniha dosud nevyšla česky, je možné že zájemci narazili u nakladatele Little, Brown and Company na stejnou aroganci a nehorázné požadavky jako pisatel této poznámky. Knihy vyšla o něco později i v Rusku a ruskou verzi má ve svých fondech Městská knihovna v Praze.

-lk-

 
Datum: 06. 01. 2014 19:09:29 Autor: peppe
Předmět: Zbabelec Beneš
Najvacsi zbabelec v dejinach... Zdrhol pred vojnou, nechal popravit prezidenta Tisa, prenechal moc komunistom.
Datum: 07. 01. 2014 00:21:47 Autor: Daniel
Předmět: ad Beneš
Na Militarii už jednou zaznělo (nemohu dohledat ten článek): "Jak píše Ivan Jelínek ve své skvělé knize Jablko se kouše, jakmile "zafoukal vítr", tak Beneš stát zrušil. A to se mu podařilo dvakrát! Jaká to tragédie pro Československo! Beneš byl největším neštěstím Československa ve 20. století." Nemohu než souhlasit. V seriálu Čs TV České století je Beneš zpodobněn hercem, který je větší než herec který hraje Jana Masaryka; při bombardování Londýna klidně sedí a diskutuje s manželkou, jako kdyby se nic nedělo. Přitom Drtina píše ve svých Pamětech, že při podobné příležitosti Beneš zalezl pod stůl... Byl to zbabělec, kdyby mu náčelník Hlavního štábu Krejčí dal při odvolané mobilizaci pár facek, vypadal by historie ČSR jinak. Gajda by to udělal - ale toho Beneš předhodil sovětské tajné službě a nechal ho soudit! Chucpe!
Datum: 07. 01. 2014 12:48:28 Autor: QF17
Předmět: Statečný likvidátor E.B.
For peppe a Daniel. Byl bych nelice opatrný nazývat Stalinova pohůnka zbabělcem :-)Škoda, že L.Prchala jen hrouzil, možná by bylo vše jinak. Nejen Tiso, ale i Hácha. Dal jsem si nedávno otázku: Kdo má větší zásluhu na morálním úpadku občanů, Beneš či Havel? Beneš zde má velké zastánce a Havel taky, vím o nich ....
Datum: 07. 01. 2014 13:31:00 Autor: MISUSTOV
Předmět: to QF17
Tak strá garda se schází půjdem na to.
Datum: 07. 01. 2014 14:38:22 Autor: K.Bartošík
Předmět: Idealista E.Beneš
Pánové doporučuji Vám shlédnout v České televizi na http://www.ceskatelevize.cz/porady/10150778447-historie-cs/213452801400043-smlouva-csr-sssr-1943-pouto-nebo-objeti/video/. Jedná se o program Historie cs na téma Smlouva ČSR ? SSSR 1943; pouto nebo objetí?Z 28. 12. 2013.Kde se E.Beneš,alespoň mě jeví jako člověk,který si SSSR na rozdíl od Polska velice idealizoval a výsledek známe všichni.
Datum: 07. 01. 2014 15:13:40 Autor: Misustov
Předmět: Lepši živý zbabělec, než mrtvý hrdina
Beneš byl Winstonem Churchillem hodnocen jako zkušený diplomat a vysoce (prohnaně) praktický politik. Byl vysoce vnímavý, senzitivní. [Tato vlastnost se má ke zbabělosti tak, jako se má důvěřivost k lehkomyslnosti, hospodárnost k lakotě, zvídavost k beztaktnosti, nebo hrdost k povýšenectví]. Byl schopen v těchto kritických okamžicích, analyzovat své poznatky, zkušenosti, a tyto extrapolovat. Předpokládal, že státy, které se chovají, jako že se jích tato kausa netýká, se rovněž stanou cílem německé expanze a karta se obrátí. A tak se také stalo, nevsadil na vysoce riskantní násilí, ale na svoji intuici. Že jej nacisté nenávidí je zcela pochopitelné, překazil jejich cestu k nadčlověku a nadnárodu.
Datum: 07. 01. 2014 15:16:29 Autor: Misustov
Předmět: Lepši živý zbabělec, než mrtvý hrdina
OPRAVA!! Dr. Edvard Beneš byl skutečné neštěstí 20. století, byl členem triumvirátu Masaryk, Beneš, Štefánik, kteří roku 1918 slepili konglomerát zvaný Republika Československá. Bez nich bychom dnes zpívali ?Zachovej nám Hospodine císaře a naši zem, dej, ať z víry moc mu plyne, ať je moudrým vladařem? anebo ?Deutschland, Deutschland über alles?. Tehdy se přemalovávala mapa Evropy. Když zde pánové píší o zbabělosti druhého, tak by se měli pochlubit, co oni udělali někdy statečného, například podepsali se jménem, nikoli nickem, nebo, že peppe před nikom nikdy nezdrhl. Že někdo zaleze pod stůl, - no a co? Je to lepší, než kdyby na něj spadnul strop. Když jde o život, tak se skočí i do latríny ? viz ?Albrecht Wackler- Na mušce lovce?. Že generála Gajdu předhodil sovětské tajné službě, to je pro mne vskutku novinka. Domníval jsem se byl odsouzen za svou činnost v době druhé republiky a propagaci českého fašismu na dva roky vězení a po vynesení rozsudku ihned propuštěn, takže Beneš se nezmohl ani na udělení amnestie. Prokurátorem v jeho procesu byl justiční vrah Urválek. Je fascinující, že pramenem poznání dějin je pro Čecha jsou romány Aloise Jiráska anebo, seriál Čs TV. Je to stejné jako kdybych já znal dějiny Brna z ?Četnických humoresek?. Nad rozdáváním facek se nepozastavuji, Daniel, jinak skvělý diskutér projevil své násilnické sklony již výrokem ?No, mně na tom vadí jen to, že ten vůl nestřílel ostrejma.? Problematika ?Beneš? byla na tomto VEBu před několika měsíci zevrubně diskutována, a krom předhození generála Gajdy sovětské tajné službě zde není nic nového. Mohu podotknout, že jsem znal řadu účastníku zahraničního a domácího odboje, ale takovéto sprosté nadávky jsem od nikoho neslyšel. President Beneš v těchto kruzích byl a dosud je ve velké vážnosti. Pro mne není podstatné co si o presidentu Benešovi myslí nějaký hošánek, který tehdy nebyl na světě, ale co si o něm myslí tito muži a nebo Winston Churchill. Dovoluji si zde připomenout něco, co jsem na tomto VEBu psal před dvěna roky: Beneš byl Winstonem Churchillem hodnocen jako zkušený diplomat a vysoce (prohnaně) praktický politik. Byl vysoce vnímavý, senzitivní. [Tato vlastnost se má ke zbabělosti tak, jako se má důvěřivost k lehkomyslnosti, hospodárnost k lakotě, zvídavost k beztaktnosti, nebo hrdost k povýšenectví]. Byl schopen v těchto kritických okamžicích, analyzovat své poznatky, zkušenosti, a tyto extrapolovat. Předpokládal, že státy, které se chovají, jako že se jích tato kausa netýká, se rovněž stanou cílem německé expanze a karta se obrátí. A tak se také stalo, nevsadil na vysoce riskantní násilí, ale na svoji intuici. Že jej nacisté nenávidí je zcela pochopitelné, překazil jejich cestu k nadčlověku a nadnárodu. Na rozdělení světa po válce se dohodnul Stalin s Rooseveltem, do toho nenechali mluvit ani Churchilla, natož Beneše. JÓ A DOUFAM, ŽE MĚ QF17 NEPOVAŽUJE ZA STOUPENCE PRESIDENTA HAVLA, BYL TO NÁŠ NEJMÉNĚ CHYTRÝ PRESIDENT.
Datum: 07. 01. 2014 15:27:56 Autor: Misustov
Předmět: Panu Bartošíkovi
Polsko si na rozdíl od Beneše Sovětský svaz neidealizovalo. Mělo k tomu své důvody ? napadení Sov. Svazu 1919. Sov. Svaz varoval Polsko, že vypoví smlouvu o neútočení v případě, že Poláci zaútočí na ČSR. Sovětsko-Německý pakt atd. A co ta nedůvěra Polsku pomohla ? Sovětské jednotky nebyly v Polsku 20 ale 44 let. Svět si rozdělili vítězové.
Datum: 07. 01. 2014 17:14:42 Autor: QF17
Předmět: Chybující Masaryk a Misustov?
Velký Tomáš Masaryk i přes všechny chyby co udělal či obhajoval křivdu, neměl nikdy vzít do "party" slizouna Beneše. Masaryk je v například u sousedních Poláků vnímán velice pozitivně i když třeba Těšínsko atd... byl největší problém pro urovnání sousedských vztahů. Štefanik byl pomyslným motorem vzniku Československa a jak se ta jeho nehoda stala se již nikdo nedopátrá. Zbývá jen Beneš z té trojice a nevím proč si vždy vzpomenu na velikýho Williema:Žít či něžít! Vládnout či nevládnout? Mám jednoznačný názor na Beneše a ten je neochvějný. Ten člověk byl schopný udělat vše aby měl vliv a moc. O Gajdovi jsem se snažil přečíst docela hodně (snažím se o více) a podle mého to byla ryzí osobnost i když každý kov napadne šeď či rez. No a odpovím na otázku mého rivala Misustova, ne nemyslím si, že ty vysoce inteligentní by jsi někdy byl stoupencem komunisty, spolupracovníka stb a jednoho z největších zlodějů Václava Havla. P.S. Nepodceňoval bych jeho inteligenci .... hraná naivita a skromnost patřila jeho největší roli.
Datum: 07. 01. 2014 18:48:08 Autor: QF17
Předmět: Možná nebyl v kolektivu NSDAP oblíben
Beneš se ovšem zasloužil o stát, který vznikl v roce 1945, ne jak si mnozí myslí, že až 25. únor 1948 je tím správným datem. Tento stát již v roce 1945 měl jasnou cestu a vizi. Když jsem četl rozhovor s J.Masarykem a dostal otázku co by dělal jeho otec v roce 1938 odpověď byla jedoznačná: NU BUDEMe SEDLAT !
Datum: 08. 01. 2014 12:31:51 Autor: Daniel
Předmět: pro p. Misustova
Pane Misustove, Vaše názory na presidenta Beneše jsem na tomto webu četl velmi pozorně a hodně o nich přemýšlel. Jsou konsistentní a trefné. Přesto pro mě Beneš zůstává zbabělcem, už jenom proto, že se po válce nezastal řady vojáků, bojovníků proti nacismu, které nechal hnít ve vězení, včetně nešťastného ne-politika Háchy, kterého do role quislinga vehnal. Háchy se na rozdíl od něj zastali profesionální historikové, byla to tragická oběť doby. *** Píšete ?Je fascinující, že pramenem poznání dějin pro Čecha jsou romány Aloise Jiráska anebo, seriál Čs TV?. Já jsem seriál odsoudil právě proto, že historii zkresluje, což lze doložit mimo jiné i chováním Beneše jak je popsal Drtina, a jak je předvedeno v seriálu (během bombardování). Dále píšete: ?Pro mne není podstatné, co si o presidentu Benešovi myslí nějaký hošánek, který tehdy nebyl na světě?? Můj přítel spisovatel Jan Beneš říkal něco podobného ? ?nechodili jsme v jejich mokasínech, tak je nesuďme? (uváděl, že je to staré indiánské přísloví). Z tohoto hlediska by žádný historik nemohl nikdy napsat (a hodnotit) například křížové výpravy, nikdo by nemohl napsat žádný životopis osoby starší než je on sám. *** Co se týče Vaší poznámky ?že generála Gajdu předhodil sovětské tajné službě, to je pro mne vskutku novinka?, tak Vás odkazuji na knihu Klimeka a Hofmana Vítěz, který prohrál (Paseka1985). V té ostudné kauze se namočil i ?tatíček? Masaryk. Po válce byl Gajda po právu osvobozen, neboť si s nacisty nezadal, to musel uznat i ?nezávislý? soud. Gajda se dal za první republiky k fašistům proto, že byl politicky nemluvně a fašismus se v té době zdál řešením pro lidi, kteří se zklamali v tzv. demokracii. *** K těm ostrým na adresu zloděje propisek: Parlament hlasoval o jeho vlastizradě a kdyby zvítězila statečnost poslanců nad jejich zbabělostí, mohl skončit ne snad před popravčí četou, ale na doživotí ve vězení. *** Co se týče Havla, mám stejný názor jako QF17. A co se týče těch přezdívek (nick), inu, nic proti tomu, pokud se za pseudonymem neskrývá zbabělec, který ponižuje diskusi na netu na úroveň stoky. Ne každý publicista a internetový diskutér chce být vláčen médii za své názory.
Datum: 10. 01. 2014 16:09:56 Autor: misustov
Předmět: Pro Daniela a spol.
Vážený pane Danieli, musím Vám sdělit, že ve věci názoru na Havla s QF17 nesouhlasím, Havel to nehraje, ale skutečně je, . . . Prezident Klaus i pan prezident Zeman je schopen řešit slovní rovnice o více neznámých, rovněž tak, oba ovládají diferenciální a integrální počty, což pan prezident Klaus, když mu dali tabuli s gustem předváděl. Havel by to nedokázal, ani za milión škopků dukátů, a vůbec i ten Gustav Husák byl v tomto směru víc. Ovšem toto je militaristický VEB a takovéto diskuse patří snad na ?Aktuálně. cz?. Nicméně se však pozastavím nad jiným pohledem na Havla. Na Netu kolovala fotografie R. Heydricha s ročním dítětem na klíně s přiloženým hanopisem ?On nevěděl, ale rodina věděla moc dobře, kde to sedí!? Marxistický falsifikátor tvrdí, že dítě je Václav Havel,ten idiot nepřišel na to, že v době nástupu Heydricha byl Václav Havel pětiletý, v přiloženém hanopisu ten blbec prokazuje, že vůbec nezná nacistické reálie, počínání protektora je zde líčeno jako počínání nějakého burana, bez přihlédnutí ke skutečnosti že se jednalo o třetího muže III. Říše. Takovéto hovadiny se rozšiřovali při přejmenování pražského letiště. Na závěr navíc konstatoval, že jsme blbý národ. Generál Gajda bývá označován za dobrodruha. Sám toto nekomentuji, protože takto jsem byl označován rovněž. V legiích byl Gajda oslavován a glorifikován za projevy a skutky srovnatelné v dnešní době s politikem Babišem. Bude proto velmi zajímavé sledovaní tohoto politika a jeho srovnávání s generálem Gajdou. Ke kause generál Gajda,- lze konstatovat, že byl po válce odsouzen za svoji politickou činnost v meziválečném období. Jeho vystupování v době II. Republiky bylo možná na hraně, ale pořád v mezi zákona. Spolupráce s nacisty mu k zármutku komunistů nebyla prokázaná, naopak mu byl přiznán odboj, sám Gajda prohlásil, že by byl raději českým komunistou, než německým fašistou. Tento Gajdův proces je významný tím, že to byl první v obrovské řadě politických procesů a žalobcem zde byl budoucí justiční vrah Urválek. Generál Gajda byl ryzí, spektrálně čistý typ, která se ve vhodný okamžik vykrystalizuje na diktátora. Politická angažovanost generála Gajdy a zejména spojitost s útokem na židenická kasárna, která mu sice nebyla prokázaná, ale ani vyloučena nebyla slučitelná v žádném státě s funkci, kterou generál Gajda zastával. Generál Patton málem ukončil svoji karieru za mnohem menší prohřešek, tedy o jaké to ?ostudné? kause zde píšete? Prezident Masaryk zde konal to, co mu povinnost vrchního velitele ukládala a to bez ohledu na to že generál Gajda byl velitel jeho milovaných legií. T.G.M. byl prezident Republiky československé a žádný ?tatíček?. Pokud jej mohu hodnotit z jeho spisů, tak nebyl žádný namáčecí typ, byl přímočarý, důsledky jeho přímočarosti, otevřenosti bral velmi často na sebe jeho spolupracovník Dr. Edvard Beneš. Předhazování československého občana sovětské tajné službě v tehdejším politickém klimatu postrádá logiku. Za války se zmocnily sovětské orgány generála Vojcechovského, aniž by Československo podnikalo nějaké kroky v jeho prospěch, to je však jiná kapitola. V žádné seriózní literatuře jsem se předhazování sovětské tajné službě nedočetl. Klimek a Hofman psal tak, aby kniha byla prodejná, přiznám se, nečetl jsem ji a zřejmě ani číst nebudu, moje knihovna má okolo 3000 svazků a metrické centy časopisů. ?Fašismus se v té době zdál řešením pro lidi, kteří se zklamali v tzv. demokracii.? S tímto souhlasím, české pojetí demokracie je nestravitelné pro mnohé i dnes, ona to demokracie není, je to oligarchie. Toto není způsobeno ani tak politiky ale složením české společnosti, která postrádá horní vrstvu ? patriciát, nobilitu. Mnohým těm co se u nás pokládají za elitu, leze sláma z bot. ?K těm ostrým na adresu zloděje propisek: Parlament hlasoval o jeho vlastizradě a kdyby zvítězila statečnost poslanců nad jejich zbabělostí, mohl skončit ne snad před popravčí četou, ale na doživotí ve vězení?. Na to, že prezident(ka) Chile k této propisce věnovala Klausovi pouzdro, se nikdo nezmiňuje, ale píše se o negativní mezinárodní publicitě. Když jsem se ptal na toto berlíňanky, tak ta nevěděla, o co se jedná. Cizina spíše věnuje pozornost české malosti, která se stará o propisku, ale krádež, na příklad cukrovaru ponechá bez povšimnutí. Krom restitucí je velezrada u nás nejdiskutovanější fenomén. Kdyby parlament vynesl rozsudek o vlastizradě, tak by hlavu státu zřejmě soudil orgán s moci soudní, parlament sice má moc zákonodárnou, ale nikoli soudní, obdobně tomu bylo ve Francii v kause Maršála Pétaina. Protože krádež plnicího pera je vzhledem k ceně přestupek, nikoli trestný čin, tak by nakonec případ musela řešit v přestupkovém řízení pražská radnice. Danieli ? nebyla by to fraška? Přestupek, jako nejvyšší zločin - velezrada. V této diskusi se objevuje a bude objevovat termín ?Zbabělec?. Použiji k tomu dříve a v jiném případu svůj názor: ?Osobně nejsem schopen zbabělost definovat, ale Zbabělec je ten, kdo opustí svůj týmový subjekt z důvodu vlastního bezpečí. Postup Francie v září 1938 je možný kvalifikovat jako zbabělý. Postup Spojeného Království, protože nebylo v týmu s ČSR, patří do jiné kategorie defektů. Kapitán křižníku, který opustil konvoj, protože v severním Atlantiku se vyskytnul bitevník Bismarck, se nedopustil zbabělosti, ale nekázně, dal přednost štvanici před plněním rozkazu, naopak zbabělý by byl kapitán křižníku, kdyby při přiblížení bojových plavidel protivníka opustil eskortovaný konvoj?. S poukazem na toto ? v čem byl projev zbabělosti poslanců? Poslanci tedy měli jistě jiné racionální důvody v případě velezrady a to prosím jsem parlament považoval za suterén, kde sedí lidé se zanedbatelným IQ a společensky postavení až za uklízečky. Navíc strach není synonymem zbabělosti, tedy vběhnutí do kolejí, před jedoucím vlakem není zbabělost, ale podle okolnosti strach, nebo uvážlivost. Peppe prohlašuje, že největším zbabělcem v dějinách byl Beneš. O zdrhání před vojnou a přenechání moci komunistům zde byla vyčerpávající diskuse ? má snad Peppe něco co zde ještě nebylo? Mnohem závažnější je zde případ ?Tiso?. Opakuji: 14. Března stál Josef Tiso před Adolfem Hitlerem, který mu sdělil, Že Německo obsazuje historické země a o Slovensko nemá zájem. Slovensko tedy má dvě alternativy: I. Vyhlásit samostatnost, nebo - II. Bude ponecháno na pospas Maďarsku. Msrg. Tiso udělal to, co udělal a za to byl popraven. Kdyby se rozhodl pro variantu II. Byl by rovněž popraven. Mimo to Tiso v průběhu své prezidentské funkce nepodepsal jediný rozsudek smrti. Naproti tomu Alexandr Mach zvaný slovenský Eichman byl židobijce a nacista, organizující transporty Židů někam na východ, za toto byl odsouzen k 30 letům žaláře. Zde je tedy očividný nesoulad s rozsudky. V tomto případě měl prezident Beneš zasáhnout udělením milosti. Že ji neudělil, není zbabělost, ale jiná mravní kategorie. Případ prezidenta Emila Háchy: Bohumil Doležal napsal, že "Češi mají vynikající schopnost, že dokáží všechny průsery, které si zaviní sami, včas na někoho svést." Tento postřeh je plně aplikovatelný na tragédii Dr. Emila Háchy. Zde se projevuje to české ?My nic to Beneš? Hácha byl v inkriminované době de Jure ve vyšetřovací vazbě. Nevím, jakou měl prezident ústavní pravomoc zasahovat do vyšetřování, které prováděli (páchali) někteří z našich otců a dědů. Tito za protektorátu projevovali svoji nenávist k prezidentu Háchovi [ viz protektorátní vtip ? vyměním Háchu za kilo hrachu, vyměním Göringa za sušenýho hérinka atd.] Tito však za viníky považováni nejsou, protože to jsme byli my, naší otcové, dědové, vinen byl Beneš. Tito lidé instalovali otřesné zdravotní a hygienické podmínky, ve kterých prezident Hácha skonal. Ted nikoli Beneš, ale my Češi. Beneš při zprávě o úmrtí vznesl dotaz, proč jej nenechali v Lánech. Že se po válce nezastal řady vojáků, bojovníků proti nacismu, které nechal hnít ve vězení, je trochu předčasné, to se Daniel musí obrátit na prezidenta Gottwalda. Velitel parakomanda Silver B byl po přihlášení se na generálním štábu nějakou dobu vězněn a vyslýchán. O diletantismu vyšetřovatelů mě vyprávěl humorné historky. Po skončení vyšetřování mu byl udělen válečný kříž a povýšen. Měl se Beneš zastat Gerika, Čurdy? ?
Datum: 10. 01. 2014 22:41:12 Autor: QF17
Předmět: Pan Misustov
Nechci klít a tak jen zatím zde umístím můj nesouhlas k 10.1.2014 čas 16,09,56. Doktore, musím nastudovat podrobněji co jsi zde napsal .... tvůj názor je lehce povrchní.
Datum: 11. 01. 2014 07:35:57 Autor: misustov
Předmět: to QF17
Jen ať tě neklepne pepka.
Datum: 11. 01. 2014 13:10:02 Autor: QF17
Předmět: Misustov
Neboj, mám ještě dobrou pumpu, ale díky :-)
Datum: 11. 01. 2014 15:48:16 Autor: QF17
Předmět: Jen krátce
Začnu nejdřív T.G.Masarykem o kterým je známo skoro vše, ale něco málo z jeho se často v médiích neobjevuje. T.G.Masaryk-jak napsal nick Misustov, Masaryk byl přímočarý a Beneš jeho nohsled vše uklízel, ano Beneš Likvidátor ... První prezident je pokládán za vzor morálky, jenže je dobře známo, že přesvědčoval a uplácel poslance, aby hlasovali jinak než mají v úmyslu. Masaryk dostával nikdy nepřiznané peníze a ty používal ke konkrétním účelům a osobám, aby si zajistil jejich přízn a loajalitu. Podle historika Z.Sládka dostával Masaryk peníze za své intervence ve prospěch Legibanky a další přísun peněz zajišťoval Masyrykovi ředitel Živnobanky Jatoslav Preiss. Morálka nadevše. E.Beneš-k tomuto člověku po úvaze se již nebudu vyjadřovat, pro mě to byl mstivý, ješitný a malicherný člověk i zbabělec. Emil Hácha-Bohužel stále nedoceněný člověk a prezident v nejtěžší životní roli. Snažil se za každou cenu udržet společný stát Čechů a Slováků. Věděl o vyjednání představitelů Ludové strany s nacisty a proto 9.3.1939 sesadil Slovenskou vládu v čele s Josefem Tisem. S jeho souhlasem zasáhla na Slovensku armáda. O pět dní později Slovensko pod Německým tlakem vyhlásilo samostatnost. Hácha 15.3.1939 pod obrovským tlakem, který na něj vyvíjel Hitler a Goring podepsal prohlášení, že svým jménem a jménem vlády klade osud Českého národa do rukou vůdce Německé říše. Ještě před tím si však vymohl alespoň vypuštění zmíňky o tom, tak činí i jménem vlády. Chtěl, aby hamba z podepsání právně pokořujícího dokumentu padla na jeho osobu. Zmínil jsem zde tři prezidenty, kteří měli nelehkou úlohu: vznik státu, Mnichovská smlouva a okupace. Masaryk poslal na Maďary armádu i do Těšína. Beneš raději složil funkci prezidenta a odletěl po Mnichovské dohodě. Hácha se snažil za každou cenu udržet společný stát Čechů a Slováků a rovněž povolal armádu i když tušil konec .....
Datum: 11. 01. 2014 18:57:53 Autor: QF17
Předmět: Omluvte
Omlouvám se za menší překlepy, snad je text srozumitelný. Děkuji
Datum: 11. 01. 2014 19:30:55 Autor: misustov
Předmět: to QF 17
Je to dobrý, nedělej z toho kovbojku.
Datum: 12. 01. 2014 19:15:22 Autor: Misustov
Předmět: to QF17
Pane opět sklouzáváme z militarii do politiky. Kde Jste přišel na to, že Z. Sládek je historik?? Co se týká Masaryka, toho jsem hodnotil pouze ve vztahu k případu Generála Gajdy a vy přehazujete zase vexle na Preisse a politiku. Proto také píšu, že to nebyl žádný ?tatíček?. TGM mohl také přesvědčovat poslance, aby hlasovali jinak, než jim to oligarchové nařídili, nebo ne? Kontrola financi, interní i externí je základem fungování banky, že by zmizel se Živnobanky jenom tak milion, dva to je zajímavé, Upozorňuji, že píšeme o letech 1918-1939 nikoli 1991 a později. MORÁLKA NADE VŠE, a NENÁVIST JE TAKÉ SOUČÁST MORÁLKY. Opakuji, když moralizujeme, musíme si sednout před zrcadlo a říkat já, nikoli on. Že neukradnu v supermarketu čokoládu nic neznamená, Železní, Kožení, Janoušci, Berkové, Kocourkové, Mackové, Tykačové ji také nekradli. Že byl TGM lotr to beru. Za své názory, postoje byl kritizován již za monarchie, ale nepatří to na tento VEB. Jako lotra mohu vykreslit nejenom Masaryka, ale na příklad Cesara, Karla Velikého, Fridricha Velikého, kohokoli, je jenom podstatné zda chci psát o dějinách, nebo o lumpárnách. Masaryk má lví podíl na skutečnosti, že jsme dokázali dokopat tři miliony německých spoluobčanů do náruče Hitlerovi, ne každý z nich měl ideu velkoněmectví, bylo zde mnoho sociálních demokratů a mnoho těch, kteří by akceptovali systém švýcarské konfederace a nakonec téměř všichni skončili u Henleina, díky Masarykovi a jeho kumpánům. Jeho nohsled [podle QF17] byl naopak považován za germanofila a neustále upozorňoval na nebezpečí českého šovinizmu. TGM o Švýcarsku, jako vzoru při vzniku republiky hovořil, ale dělal vše proto, aby se tento vzor neakceptoval. Postavení německého obyvatelstva bylo u nás nesrovnatelně lepší než v Polsku, přesto bylo politicky řazeno do druhé kategorie [ Na druhé straně však Čech mohl dělat v německém, židovsko-německém podniku vrátného, ale nikoli manažera, zkrátka nic není černobílé]. *** Nejkatastrofálnější chybou Masaryka bylo vymazání dějin českého národa, ve kterých byl ponechán jenom Hus, později neskutečně deformovaný a fňukání nad Bílou Horou kterou Češi vlastním skrblictvím a lemplovstvím projeli. Důvod vymazání ději byl, že tyto byly příliš katolické, vymyslel si proto národ Československý, bez historie, bez tradic. Dějiny byly nahrazeny romány A. Jiráska, přestože ten zdůrazňoval, že píše romány, nikoli historii. Důsledky jsou, že obyvatelstvo postupně ztrácí národní uvědomění ? viz na příklad QF17. Ztráta kontinuity zemí koruny české vedla k destrukci teritoria, Němci, Poláci si prostě nárokovali území, kde se se souhlasem českých králů usadili a považuji je za své, obdobně jako američtí osadníci indiánská území. Následně mohl Neville Chamberlein prohlásit, že Československý stát je nenormálním umělým výtvorem a neměl by ve své současné formě existovat, že by se mělo udělat něco pro to, aby se situace urovnala. Celá Evropa mu uvěřila a s výsledky Mnichova souhlasila. Někteří Slováci si navíc nárokovali Moravské Slovácko. Tiso jím to rozmluvil s tím, že tamní lidé jsou větší Češi jako Pražáci. *** Pomník maršála Radeckýho, který si postavili Češi za své peníze, jsme za panování Masaryka zničili, V současné době je Radecký připomínán v sále, který mu je věnován ve vídeňském Arsenálu, kde ostatně najdeme více památek na české vojenství [QF17 doporučuji navštívit, v každém sále je k dispozici český průvodce] Sám TGM byl nevojenský typ, vojně nerozuměl, na vojáka si jenom hrál při jízdě na kobyle. Generalitu si postavil z lidí majících bojové zkušenosti na taktické úrovni praporů a na nestandartním bojišti. Bojové zkušenosti ze Sibiře byly těžko aplikovatelné ve Střední Evropě. *** Aby bylo jasno, legiemi zde neopovrhuji, poukazuji, že bojovali v naprosto odlišných podmínkách a terénu. Tak zvanou sibiřskou anabázi můžeme vojensky klasifikovat jako probití se z obklíčení, a probití se přes evropské Rusko celou Asii nemá v dějinách válečnictví obdobu. *** Českoslovenští důstojníci si své postavení žárlivě střežili před daleko zkušenějšími a vzdělanějšími důstojníky a generály c.k. monarchie, což byl jeden ze hřebíků do rakve naši obranyschopnosti v roce 1938 tedy žádný QF17 nenáviděný Beneš. *** Chování k těmto vojákům bylo se strany legionářů a úřadů chladné. Na příklad chovnání Masaryka k maršálu Böhm-Ermolimu, který byl jeden z nejlepších velitelů R-U bylo urážlivé ne-li sprosté. Böhm- Ermoli nám to vrátil 1940, když se nechal povýšit na německého polního maršála. Zde je vhodné poznamenat, že se maršál Böhm-Ermoli choval k Československé republice loajálně. QF17: ? Beneš raději složil funkci prezidenta a odletěl po Mnichovské dohodě?. Misustov: ?Hitler změnil své velitelské stanoviště a přesunul se z Vlčího doupěte do Berlína, tomu se říká přemístění velitelského stanoviště. Beneš změnil své velitelské stanoviště a přesunul se z Prahy do Londýna. Rozdíl je v tom, že Hitler válku projel a Beneš krom podkarpatské Ukrajiny obnovil republiku v plném rozsahu. *** K otázce Prezidenta Emanuela Háchy jsem se myslím dostatečně vyjádřil. *** Přiznám se situace 10.03.1938 na Slovensku mi není jasná. Materiály, které mám k dispozici, jsou nejasné, nesrozumitelné, ostatně jako vždy když se jedná o politiku na Slovensku. Nějaký slovenský politik říká: Od čehunu žádejme všecko len nie samostatnost a sesazení slovenští ministři se radí jak zabránit vazalskému podřízení Slovenska hitlerovskému Německu ? tak a nyní si z toho vyberte.
Datum: 13. 01. 2014 16:29:27 Autor: K.Bartošík
Předmět: Pro pana Misutova
Pane Misutove Vaše diskuzní příspěvky jsou jsou vyčerpávající a je vidět,že máte přístup k dostuným dokumentům.Jen mě mrzí,že píšete cituji:"Je fascinující, že pramenem poznání dějin je pro Čecha jsou romány Aloise Jiráska anebo, seriál Čs TV. Je to stejné jako kdybych já znal dějiny Brna z ?Četnických humoresek? ". Při tom jsem zmiňoval televizní diskusní pořad,kde dvá fundovaní historici s redaktorem ČT besedovali na téma:"Jaké bylo chování E.Beneše za 2.světové války vůči SSSR".Zde tito historici jasně říkají,že W.Churchill říkal E.Beneši,proč podepisuje tak rychle smlouvu s SSSR,ať chvíli vyčká,že Německa už se nemusí bát,že Německo je na kolenou,že bude okupováno a nehrozí situace jako po 1.světové válce. Na druhé straně,je nutno říci,že E.Beneš a jeho vláda nebyli připraveni na jednání s komunisty v Moskvě.Presidentův osobní tajemník a právní poradce Eduard Táborský ve svých vzpomínkách,vydaných po únoru 1948 v exilu,se říká cituji:"..dvaatřicetistránkový koncept komunistů byl vskutku jediným podkladovým materiálem pro debatu o vládním programu,zatím co ostatní improvizovali",Dále zde E.Táborský říká,že tento program byl připraven velmi takticky a neobsahoval žádné odrazující radikální proklamace.Dále se je nutno pozastavit nad tím,že E.Benešovi nevadilo při sestavování vlády to,že představitelé českých a slovenských komunistů získali větší množství významných,dnes bychom řekli silových křesel,než by to odpovídalo rozložení politických sil.V této době také E.Beneš asi už zapoměl na to,že 21.12.1929 prohlásil K.Gottwald na půdě československého parlamentu to svéznámé rčení:"Ano my se od ruských bolševiků do Moskvy chodíme učit,jak Vám zakroutit krk." Nejsmutnější na všem je že E.Beneš na jaře 1945 v Moskvě uvěřil všemu,co mu tehdejší vládce SSSR J.V.Stalin říkal cituji:"Snad i Vy pochybujete,ale já Vas ujišťuji,že se nikdy nebudem vměšovat do vnitřních záležitosti svých spojenců.Takové je leninské novoslovanství,které my bolševici-komunisté sledujeme a nemůže být řeči o žádné hegemonii Sovětského svazu?. Ale o pouhé tři roky a několik měsíců později po únorovém puči a abdikaci s funkce hlavy státu se E.Beneš svěří hraběnce Amelii Posse-Brázdové,švedské diplomatce s četnými styky v levicové svéře evropského,ale i československého politického spektra s níž se velice dobře znal,že věřil K.Gottwaldovi,o němž se domníval,že mu nikdy nebude lhát.Dokonce dlouho nechtěl věřit ani tomu,že Stalin mu systematicky lhal,což ho ve svém souhrnu přivedlo k názoru,že lhaní je při volbě taktiky téméř až charakteristickým komunistickým stylem.
Datum: 13. 01. 2014 19:40:51 Autor: misustov
Předmět: Pro pana Bartošíka
Vážený pane Bartošík, děkuji za skvělé připomínky. Na detailní odpověď si musím vyhradit trochu času. Jako důchodce se snažím dohnat vše, co jsem zanedbával. Samozřejmě na čt jsou kvalitní pořady, perfekteně tam byla zpracovaná heydrachiáda, ale den má pouze 1440 minut a já mám i jiné aktivity, navíc mě loni postihla malá srdeční příhoda, naštěstí bez následků, ale i toto je vážné varování. Předběžně si Vám dovoluji sdělit, že v minulosti zde na tomto VEBu někdo vložil zde citované myšlenky do úst De Gaullovi. Váš příspěvek mě inspiroval, abych si vytáhnul dílo W. Churchilla a tam autor hodnotí tuto situaci diametrálně odlišně a já nemám odvahu jeho slova zpochybňovat ? navíc, je to můj idol. Tyto skutečnosti mě inspiruji věnovat vašemu příspěvku, době a osobám podrobnější studii, přestože mnohé jsem již napsal.
Datum: 13. 01. 2014 21:30:57 Autor: K.Bartošík
Předmět: Pro pana Misutova
Takže Vám pane Misutove přeji rychlou rekonvalescenci a plně Vám závidím Váš čas.Já jsem též v důchodu,i když ještě pracuji na zkrácený úvazek,ale stále nestihám.Čím jsem starší,tím více dávam za pravdu panu Sókratésovi a jeho úsloví"Vím že nic nevím" i když z jeho strany jistě nešlo o obhajobu nevědomosti a hlouposti,ale u mě platí,že čím více do dané problematiky zabřednu zjišťuji,že mám stále velké mezery.S přáním plna zdraví v roce 2014 i v dalších letech a dostatek času na studium historie.
Datum: 13. 01. 2014 22:48:02 Autor: misustov
Předmět: Pro pana Bartošíka
Pane Bartošík, předně Vam přeji totéž v novém roce a rekonvalescence je skončena, událost byla v březnu avšechno zlé je k něčemu dobré, v nemocnici jsem se seznémil s plikovníkem od parašutistů se šeské brigády, vinikající chlap.
Datum: 14. 01. 2014 12:35:09 Autor: QF17
Předmět: Báseň pro Misustova
"A hrdý buď, žes vytrval, žes neposkvrnil ústa ani hruď falešnou řečí. Takový byl můj lid s kosou a kladivem. Na jitřní čekal svit, čekal a věřil. To nás učili ve škole..... Již jednou jsem psal, tak není býti na co hrdý. Ano, mám vlastní hrdost. Pointa mé odpovědi z 11.1.2014 je taková to: Masaryk povolal armády k obraně Slovenska a Těšínska, podobně se zachoval nepolitik překladatel a soudce Hácha, Beneš se zachoval ... jak zmínil Misustov, přesně jako šlechta na Bílé hoře, zradil vše co vněj bylo vkládáno. Na to jsem nedostal věcnou odpověď. Ostatní "bešamel" co napsal brilantní diskutér Misustov ve své reakci na můj názor je nepodstatný. Poklám tě za "Benešomila" :-)
Datum: 14. 01. 2014 13:41:10 Autor: misustov
Předmět: Poklám tě za "Benešomila
Pěkný
Datum: 14. 01. 2014 19:34:09 Autor: misustov
Předmět: QF 17
A.Víš co je to pointa? B. Ty ses na nic neptal. C. Co je to hrdost? D. Co na to říkáš: Zdeněk Náchodský ZÁSADY PRO INTELIGENTÍ SEBEOBRANU: PRAVIDLO Č. 3 "Nikdy nechoď do předem prohraného boje",*** Jo a benešomil jsem, protože 1948 jsem na sokolském sletu skandoval ?Bez Beneše a Hany, nejsou žádné Hradčany? a cos skandoval ty? Míru mír??
Datum: 14. 01. 2014 20:23:22 Autor: QF17
Předmět: misustov
No, mám určité vzdělání a výzvan slova pointa znám. Omlouvám se, ale čekal jsem, že budeš bystřejší a pochopíš závěr. S tím předem prohraným bojem jsi trochu naomylu. Pokud to nezkusíš, tak nepoznáš jestli vyhraješ či prohraješ. Necítím se poraženým .... Ty jsi král, já jsem král, každý má svůj principál ... vlastně názor! Byl jsi již tenkrát zmanipulovaný Benešem, smutné to musela býti zjištění. Já hulákal ať žije ksč a vidíš, žije si tady, vládne naprosto v poklidu a občané je volí i vzpomínají. Já nevolím a jen občas vzpomínám.
Datum: 19. 01. 2014 18:09:42 Autor: misustov
Předmět: Panu Bartošíkovi
Chceme-li posuzovat práci prezidenta Beneše za WWII musíme přihlédnout k hlavnímu spojeneckému aktérovi, což jsou Spojené státy. Spojené státy díky své izolacionalisticé politice vstoupily do války naprosto nepřipraveny. Musí se brát v úvahu, že hlavním válčištěm USA byl Pacifik. Toto specifické válčiště bylo extrémně náročné na techniku, dopravní prostředky a vycvičenost vojsk. Byly to skoky z ostrova na ostrov, náročné na loďstvo, letectvo a tvrdé boje zblízka. Protivník byl japonský voják, před jehož fanatizmem, houževnatosti, sebeobětováním i mýtus zbraní SS blednul. *** Spojené Státy v této pro ni kritické době vstoupily do války v Evropě poté, co jim vyhlásilo válku Německo. V případě, že by Německo válku nevyhlásilo, tak Hitler by měl šanci boj o ?Novou Evropu? vyhrát. Protože Spojené státy neměly prozatím lidské síly a prostředky k vedení války v Evropě, snažily se aby německá armáda byla maximálně vázána a ničena na ruské frontě. Tuto válku na dvou válčištích (pacifickém a evropském) Spojené státy řešily mimo jiné aktivní podporou Sovětského svazu. Dodávky technologií, zbraní a ostatního materiálu byly na tuto dobu impozantní. V dubnu 1945 potvrzovali sovětští vojáci druhého ukrajinského frontu, což byli ?molodci? dřívějšího stalingradského frontu, že bez americké pomoci by Stalingrad neuhájili. Obdobná situace byla na Kavkaze a pravém křídle sovětské fronty. Následující úspěchy Rudé armády u Stalingradu, Rževa, Kursku, umožnily RA zahájit operaci ?Bagration?, která vytlačila německé armády ke hranicím předválečného SSSR, *** Jaká byla tehdy další prognóza? Spojenci se obávali, že vyčerpaná a zdecimovaná sovětská vojska se zastaví na předválečných hranicích Sovětského svazu. [Obavy spojenců, že by SSSR obsadil celou Evropu, byl komunistický propagandistický výmysl]. Politika spojenců se proto zaměřila na podporu Sovětského svazu v dalším boji a konečné porážce Německa. *** Již od pradávna od dob Sumeru a Akkadu se předpokládalo, že válku zaplatí nepřítel (půjde na jeho vrub) a tak kalkuloval i Sovětský svaz. Kardinální otázka v těchto okamžicích byla, co je lepší, aby SSSR zůstal stát na svých předválečných hranicích, anebo pokračoval ve válce, porazil Německo a získal vliv v Evropě. Zde začínají jednání a spory o vliv a o nové mapě Evropy. Představy o rozparcelování Německa jsou vystaveny v Cecilienhofu ? Potsdamu. V této době bylo nespočet studií o mapě Evropy komplexně. Co se týká naší země, byly zde představy ? že Slovensko se stane Slovenskou sovětská republika, Československo bude zbaveno Sudet, Československo [historické země] bude integrováno s Polskem, tato varianta podporovaná Sověty i nezávisle na nich Churchillem byla z politického, hospodářského a etnického pohledu byla nejoptimálnější, musela však být s ohledem na agresivitu a šovinizmus zamítnuta. Byla zde uvažovaná integrace s Rakouskem. Historické země mohly také skončit jako neutrální stát obdobně jako Rakousko, nebo závislý stát jako Finsko. Tyto varianty musel brát na vědomí prezident Beneš. Musel rovněž brát na vědomí, že sféra vlivu byla dohodnuta vítěznými velmocemi, tedy opět o nás, bez nás. Zde připomínám dříve publikovaný dokument: Z á p i s ?Vojenské velitelství Velké Prahy ze dne 22. května 1945? označený jako důvěrné. 1945?, označený jako důvěrné. Zápis obsahuje projev prezidenta Beneše ke generálům Kutlvašrovi, Novákovi a pplk. Bürgerovi. ? Velmi těžce jsem nesl dohodu Anglie a SSSR, neboť nás stavěla před hotová fakta. Napřed vše bylo ujednáno s Anglií, po konferenci v Teherán(ě)u jsem zjistil, že Slovensko patří do ruské sféry a po 6 měsících předali všechny naše země do ruské sféry. Já to zjistil náhodně, byly to hry zájmové politiky velmocí, v nichž jsme dělali vše, abychom prospěli svému národu?. *** Cestě prezidenta Beneše do Moskvy předcházela jeho návštěva u amerického prezidenta, který zřejmě návštěvu inicioval. Často se tvrdí, že E. Beneš jel do Moskvy z obav o svoje ?koryto?. Vskutku, kdyby E. Beneš do Moskvy nejel, tak by o svůj post přišel, nahradil by jej Gottwald, nebo Slánský, v tom případě tatínek pana Bartošíka by poznal, jak se správně zakládají kolchozy. *** Cesta prezidenta byla úspěšným pokusem o záchranu státu, dosáhnul zachování územní kontinuity státu, včetně Slovenska. Churchill s povděkem kvituje, že Sověti Benešovi slíbili zachování ČSR v předmnichovských hranicích. Významným úspěchem prezidenta Beneše byla skutečnost, že v Československu nebyla dislokována okupační vojska. V zemích s okupačními sovětskými vojsky byla vláda komunistů podstatně krvavější. *** Co se odehrálo kolem této návštěvy, jak píše pan Bartošík, byla pouhá choreo?gra?fie. Je lhostejné zda dokument komunistů měl 29, nebo 39 stránek, jejich text musel odpovídat požadavkům kominterny a sovětských orgánů, pokud tento dokument přímo nenapsal NKVD. Mimo jiné je zde konstatováno, že tento program byl připraven velmi takticky a neobsahoval žádné odrazující radikální proklamace. *** Při oficiální návštěvě divadla v Moskvě se o přestávce odehrál dialog, který byl zde již jednou publikovaný- Stalin: ?Já vím, že vy, Čechoslováci, nám Rusům nedůvěřujete. Ani vy, dr. Beneši, nám nedůvěřujete!? Beneš: ?Ano!? Stalin: ?A však já vás ujišťuji, že dodržíme smlouvu, kterou jsme s vámi uzavřeli ? že Československo bude svobodná a nezávislá země a že my se nebudeme vměšovat do vašich vnitřních záležitostí. Jak to budete dělat, takové to budete mít?. Je zde otázka pro pana Bartošíka: ?Jak na toto měl prezident Beneš reagovat?? Měl odpovědět: ?Kecáš?? *** O sféře vlivu bylo rozhodnuto velmocemi, Beneš do toho neměl co mluvit a zřejmě ani Churchill. Franklin Delano Roosevelt tehdy přehlédnul velice nepatrný detail, toto přehlédnutí se stalo Spojeným státům osudné, globální dějiny se mohly vyvíjet jinak. Toto přehlédnutí spočívalo v tom, že se na našem území nacházel nerost, smolinec. Americký prezident možná věděl, že tento nerost obsahuje jakýsi prvek, zvaný radium, vhodný k medicínským účelům, a také chemický prvek uran. Jestli věděl, k čemu je uran dobrý, není známo, ale tento chemický prvek umožní Sovětskému svazu stát se supervelmocí. Kdyby Roosevelt patřičně zareagoval, Čechy by v žádném případě nebyly v sovětské sféře. *** Že Beneš uvěřil Stalinovi? Daleko více jemu věřili západní politici. Ostatně k důvěře ve Stalina byl nucen domácím odbojem, viz mínění pplk. Balabána a plk. Mašína. Beneš již někdy 1941 v telegramu Třem králům se svěřoval s obavami infiltrace komunizmu při vazbě odboje na Sovětský svaz. Modla antikomunistů Mašín, nebo Balabán jeho obavy odmítnul s poukazem na to, že za padesát let tady komunizmus nebude, ale nacisté nás v průběhu patnáctí let zničí. Tvrzení, že věřil K.Gottwaldovi, o němž se domníval, že mu nikdy nebude lhát, dokonce dlouho nechtěl věřit ani tomu, že Stalin mu systematicky lhal je velice pochybné. Klamání je v politice standartní metoda, mohl se pouze domnívat, že je ?prokouknul?. Nechoďme daleko do minulosti, přečtěme si pouze volební programy politických stran a porovnejme jejích plnění. Beneš byl velice zkušený politik nato aby, naivně důvěřoval. Atribut důvěry u prostého člověka a atribut důvěry u politika jsou dvě rozdílné kategorie, podle lidové moudrosti v politice ?ano? je chápáno jako ?možná? a ?možná? je chápáno jako ?ne?. Churchill znal lež prostou, lež sprostou a statistiku. *** Komunisté říkali výsměšně o Benešovi, že je salonní politik, a on vskutku byl, pohyboval se v palácích a zámcích. Měl pochopení pro střední stav, dělný lid, rolníky, kteří tvořili páteř národa. V těchto vrstvách byl ctěn a vážen. Pro etnikum, které označil Masaryk za patologickou sedlinu společnosti (též lumpenproletariát) byl terčem napadání, jako ostatně všichni prezidenti. Morálka této vrstva mu byla cizí a neakceptovatelná, proto měl potíže proniknout do nitra duše hulváta, jeho špíny a podlosti. *** V televizní besedě čeští historici říkají, že Churchill říkal E.Benešovi, proč podepisuje tak rychle smlouvu s SSSR, ať chvíli vyčká, že Německa už se nemusí bát, že Německo je na kolenou, že bude okupováno a nehrozí situace jako po 1.světové válce. Zápis ?Vojenské velitelství Velké Prahy ze dne 22. května 1945? jakož i paměti W.S. Churchilla naznačují, že zde něco není v pořádku. Můj příměr o dějinách Brna v četnických humoreskách asi nebude tak scestný. Churchill vyjadřuje uspokojení nad výsledky Benešovy cesty, zejména naději na smíření polské vlády se Stalinem (22.10.1944.) a vyslovuje naději, že polská vláda bude následovat cestu Edvarda Beneše. Konstatuje, že Stalin chce, aby Polsko, Československo a Maďarsko tvořilo společenství proruských států, k tomuto nezaujímá žádné stanovisko, z toho lze usuzovat, že to byla hotová věc. Churchill varuje, (březen 1945) že osvobození Československa a vstup americké armády do Prahy bude mít vážné důsledky. Současně však varuje, že sovětské Rusko se stalo smrtelným ohrožením pro svět. *** Pokud zde citujeme sira W.S. Churchilla, je vhodné ve zkratce pohlédnout na jeho vztah k Prezidentu Benešovi. Churchill vzpomíná, že se s Benešem po prvé setkal v roce 1918 ve společnosti zakladatele státu Masaryka. Letos byl v dražbě prodáván dokument, ve kterém Churchill chválí Beneše jako ?důvtipného a odvážného odbojáře, vojáka a státníka?. Československo v textu Churchill ocenil jako čerstvý, nový a "vysoce demokratický stát". Jeho postoj k Benešovi je nejlépe vyjádřen v tragických dnech Mnichova. Dne 30. Září si britská vláda svůj čin v Mnichově vyšperkovala vyhrůžkou ?Pokud by se Československo postavilo na odpor, bude považováno za viníka války a kdyby se i zázrakem ubránilo, Sudety nikdy zpět nedostane, v případě, že by v jeho prospěch intervenoval Sovětský svaz, bude to považováno za Sovětskou agresi a Británie nezůstane stranou?. Tedy vyhrůžka bojovníků za mír, Appeasementu, při které tuhne krev v žilách. O týden později se objevuje na scéně Churchill, jeho projev v parlamentě je klasickou ukázkou řečnického umění. Vyzdvihuje v úvodu zásluhy Chamberlaina a následuje neúprosná kritika a obviňování, co věta to žíravina, na Chamberlainovi nezůstala niť suchá. 10. Května 1940 se ujímá funkce předsedy vlády a v této funkci má rozhodující zásluhy na obnovení Československa. Můžeme tvrdit, že bez Sira Winstona Leonarda Spencer-Churchilla by Československo obnoveno nebylo.
Datum: 30. 01. 2014 11:08:36 Autor: misustov
Předmět: Byl prezident Beneš sovětský agent?
Zda byl prezident Beneš sovětský agent. Tuto otázku podsouvá instituce, kterou pan prezident Zeman opovrhuje, a nezbývá, než se na toto nařčení podívat zevrubně. Pro Francouzskou politiku a její zájmy bylo vytvoření Republiky československé zmetkem. Francouzi již od dob kardinála Richelieu věděli, že zničením Pruska by Rakousko získalo převahu nad Francii a naopak, zničením Pruska by převahu získalo Rakousko. Tuto skutečnost Francie po tři století respektovala, avšak počátkem dvacátého století, navzdory tomu, že od dob Bismarcka Prusko nabývalo nebezpečnou převahu, se rozhodla Rakousko jako potenciálního spojence Pruska zničit a na jeho místě vytvořit plejádu Francii neohrožujících a Francii nekonkurujících států. Německo tuto partii později řešilo Anschusem Rakouska a dalo tak Francii šach-mat. Situaci, že k tomu dojde, signalizoval v meziválečném období Churchill, avšak Francie na tuto pro Evropu nebezpečnou situaci reagovala negativně. Opustila ofenzivní strategii a počala se zabydlovat v pevnostním systému, maginotové linie. Přestože politika Německa stále důrazněji prosazovala své plány na ovládnutí střední Evropy, velmoci včetně Francie, která byla garantem naší státnosti, tomuto nevěnovaly pozornost, jejich politika byla váhavá, ustupující. Za této situace se ministr zahraničí E. Beneš snažil zajistit obranu republiky všemi dostupnými prostředky. (Churchill k porážce Hitlera se byl schopen spojit třeba s Ďáblem). Za tehdejších podmínek byla nadějí pro ČSR protihitlerovská osa Paříž ? Praha ? Moskva, vzniklá francouzsko-sovětskou a československo-sovětskou smlouvou z r. 1935, navazující na československo-francouzskou smlouvu z r. 1924 (Dovede si někdo představit jinou možnou alternativu??). Je přirozené, že takovéto smlouvy předpokládají navázání zpravodajských informací. Vypracování zpravodajské dokumentace samozřejmě neprovádí ministři zahraničí, nebo prezidenti, ale zpravodajské služby, jejíž vedoucí jsou za ně odpovědni. Předávání významné zpravodajské dokumentace se provádí na úrovni hlav států, což jsou oficiální diplomatické kroky, tedy Beneš- Stalinovi a Stalin - Benešovi, nikoli Ljubjance. Fízlové, práskači, bomzáci tyto kroky podle své praxe nazývají donášením. Sudopatov možná čerpal své informace pro svoji knihu o kontaktech se Sovětským svazem z pamětí generála Moravce. *** Sudopatov zřejmě pro zvýšení prodejnosti své knihy do ní zamontoval populární Ljubjanku, která v sovětském mocenském systému jako hlavní stan NKVD (nikoli KGB) měla jiné úkoly, obdobně jako v Německu nebylo obranné zpravodajství řízeno z Prinz-Albert-Straße ? centrály gestapa, ale ze Zossenu, centrály Abwehru. (V tomto mně může nějaký náš antibenešovec oponovat, že si tam Beneš dojednával třeba mučení generála Gajdy). Nad vydíráním pro stvrzenku na 10 000 dolarů, které měl Beneš přijmout v okamžicích krize, přelétá úsměv. Možná, že spisovatel z velké země oligarchů, kteří si pořizují zlaté kování na lyže, si představuje, že obdobně Beneš si za těch 10 000 dolarů pořídil zlaté vidle na svoji zahrádku v Sezimově Ústí, zatím co v paměti starší generace se Beneš prezentoval jako ?škrťa?. Pokud by byla informace o penězích pravdivá, potom je Beneš položil na oltář vlasti. Prezident Beneš po porážce Francie neváhal a zaplatil dopravu zdecimované čs. divize z Mareseille do Anglie. *** Podle autora se prezident E. Beneš měl podílet na přípravě vojenského puče v předválečné Jugoslávii. Toto tvrzení vskutku vyráží dech. Předně Jugoslávie byla spojenecký stát, navíc prezident Beneš měl v tomto období jiné a daleko vážnější starosti. Položme si otázku, co to je zač ono ?předválečné?, myslí tím atentát na krále Alexandra?? Ovšem kdyby se plánovalo zlikvidovat v Jugoslávii námezdního vraha Paveliče, potom by to byl velice záslužný krok ? bohužel ten se nekonal, ani neplánoval. Obecně se dá konstatovat, že tato práce ukazuje, v jaké společnosti Sudopatov žil, čerpal a čeho byla schopna. *** Klíčovou otázkou je hodnověrnost dokumentů. Tuto otázku bude vhodné analyzovat a úvodem uvést dva příklady z naší vlasti. Tedy: v převratových dnech na počátku roku 1990 halasně oznámil svazáček Vondra, že našel v univerzitní knihovně pohozený kompletní seznam lidových milicionářů z celé republiky s vyhrůžkou ?a nyní se všichni těšte, mám vás?. Co by pro demokracii a svoji karieru neudělal. Posléze se ukázalo, že nic nenašel a také nemohl najít, protože takový seznam nikdy neexistoval. Druhý ?badatel? naleznul stejným způsobem operační plán nástupu čs. armády na Rýn, včetně rukou vpisovaných komentářů nějakého ruského maršála. Armádní generál Vacek ve svých memoárech se pozastavuje, jak by se takový dokument mohl vyskytnout na takovémto místě a popisuje, jak se s takovými dokumenty nakládá. Ještě větší překvapení vyjadřuje nad ?maršálovými? komentáři, které se hemží pravopisnými chybami, o odborné terminologii nemluvě, takto by nepsal poznámky ani desátník, natož maršál. *** Protože v článku o Benešovi se autor odvolává na údajně odtajněné dokumenty sovětské rozvědky, je vhodné se seznámit s tamějšími poměry. M. Solonin píše: ?Od okamžiku Stalinovy smrti uplynulo půl století a nemine půl týdne, aby někdo nedokázal najít jakékoli dokumenty, jež by zůstaly ve Stalinově pracovně, ve Stalinově chatě, ve Stalinově automobilu. Dokumenty, jež držel v rukou velký vůdce, se nacházejí pouze na dvou místech. Buď byly spáleny a popel roznesl vítr, nebo byly zaregistrovány, očíslovány a zařazeny do existujících archivních institucí. Nalézt nějaký dokument pod stolem, navíc tajný dokument, to rozhodně není možné. Teoreticky je možné takový dokument najít v archivu, ale v takovém případě má ten, kdo jej publikuje, povinnost přidat odkaz ve formě ? archiv, fond, karton, složka, list. Bez těchto odkazů žádný historický dokument neexistuje, neboť jej není možné opětovně dohledat. Může existovat jen falešný dokument, jenž je hůře či lépe vytvořen?. Solonin rovněž popisuje, jak se s takovými dokumenty pracuje - obdobně to popisuje generál Vacek. Avšak Sudopatov ani Karpov zřejmě nedisponují věrohodnými, evidovanými dokumenty, a proto jejich sdělení u historiků vzbuzují pochybnosti. Ověřování dokumentů vědci je prakticky nemožné, protože pro ně jsou archivy bezpečnostních služeb nepřístupné. Může být přístupný archiv Fouchého, z počátku devatenáctého století, ale archivy z minulého století nikoli, a to, co se zveřejňuje, je pečlivě filtrováno.*** Spolupráci se sovětskou rozvědkou popisuje generál Moravec ve svých memoárech, tedy ani konstatování Jeleny Serapionovové z Ruské akademie věd, že Beneš poskytoval sovětskému vedení informace, není objev rovný objevu Ameriky. Tolik k dokumentům. Dále je zde zmiňován jistý Zubov, který z pověření Stalina a Molotova jel do Prahy vydírat Beneše, za což mu byl udělen Leninův řád a pro jistotu brzy zemřel, žádné písemnosti k této kause nezanechal. *** Krom Ljubjanky musí být pochopitelně zpráva delikátně okořeněna kausou ?Tuchačevskij?. Beneš předal informace získané československou zpravodajskou službou Sovětům, což bylo jeho povinnosti v zájmu bezpečnosti státu, a ti si měli informace ověřit, takový je běžný postup. Že by Stalin nedal prověřit takovou informaci, je poněkud absurdní. Na pokyn kominterny pronikali do vznikajícího nacistického aparátu němečtí komunisté. Tito komunisté byli na televizních obrazovkách glorifikování figurkou jménem Stierlitz, za kterou se Rusové stydí, ale v nacistickém aparátu byli praví nefalšovaní. Jenom u nás krom Leimera jsme museli předat několik gestapáků Sovětům, proč? Píše se, že komunisté měli svoje lidi i ve vedení koncentračních táborů. Wehrmacht podezíral lidi okolo Hitlera, že tam je někdo, kdo zrazuje. Stalin míval vskutku čerstvé informace z vůdcova hlavního stanu. Německá armáda na rozdíl od nacistických složek měla nekompromisní karierní systém, který snadné pronikání bolševika ztěžoval. Naskytuje se otázka, proč informaci o jeho maršálovi dostal Stalin od Čechoslováků, a nikoli od svých lidí ve vedení nacistických silových složek, nebylo mu to při jeho až patologické podezíravosti podezřelé? Kdo tedy a proč měl zájem Tuchačevského odstranit? Wehrmacht nikoli, protože Německý generální štáb věděl, že sovětský maršál zase takový lumen není. [ Britové se stejného důvodu přerušili přípravu atentátu na Hitlera, který byl, ať se nám to líbí, nebo nelíbí, dobrý politik, ale mizerný vojevůdce ? Manstein o něm prohodil poznámku ?Pane bože to je ale idiot?]. Samotný SD měl tehdy ve svém popisu práce jiné úkoly a svoje aktivity musel zaměřovat do jiných oblastí. Mimoto, armádní Abwehr tehdy měl pro takové akce lepší podmínky a kvalifikovanější personál. V následujících letech předváděl svoje schopnosti, používal všech dostupných triků a metod, včetně kriminálních, ovšem jsou triky i pro sprostého zločince příliš sprosté. Z pohledu tehdejší geopolitiky Německa byli zajímavější generálové Rakouska, Československa, Francie. Taktika Stalina byla při odstraňování nepohodlných lidí odlišná, měla zpravidla tyto fáze: A. Dosazení likvidátora oběti do jeho blízkosti, nejlépe, jako jeho zástupce. B. Odvolání a přeložení likvidované osoby do bezvýznamné funkce. C. Likvidace. Likvidace má rozsáhlou škálu provedení, od pouhého penzionování, přes fyzickou likvidaci, až po akt podobný genocidě. Samotný postup odstranění měl od případu k případu různé nijace.*** V případě Tuchačevského byla likvidace bez předcházejících procedur, byl zatčen 22.května 1937 a popraven 12. Června 1937. Kdyby měl Stalin osobní zájem na odstranění Tuchačevskiho, použil by této pro něj standartní taktiky, nikoli likvidace velitelského sboru Rudé armády. Kromě patologické nedůvěry ke každému, zde nejsou jakékoliv indikace napjatých vztahů mezi nimi. Naskytuje se otázka, nechtěl Ježov posílit postavení NKVD čistkou v armádě? Nevznikla iniciace kausy Tuchačevskij na Ljubljance a následně předán pokyn komunistům ve vedení nacistické strany? Ti zaúkolovali SD, které vyrobilo ?důkazy? a další postup známe. Je podezřelé, jak NKVD rychle reagovala, příprava fyzické likvidace pěti tisíc důstojníků se nedá zvládnout přes noc. [ Zde je situace ekvivalentní s Nocí dlouhých nožů, kde seznamy osob určených pro likvidaci byly připraveny s předstihem]. Otazník můžeme položit, proč byl Ježov nakonec popraven, možná že toho věděl moc, ale takových bylo více a přežili, spíše však proto, že táta Stalin si uvědomil hrozivé posílení moci Ježova a oslabení vlastní pozice následkem ztráty podpory vedení Rudé armády, možná se mu donesla intrika, která generála Tuchačevského zničila. Paralela je i u nás v případě tak zvaného protistátního spikleneckého centra, kde Slánský a jeho banda měli v rukou všechny silové prostředky a Gottwald nakonec vzal za vděk pomoc sovětských poradců pro jejich likvidaci [Nepověsíš-li, budeš pověšen]. Že byl Slánský pověšen kvůli něčemu jinému, než měl, ani tak na škodu není. Statistika ukazuje, že po jeho utracení prudce poklesl počet politických vražd. Toto jsou však ničím nepodložené úvahy, jejichž rozvíjení chce trochu logiky, velkou fantazii a pivo, zkrátka je to příležitost pro přepisovače dějin, a záhadology.*** Na závěr bych chtěl slovensky píšícímu peppemu poskytnout informaci, že ten jeho největší zbabělec v dějinách vynaložil mnoho úsilí, aby jeho vlast měla nynější velikost. V opačném případě by byla podstatně menší, pokud by vůbec existovala. Trochu úcty k jeho osobě by neškodilo. Literatura: Věra Olivová, DrSc. - Evropská politika ministra Beneše před nástupem Hitlera, F. Moravec ? Špion jemuž nevěřili Mark Solonin- Vymývání mozků, Václav Kural: K současným útokům na prezidenta Beneše Lvová, Míla: Mnichov a Edvard Beneš. Praha, Svoboda, 1968 Churáň: Encyklopedie špionáže
Datum: 30. 01. 2014 11:26:06 Autor: QF17
Předmět: Byl prezident Beneš? Ano byl ..misustov
Škoda "starý brachu", že jsi nezmínil dokumentární romány od Sidonie Dědinové: Beneš likvidátor a Pyrrhovo vítězství E.B. :-)
Datum: 05. 02. 2014 15:46:39 Autor: Misustov
Předmět: to QF17
QF 17 je přímo hypnotizován slovem ?LIKVIDÁTOR?. Prezident Československé republiky dr. Edvard Beneš si tento česný titul plně zaslouží. Dr. Edvard Beneš po sdělení nacistů, že budou, dláždil Václavské náměstí českými lebkami [lebku QF17 nevyjímaje], zlikvidoval sudetské nacisty a poslal je tam, kam chtěli, ?domů, do říše? [k tomuto rozhodnutí dospěl nezávisle na dláždění Václaváku českými lebkami, ale toto jej utvrdilo v tom, že rozhoduje správně]. Není divu, že jej nacisté nenávidí. Sudetonacisté měli vybudovanou teroristickou organizaci Werwolf, byli vycvičení v záškodnictví a v případě, že by nebyli likvidováni, způsobili by rozsáhlejší masakry než v Severním Irsku, Baskicku, Rusku, nebo Izraeli. Prezident Beneš neudělil milost, Němcům, kteří projevili zbabělost, a místo, aby bojovali na frontě za fürera, se zabývali vražděním a mučením československých občanů, kteří byli vražděni na kobyliské střelnici, pankrácké sekyrárně, mauthausenským kamenolomu, skále parašutistů, Kounicových kolejích a mnoha jiných místech. Trestat někoho za tyto vraždy je podle sudetonacistů nepřípustné , protože Dr.Beneš byl opačného názoru, tak o něm říkají, že byl pomstychtivý. Suma sumarum, 700 rozsudků smrti vrahům za 250 000 vražd stačí k tomu, aby byl Beneš hodnocen jako pomstychtivý. Dovoluji si na závěr QF17vysvětlit, že na konci článku se uvádí literatura, která se při psaní používala. Opomenul jsem uvést generála Miroslava Vacka a jeho memoáry. Není logické uvádět inzerci jakési ženy, kterou neznám, ani její literární výplody.
Přidat komentář

 





Vyhledávání

Foto týdne

Výročí: 11. 11. 1918 konec Velké války. Snímek z compiègneského lesa po dosažení dohody o příměří. Foch je druhý zprava. Dolní řada zleva doprava: Admirál George Hope, generál Maxime Weygand, admirál Rosslyn Wemyss, generál Ferdinand Foch, kapitán Jack Marriott. Prostřední řada: Generál Pierre Desticker (vlevo), kapitán de Mierry (vpravo). Horní řada: M: Velitel Riedinger (vlevo), důstojník-tlumočník Laperche (vpravo).

Výročí: 11. 11. 1918 konec Velké války. Snímek z compiègneského lesa po dosažení dohody o příměří. Foch je druhý zprava. Dolní řada zleva doprava: Admirál George Hope, generál Maxime Weygand, admirál Rosslyn Wemyss, generál Ferdinand Foch, kapitán Jack Marriott. Prostřední řada: Generál Pierre Desticker (vlevo), kapitán de Mierry (vpravo). Horní řada: M: Velitel Riedinger (vlevo), důstojník-tlumočník Laperche (vpravo).


Recenze týdne

Co jsem prožil

Nejnovější vydání oblíbených pamětí.