Datum: 18. 09. 2017

Mozky pro armádu. Pozoruhodný svět vojenské vědy Mozky pro armádu. Pozoruhodný svět vojenské vědy

Kniha spisovatelky Mary Roachové Mozky pro armádu, která vychází v září v nakladatelství Práh, seznámí čtenáře poutavou formou se světem vojenské vědy a s vědci, kteří bojují proti jedněm z nejúkladnějších nepřátel dnešních vojáků – panice, vyčerpání, vedru a hluku. Odpoví na řadu zajímavých i nečekaných otázek: Jak zařídit, aby lidské bytosti i v extrémních podmínkách války zůstaly živé, příčetné, zdravé a neprolezlé parazity?V čem připomínají svatební šaty pyrotechnický oblek? Proč jsou pro mariňáky nebezpečnější krevety než žraloci?

V rámci z výzkumu poškození sluchu a jeho vlivu na bojové schopnosti uskakuje autorka knihy Mary Roachová nepřátelské palbě po boku paintballového týmu amerických mariňáků. Vypravuje se do módního návrhářského studia armádní výzkumné základny v Naticku, aby se dozvěděla, proč zipy představují pro odstřelovače problém. Navštíví někdejší filmové studio, kde si budoucí medici cvičí ošetřování bojových ranění na hercích s amputovanými končetinami. A zavádí čtenáře na exkurzi do odvážného armádního světa, po které už se na dnešní vojenství nikdy nebudete dívat stejně.

„Odvaha nemusí nutně třímat zbraň nebo vlajku, ani nosítka ne. Odvaha je letecký medik námořnictva Angus Rupert letící se zavázanýma očima a hlavou vzhůru, aby otestoval vibrační oblek umožňující pilotům létat po hmatu, kdyby náhodou přestali vidět nebo byli dezorientovaní. Odvaha je komandér-poručík Charles „Švéd“ Momsen salutující přihlížejícím, zatímco je spouštěn do řeky Potomac, kde má otestovat vůbec první umělou plíci pro únik z ponorky, nebo kapitán Herschel Flowers z armádní výzkumné zdravotnické laboratoře, vpichující si do žil kobří jed ve snaze zjistit, zda je možné vybudovat si imunitu. A někdy není odvaha nic víc než ochota uvažovat jinak než všichni kolem vás,“ popisuje s obdivem autorka knihy Mary Roachová.

Vydává Nakladatelství Práh

272 stran

doporučená cena 330 Kč