strana: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 |

Sborník Replicon

Sborník Replicon

Autor: kolektiv

Soubor vybraných přednášek z ročníků 2013-2016

REPLICON je veletrh šermu a fantasy.

Scházejí se na něm však také šermíři, příznivci vojenské historie, výrobci zbraní, historických oděvů a doplňků a další fanoušci z nejrůznějších oborů.  Veletrh bývá doplněn různými "workshopy" a přednáškami. Soubor některých z nich přínáší práva tento sborník - jejich výčet jistě mluví sám za sebe:

Bartitsu: sebeobrana Sherlocka Holmese i hnutí sufražetek.

Dvě ságy o Tristanovi a Isoldě: ideologie norského královského dvora kontra islandská selská parodie?

Jídlo a pití v antickém Římě

Mušketýři za třicetileté války podle Johanna J. on Wallhausena

Oděv kata v Čechách vrcholného a pozdního středověku

Prolínání a nejednoznačnost pojmu "renesance" a "baroko" v taneční sféře

Raně novověké vojenské tábory a jejich zabezpečení

Reflexe boje a válečnictví ve středověku

Textilní výroba a tvorba kostýmů

Úvod do skladby mužského oděvu v období třicetileté války

Sborník má formát A4, brožovanou vazbu, rozsah 70 stran a barevné ilustrace. CEna 150 Kč.

Jedna chyba se však přeci jen vloudila: příspěvek Roberta Waschky o bartitsu je bez ilustrací, ačkoliv v textu je pro ně ponecháno místo...

Bližší informace a objednávky:

NAKLADATELSTVÍ SCIENTIA, Průmyslová 1025, 252 10 Mníšek pod Brdy

ISBN 978-80-86960-74-6

Prusové v Brně

Prusové v Brně

Autor: Neuveden

Edice Město - Lidé - Události

Knížka o Brně má jako hlavní téma prusko-rakouskou válku, zejména po stránce jejího dopadu na naše město. Budete překvapeni, kolik fotografií z roku 1866 v knize najdete, přičemž v dané době se fotografovalo téměř výhradně v ateliérech. Kromě fotografií je zde i řada velmi zajímavých litografií, většinou barevných, mapujících aktuální události doby, přičemž tři jsou dokonce přímo z Brna. Interesantní je i zdroj těchto obrázků - jde o soukromou knihovnu císaře Viléma. S ohledem na to, že vše se odehrávalo už před více jak stopadesáti lety, v mnoha historických publikacích z Brna se lze o této době mnohé dočíst.

V knize jsou ještě další tři malá témata a to Baťa a Brno, Začátky létání v Brně a Historie ulice Anenské. Pokud se týká Bati, je nejzajímavější historie jeho plánovaného mrakodrapu v Brně a souvisejících peripetií. Pokud jde o začátky létání, Brno za Prahou nijak nezaostávalo, spíš naopak, což Brňany samozřejmě potěší. U Anenské ulice je dost zajímavý její vývoj zejména na konci devatenáctého a na začátku dvacátého století.

Baťa v Brně * Začátky létání v Brně * Historie ulice Anenské.

ISBN: 978-80-906349-4-7

Nakladatel Josef Filip 1938

Vazba brožovaná bez přebalu, lesklá

Počet stran 152

Cena 480 Kč

ZASNOUBENA SE SMRTÍ

ZASNOUBENA SE SMRTÍ

Autor: Jana Vrzalová

ZAPOMENUTÝ PŘÍBĚH INKY BERNÁŠKOVÉ, PRVNÍ ČEŠKY POPRAVENÉ NACISTY

Jana Vrzalová

Řadou dobových, dosud veřejnosti neznámých či jen zcela výjimečně publikovaných snímků, dokumentů a plakátů bohatě doplněná publikace Zasnoubena se smrtí z pera novinářky, spisovatelky a překladatelky Jany Vrzalové, je inspirována pohnutými životními osudy první české ženy popravené nacisty Ireny Bernáškové (7. 2. 1904 – 26. 8. 1942) a jejího otce, předního českého grafika Vojtěcha Preissiga (31. 7. 1873 – 11. 6. 1944).

Irena Bernášková, známá jako Inka, byla mimořádnou osobností 20. století. Rodiči vychována v silném vlasteneckém duchu, obdařena talentem na jazyky, analytickými schopnostmi, obrovskou odvahou, jíž převyšovala i muže té doby, po vzniku protektorátu Čechy
a Morava všechny své schopnosti vynaložila na osvobození rodné země – Československa. Její odbojová činnost byla úzce spojena především s vydáváním ilegálního časopisu
V BOJ, se získáváním prostředků a techniky na jeho výrobu, ale také s převáděním československých vojáků do zahraničí. Po zatčení podle skromných odhadů při výsleších mlčením zachránila na tři stovky spolupracovníků. Veškerou odbojovou práci brala na sebe. Spolu s Inkou Bernáškovou se vracíme do doby, kdy šlo o bytí či nebytí našeho národa i Československa. Knížka, která je zhmotněním paměti o naší minulosti v té nejtragičtější podobě, je prolnutím literatury faktu s beletrií.

Vychází 4. 10. 2017, EAN: 9788075651860
pevná vazba s přebalem, 336 stran + 36 stran přílohy, běžná cena: 298 Kč
Ukázka:

Jana Vrzalová je publicistka a překladatelka s více jak čtyřicetiletou praxí. Vystudovala Fakultu žurnalistiky Leningradské státní univerzity (dnes Petrohradské). Po jejím absolvování pracovala pro české a slovenské deníky a časopisy, věnovala se překladům. Z ruštiny do češtiny přeložila dvě desítky publikací. Působila jako zástupkyně šéfredaktora čtrnáctideníku Národní Osvobození, tiskového orgánu Českého svazu bojovníků za svobodu. Do roku 2015 byla tiskovou mluvčí svazu. Na svém kontě má bezpočet recenzí na knihy z oblasti literatury faktu. Jako překladatelka a editorka pracuje pro Památník Lidice. Od roku 2014 je předsedkyní Klubu autorů literatury faktu. Je mj. laureátkou Ceny Miroslava Ivanova za publicistiku, nositelkou ceny Český patriot, kterou jí udělila Asociace nositelů legionářských tradic za podporu národní hrdosti a paměti národa v kategorii publicistika. Památník Lidice její práci ocenil Pamětní medailí.

Kniha je vysázena písmem Preissig Text, Preissig Text Italic a PREISSIG 1918, který vytvořil otec Inky Bernáškové Vojtěch Preissig.

Generál Alexander Cavelié Mercer

Generál Alexander Cavelié Mercer

Autor: WATERLOO - deník z tažení

Ojedinělé očité svědectví britského důstojníka jízdního dělostřelectva o tažení, bitvě, krajině a lidech.

Mercerův Deník je jedním z nejpozoruhodnějších líčení očitého svědka o tažení K Waterloo, jaký byl kdy publikován. Je to klasika historie vojenství. Toto nové bohatě ilustrované vydání, obohacené rozsáhlým úvodem a poznámkami Andrewa Uffindella, jednoho z předních znalců napoleonských válek, obsahuje množství dodatečných pramenů, v originále neuvedených.

Skvostně vypravené, odborné vydání Mercerovy práce, jehož anglický originál byl vydán u příležitosti dvoustého výročí bitvy u Waterloo, je nepostradatelným čtením pro všechny, kdo se chtějí dozvědět, jaké to skutečně bylo, bojovat v poslední velké bitvě proti Napoleonovi.

Kapitán Mercer byl zastupujícím velitelem setniny G Královského jízdního dělostřelectva. Jeho Deník živě popisuje celé tažení, od vylodění v Ostende, kde se Wellingtonova armáda začínala shromažďovat, přes vzrušení a zmatky samotné bitvy a okupaci Paříže až po ukončení války.

Mercerovo barvité líčení – které je stejně čtivé a významné dnes jako bylo v době, kdy bylo napsáno – je plné výmluvných, věrohodných detailů, protože Mercer byl nadaný, citlivý spisovatel a bystrý pozorovatel, a zároveň mistr ve vystižení scenérie, lidských charakterů i zajímavých zážitků, když byl pod nepřátelskou palbou.

Editor knihy, ANDREW UFFINDELL je přední britský historik vojenství a jeden z vynikajících moderních spisovatelů píšících o napoleonských válkách. Z řady jeho děl jmenujme například Napoleon’s Immortals, The National Army Museum Book of Wellington’s Armies, což byla část edice, která získala cenu za válečnou literaturu Royal United Services Institute vévody z Westminstru, Napoleon 1814 a Napoleon’s Chicken Marengo: Creating the Myth of the Emperor’s Fauvorite Dish.

Rozsáhlý úvod odhaluje poprvé celou historii Mercerova Deníku – je zde detailní popis Mercerova života a kariéry, s využitím nepublikovaných archiválií. V Dodatcích se dozvíme další podrobnosti o bitvě u Waterloo a také o Mercerově setnině.

Ukázka z knihy - obsáhlý úvod a popis Mercerovy kariéry z pera editora - je zde.

19. 10. 2017 vydalo nakladatelství Elka Press

Vázaná kniha s přebalem

Rozměry 160 x 240 mm

Rozsah 400 stran

Cena 399 Kč

ISBN 978-80-87057-32-2

Sex komiks

Sex komiks

Autor: Philippe, Brenot, Laetitia Corynová

První komiksové dějiny sexuality.

Sexkomiks otevřeně ukazuje dějiny sexuality od pravěku po vize budoucnosti. Vyvrací nepodložené fámy a klišé.

Nesrovnalosti v našich vědomostech o sexu, jeho historii nebo společenských postojích, které s ním souvisejí, napravuje publikace Sexkomiks: První komiksové dějiny sexuality. Nabízí chronologickou cestu od pravěku až po vize daleké budoucnosti. Dvousetstránkový barevný komiks velkého formátu vydává Nakladatelství Paseka v překladu Michaly Markové.

„Na nejistou půdu každodenních dobrodružství sexu a intimity se rozumný historik nepouští. A tak oficiální dějepis příběhy líčené v naší knize často opomíjí, i když jsou bez výjimky autentické,“ říká autor scénáře Philippe Brenot (1948), který vyučuje sexuologii na pařížské Descartově univerzitě.

V knize píše o Kleopatřině nadšení pro felaci, jak proběhla proměna zvířecích genitálií v lidské, kdy se objevil první milenecký pár, kde se vzal stud a erotika, jak to bylo kdysi s morálkou, jak byla ve starověku přijímána homosexualita, jakými rituály se léčila impotence, která starověká civilizace uznávala rovnost mužů a žen nebo proč byla zakázána masturbace.

Na další zajímavé informace upozorňuje Viktor Bezdíček, redaktor literatury faktu a odpovědný redaktor českého vydání Sexkomiksu. „Starověcí Řekové by nejspíš nechápali náš současný postoj k homosexualitě. Tolerována byla nejen homosexualita, ale dokonce i pederastie, což byla vlastně forma iniciace mladistvých chlapců dospělými muži. Zajímavé jsou určitě i poznatky týkající technických vymožeností: první vibrátor vynalezla Kleopatra, vibrovaly v něm včely. Vznik podprsenky, která je částí původního korzetu, přímo souvisí s feministickým požadavkem osvobození ženy. Pás cudnosti není středověký vynález, i když nám tolik připomíná středověké mučicí nástroje, vznikl až za renesance. A málokdo by asi čekal, že Sixtinská kaple byla financována z příjmů z nevěstince, který koupil osobně papež Sixtus IV.“ říká Bezdíček.

Dnes je sexualita všudypřítomná a snadno přístupná, setkáváme se s ní ve filmech i ve sdělovacích prostředcích. „Paradoxně se málokde vysvětluje a neučí se o ní skoro nikde,“ vysvětluje Brenot pohnutky k sepsání díla, které se ve Francii stalo senzací a jen za první měsíc od vydání se prodalo přes 20 tisíc výtisků.

„V současných školách skutečná sexuální výchova téměř neexistuje,“ stěžuje si Brenot. „Setkáme se nanejvýš s informacemi o antikoncepci a pohlavně přenosných chorobách. Nikdo nám ale nepomůže pochopit skutečnou podstatu intimních vztahů a uvědomit si, jak obtížně se jim člověk učí, nikde se nedozvíme, jak důležitá je ve vztahu rovnoprávnost a vzájemná úcta či jak řešit pochybnosti kolem vlastní sexuální orientace. A tam, kde chybějí informace, stává se všemocným vzorem internet a pornografie.“

Zmiňovaná rovnoprávnost je možná největším všeobecným tématem celé knihy. Důležitá byla také pro kreslířku Laetitiu Corynovou, jejímž záměrem bylo témata zachytit otevřeně a bez studu, ale zároveň i bez laciné pornografie. Začátkem nerovnoprávnosti autoři chápou samotný koncept rodiny, kdy si muž přivlastnil ženu a děti. A tento jeho postoj později legalizovala instituce manželství. Když se rolí ženy stalo, aby rodila děti, zapomnělo se na její sexuální touhy a přání.

Ale také muži zažívali situaci, kdy museli vyhledávat sexuální potěšení mimo manželství. Ve starověkem Římě mohla žena manžela dohnat před soud, pokud neejakuloval do ní. „Sex v manželství měl sloužit k plození dětí, rolí manželky bylo obdržet sperma,“ říká Brenot.

Sexkomiks se nebojí odhalovat podobné souvislosti a otevřeně mluvit o jakýchkoli tématech, proto pro někoho může být až šokující. Zároveň ale dovoluje mnohem lépe pochopit sexualitu, která je základním rozměrem lidského soukromí.

Sexkomiks: První komiksové dějiny sexuality

Přeložila Michala Marková

215 X 290 mm

206 barevných stran, pevná vazba, 398 korun

Komiksový bestseller, první svého druhu, zachycuje s erudicí a zároveň humorem dějiny sexu, sexuality a lidské intimity od pravěku až po vize budoucnosti. Obnažuje témata, o nichž víme možná překvapivě málo: co je to vlastně erotika, kde se vzal sklon k monogamii, kdy a kde se pořádaly falické slavnosti, jak to bylo s používáním pásů cudnosti a vynálezem kondomu nebo jak překvapivě genderově rovnostářské byly některé staré civilizace. Sexuální motivy se tu prolínají mytologií, náboženstvím, politikou, uměním, kniha se věnuje dobovým zákazům a předsudkům, historickým přístupům k masturbaci či homosexualitě, proměnám pojetí perverze a slasti, vlivu pohlavních nemocí na promiskuitu a mnohým dalším otázkám. Stačí už jen zaujmout vaši oblíbenou (čtecí) polohu…

AUTOŘI:

Philippe Brenot (1948) je psychiatr, antropolog, sexuolog a nakladatel. Vyučuje sexuologii na pařížské Descartově univerzitě a o sexuologické a antropologické problematice napsal řadu odborných a popularizačních článků a knih.

Kreslířka a ilustrátorka Laetitia Corynová (1984) studovala na pařížských uměleckých školách Duperré, Atelier de Sevres a École Estienne. Je podepsána pod autorskou komiksovou řadou Le monde merveilleux des vieux a autorskou knihou Fenetre sur cour d’école (2014). Spolu s Patem Pernou vydala komiks La question de dieu (2014).

PŘES KRVAVÉ ŘEKY

PŘES KRVAVÉ ŘEKY

Autor: Karel Richter

Československý východní odboj bez cenzury a legend.

Kniha přináší objevná, často neznámá fakta o československém východním odboji za druhé světové války. Díky názorové svobodě, zpřístupnění utajovaných archivních dokumentů a možnosti většího časového nadhledu se autorovi podařilo vrátit této kapitole dějin Čechů a Slováků, zkreslené později komunistickou cenzurou či různými legendami, historickou pravdivost.

Popisuje období, kdy se na Východě začal formovat náš odboj, a končí v předvečer Slovenského národního povstání. Čtenář se dozví o tom, jak se formovala československá jednotka, jak se ji vláda Sovětského svazu snažila využít pro své politické cíle nebo jak komunistická strana usilovala o získání rozhodujícího vlivu nad ní. Některé informace, jež kniha přináší, nejsou čtenářům příliš známé (dozvíte se např. o bližších okolnostech obvinění Ludvíka Svobody ze špionáže a jeho postavení před válečný soud anebo o snahách SSSR uzavřít mír s Německem). Kniha je nabita faktografickými informacemi, doplněnými svědectvím účastníků bojů (prostých vojáků i jejich velitelů), vyprávěními obyvatel ukrajinských vesniček, vzpomínkami osobností, úryvky z dopisů, tehdejšího tisku, z projevů politiků…

Aktualizované a rozšířené vydání.

Vychází 6. 9. 2017, EAN: 9788074629921
pevná vazba s přebalem, 376 stran, běžná cena: 348 Kč
Ukázka:

PhDr. Karel Richter, CSc. (* 1930) je český spisovatel, historik, publicista a překladatel. Vystudoval Pedagogickou fakultu UK a Vojenskou akademii v Brně a v Bratislavě. V letech 1971–1989 pracoval jako vědecký pracovník ve Vojenském historickém ústavu v Praze. Knižně publikuje od konce 60. let a zabývá se zejména zpracováním vojenských konfliktů novodobé historie. Je autorem několika desítek významných publikací literatury faktu (např. Případ generála Vlasova, Tragický osud generála Heliodora Píky, Cestami života – paměti Ludvíka Svobody, Pamětihodné bitvy českých dějin, Sudety, Válka začala v Polsku, Apokalypsa v Karpatech) a spolupracuje také s tiskem, rozhlasem (rozhlasová pásma Zborov, Boj o magistrálu, Zakázané paměti, Mír za zády Spojenců), televizí (seriál Cestou bojové slávy, dramatické pásmo Kam smrt nedosáhne)a filmem (film Kluci z bronzu).

Karel Richter je šéfredaktorem revue literatury faktu Přísně tajné,členem Klubu autorů literatury faktu a Obce spisovatelů. Je trojnásobným laureátem Ceny E. E. Kische, dvakrát obdržel Cenu Miroslava Ivanova a slovenskou literární cenu Vojtěcha Zamarovského. Byl jmenován čestným občanem svého rodného města Chlumce nad Cidlinou.

***

Slovo autora:

„Rád bych dodatečně ulevil svému svědomí a napravil vlastní podíl viny na tom, že pravda o našem východním odboji byla za vlády komunismu účelově zkreslována podle politických potřeb ÚV KSČ. (…) Tato kniha – i její druhý svazek Apokalypsa v Karpatech – je tedy dílčí splátkou celoživotního dluhu v mé osobní vojenskohistorické bilanci.
(…)
V tomto díle jsem se snažil s plným využitím názorové svobody, jíž jsem se naštěstí dožil, zobrazit trnitou cestu českých a slovenských vojáků úskalími východní fronty k hranicím vlasti. Chtěl jsem s využitím možností hlubšího poznání … s neskonalou úctou a obdivem připomenout zásluhy vojáků v boji za svobodu naší vlasti na východní frontě. Leckdo z nich se mohl v názorech a činech dopustit bezděky pochybení z neznalosti toho, co o tehdejších poměrech víme dnes my. Tato dnes nepříjemně působící fakta nelze zamlčovat, abychom nepoškodili pravdivost líčení. Nutno pouze chápat, že leccos se tehdy zdálo jiné, než se dnes jeví nám.“

V září 2017ydalo nakladatelství JOTA

Počet stran 374

Formát 145 x 210 mm

Vazba pevná s přebalem

ISBN 978-80-7565-182-2

Cena 348

Mozky pro armádu. Pozoruhodný svět vojenské vědy

Autor: Mary Roach

Exkurze do pozoruhodného i drsného světa vojenské vědy.

Kniha spisovatelky Mary Roachové Mozky pro armádu, která vychází v září v nakladatelství Práh, seznámí čtenáře poutavou formou se světem vojenské vědy a s vědci, kteří bojují proti jedněm z nejúkladnějších nepřátel dnešních vojáků – panice, vyčerpání, vedru a hluku. Odpoví na řadu zajímavých i nečekaných otázek: Jak zařídit, aby lidské bytosti i v extrémních podmínkách války zůstaly živé, příčetné, zdravé a neprolezlé parazity?V čem připomínají svatební šaty pyrotechnický oblek? Proč jsou pro mariňáky nebezpečnější krevety než žraloci?

V rámci z výzkumu poškození sluchu a jeho vlivu na bojové schopnosti uskakuje autorka knihy Mary Roachová nepřátelské palbě po boku paintballového týmu amerických mariňáků. Vypravuje se do módního návrhářského studia armádní výzkumné základny v Naticku, aby se dozvěděla, proč zipy představují pro odstřelovače problém. Navštíví někdejší filmové studio, kde si budoucí medici cvičí ošetřování bojových ranění na hercích s amputovanými končetinami. A zavádí čtenáře na exkurzi do odvážného armádního světa, po které už se na dnešní vojenství nikdy nebudete dívat stejně.

„Odvaha nemusí nutně třímat zbraň nebo vlajku, ani nosítka ne. Odvaha je letecký medik námořnictva Angus Rupert letící se zavázanýma očima a hlavou vzhůru, aby otestoval vibrační oblek umožňující pilotům létat po hmatu, kdyby náhodou přestali vidět nebo byli dezorientovaní. Odvaha je komandér-poručík Charles „Švéd“ Momsen salutující přihlížejícím, zatímco je spouštěn do řeky Potomac, kde má otestovat vůbec první umělou plíci pro únik z ponorky, nebo kapitán Herschel Flowers z armádní výzkumné zdravotnické laboratoře, vpichující si do žil kobří jed ve snaze zjistit, zda je možné vybudovat si imunitu. A někdy není odvaha nic víc než ochota uvažovat jinak než všichni kolem vás,“ popisuje s obdivem autorka knihy Mary Roachová.

Vydává Nakladatelství Práh

272 stran

doporučená cena 330 Kč

Seržant Bourgogne: Válka s ohněm a zimou

Autor: Jiří Kovařík

Vzpomínky vojáka císařské gardy na Napoleonovo tažení do Ruska roku 1812.

„Nerad vypisuji všechny hrůzné scény, jejichž svědkem jsem se stal, připadám si, jako kdybych špinil celé lidské pokolení, leč předsevzal jsem si, že povím vše, co jsem viděl. Nemohu jinak a protože se mi vzpomínky stále honí hlavou, myslím si, že když svěřím vše papíru, přestanu na to konečně myslet.

(…)

I když jsme byli ubozí, zmírající hlady i mrazem, zůstávala nám věc, která nás povzbuzovala: čest a odvaha.“

Seržant Bourgogne

Francouzských pamětí na napoleonské války se dochovaly stovky, jen několik málo z nich ale vychází zas a znovu jak v jejich mateřském jazyce, tak i v překladech. Teď se dostávají českému čtenáři do rukou jedny z nich a jejich výjimečnost pramení ze dvou momentů. Předně jsou to velmi osobní vzpomínky na zlomek napoleonských válek, na Napoleonovo tažení do Ruska roku 1812, přesněji na jeho nejtragičtější část. Největší cenu ale má charakter těchto memoárů, díky nimž neexistuje jediná kniha o oné tragické kampani, která by jejich autora necitovala. Není divu, vždyť se jedná téměř o zpověď a nemírně autentické líčení hrůz války, nelidského utrpení, strádání bez konce, bídy, zmaru, zoufalství, umírání, v němž ale není ani stopy po poraženectví a hrdost vojáka přetrvává navzdory všemu. Je to naprosto mimořádné vyprávění o jedné z největších vojenských tragédií v lidských dějinách. Přiznám se, že mi paměti seržanta Bourgogne vzdáleně připomínají americký film Revenant (Zmrtvýchvstání); i zde se odehrává, byť symbolicky, zápas s medvědem, o přežití tu ale bojují desetitisíce a jen zlomek z nich zápas s ohněm, zimou, hladem, nemocemi a nemilosrdnými nepřáteli vyhraje…

Překladatel Jiří Kovařík

Vydalo nakladatelství Akcent v květnu 2017

Kritické vydání

Formát po ořezu: 145 x 205
Počet stran: 376
Pevná vazba
ISBN 978-80-7497-195-2

Cena 349 Kč

Lukostřelecký dobový turnaj v Pňovicích

Lukostřelecký dobový turnaj v Pňovicích

Autor: Historický spolek Kirri

7. ročník Lukostřeleckého dobového turnaje 29.7.2017

Pňovice  21. července  2017  -  Ješek ze Sovince, pán panství Pňovského vyzývá střelce z luku, aby se dostavili na 7. ročník Lukostřeleckého dobového turnaje obce Pňovice, který se koná v sobotu 29.7.2017  v odpoledních hodinách na hřišti v Pňovicích u Litovle.

Návštěvníci se mohou těšit na historické ukázky a expozici  střelných a palných  zbraní ze středověku  a na soutěžní lukostřelecké disciplíny.  Fotbalové hřiště se promění v středověký tábor s turnajem v lukostřelbě. „Budeme střílet z luku. Nepovolili jsme sportovní luky. Povoleny jsou jednoduché luky bez mířidel. V případě, že nemáte vlastní luk, můžeme Vám jej bezplatně zapůjčit.“ pravil David Křížan , jeden z hlavních organizátorů akce. K tomu bude vystavena expozice o vývoji střelných zbraní, ukázky dobového tábora. Soutěžící anebo návštěvníci v dobových kostýmech jsou vítáni. Mezi cenami pro soutěžící  je mimo jiné i filmová role v novém historickém filmu. Vstup na akci je zdarma.

Akce je podpořena Korunou českou. Další ceny věnovali Fantasy obchod, výroba a prodej luků, šípů a kuší Lazecký, výrobce mečů Had, Comics city, Sartor, LH shop.

Historický spolek Kirri vznikl  v roce 2007 . Od začátku se zaměřuje  na historii, lukostřelbu a bojová umění . Za dobu své desetileté existence spolek uspořádal anebo se podílel na více než 150 kulturních nebo sportovních akcí. Přednášeli na více než 50 přednáškách nejen na téma naší historie.  Mnoho z nich se uskutečnilo na hradech, zámcích či v muzeích (Bouzov, Sovinec, Helfštýn, Hukvaldy, Muzeum v Litovli, Muzeum Vodní branky v Uničově a mnoho jiných památkových objektů). Členové spolku se podíleli na historických filmech Jan Hus Cesta bez návratu anebo Marie terezie, popřípadě na vánoční pohádce Zázračný nos.

Kontaktní osoba: David  Křížan  tel: 728413069, kirri@email.cz

Jak zabít civilizaci

Jak zabít civilizaci

Autor: Benjamin Kuras

Děsivá vize islamizace Západu.

Benjamin Kuras

Dnes (20. 7. 2017) anotovaná kniha vyšla sice již roku 2015 a její první verze vznikala již na samém počátku 21. století, ale do rukou se mi dostala teprve nedávno. Přestože to není žhavá novinka, považuji za nutné upozornit na ni ty čtenáře Militarie, kterým unikla stejně jako mně.

Na počátku 21. století začal pád západní civilizace nabírat do té doby nepředstavitelné tempo. To se ovšem neustále zrychluje, a tak se ani nedbalý a povrchní sledovatel už nemůže ubránit obavám, že v Evropě se schyluje k politické, kulturní, duchovní a fyzické katastrofě kataklyzmatických rozměrů, srovnatelné s pádem západní Římské říše a o tisíc let později východní Byzance, které ve svých miléniích tvořily vrcholy civilizačních snah lidstva.

U obou zaniklých civilizací přispěl k jejich pádu pod vnějšími útoky také vnitřní kulturní, morální a politický kolaps. Ten dnes probíhá téměř podle stejné šablony v obou dědických civilizacích, jimiž jsou Západ a Rusko. Po pádu komunismu se u nich očekávalo sblížení, místo něhož se opět dostávají do nesmyslného konfliktu, který odvádí pozornost jich i celého světa od ohrožení společných hodnot a oslabuje jejich schopnost sebeobrany. Jak západní svět, tak i současné Rusko jsou postiženy akutní ztrátou pudu sebezáchovy a náměsíčnou hypnózou, která podle všeho neodvratně směřuje k pasivní a masivní sebevraždě. Tato knížka se v rozšířeném pohledu pokouší probudit všechny, jimž na přežití civilizace záleží, a přimět je k přemýšlení, jak jejímu zániku zabránit. Pokud je to ještě možné.

Jeden z čtenářů ohodnotil knihu těmito výstižnými slovy: "Jde z toho mráz po zádech. . A nejděsivější je to, že v podstatě popisuje to, co se stalo v Paříži (a kniha vyšla v září). Jak jednoduché je otevřít důvěřivým duši a to nejen pomocí strachu, ale i „lidskosti“. Je to děsivá směs a tato kniha je něčím, co určitě nečtěte v nějakém nepěkném duševním rozpoložení. A pokud opravdu naše civilizace skončí způsobem, jaký autor popisuje, doufám, že se jeho kniha někde ve vykopávkách najde za další tři tisíce let. A naši zbylí potomci budou moudřejší a poučí se z historie svých předků. Autor tu velmi výstižně a fundovaně vysvětluje zcela logické a historicky podložená fakta, která v mozaice potom skládá do obrazu dnešní doby, záměrů politiků a snad i budoucnosti, která ovšem není moc růžová, pokud si neuvědomíme odkaz svých předků. Pokud nezačneme být pokorní a rozumní zároveň." (www.kosmas.cz)

Vydalo nakladatelství Eminent

130 x 210 mm

Pevaná vazba s přebalem