strana: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 |

Šermířská burza v Praze

Šermířská burza v Praze

Autor: MM

Šermířská burza v Praze 24. února 2018

Tradiční událost v Praze na Barče!

Kulturní dům Barikádníků, Saratovská 20, Praha 10

Pro všechny příznivce středověku, šermu scénického i historického, LARPU, LH ,FANTASY pořádáme tuto ojedinělou a u nás největší akci svého druhu.

Na Barče budete mít možnost nakoupit, směnit nebo objednat si : zbraně, zbroje, kostýmy, štíty, šperky, botky, látky, kožešiny, kůže, prošívky, keramiku, sklo, cínové nádobí, kované i kožené doplňky, stany, luky, kuše, šípy, knihy, fire, medovinu , bazarové zboží SHŠ a mnohé další.

V Praze se setkáte s prodejci, výrobci a řemeslníky z celé ČR i Slovenska.

Vstupné 50 Kč nebo 2 Eura

Šermířská burza v Brně

Šermířská burza v Brně

Autor: M. M.

Sobota 10. února 2018

Tradiční událost v Semilassu !
V hlavním sále a předsálí KC Semilasso budete mít možnost nakoupit, směnit nebo objednat si : zbraně, zbroje, kostýmy, štíty, šperky, botky, látky, kožešiny, kůže, prošívky, keramiku, sklo, cínové nádobí, kované i kožené doplňky, stany, luky, kuše, šípy, knihy, fire, medovinu , bazarové zboží SHŠ a mnohé další.
V Brně se setkáte s prodejci, výrobci a řemeslníky z celé ČR i Slovenska.
Vstupné 50 Kč nebo 2 Eura

Zahájení v sobotu 10. 2. v hodin.

ATTENTAT 1942

ATTENTAT 1942

Autor: Vít Šisler a kolektiv

Unikátní česká počítačová hra

V převážně většině počítačových her hráč pobíhá po bojišti, střílí po nepřátelských vojácích a technice a s civilisty až na výjimky nepřijde do styku. Existuje jen zlomek her, v nichž se válka dotýká i civilistů, natož aby hráč na sebe vzal jejich úlohu. Bezesporu unikátní mezi nimi je česká počítačová hra o osudech civilistů za protektorátu, krátce po atentátu na zastupujícího říšského protektora Reinharda Heydricha.

Ve hře zaujímá hráč roli zvídavého mladíka, jenž se v roce 2001 snaží rozplést roky starou záhadu o tom, proč jeho dědečka ve dvaačtyřicátém roce po atentátu zatklo gestapo. K odpovědi vede přibližně dvouhodinová cesta plná rozhovorů s pamětníky událostí (ve filmových částech ztvárněná neherci), stejně jako komiksově aninovaných vzpomínek na někdejší dramata. Jejich autorem je kreslíř skrývající se za pseudonymem Ticho 762.

Během hry se člověk seznámí nenásilnou formou s historickými reáliemi, zprostředkovaných jednak encyklopedickými hesly, tak autentickými filmovými záběry, to vše nabízené nevtíravou formou. Jedná se v podstatě o svého druhu adventuru typu „point and click“, kterou je možné přehrát minimálně třikrát, pokaždé s jinak zvolenými rozhovory a interakcemi.

Hru lze zakoupit za směšných $ 10.99 na globální on-linové distribuční síti počítačových her Steam. Pro globální publikum je hra k dispozici také v angličtině. Zdali bude k dostání v „krabicové“ verzi mi není známo. Kuriozitou je, že jejími vývojáři nejsou renomovaná česká herní studia, ale Univerzita Karlova a Akademie věd České republiky. Hlavní designér hry Vít Šisler uvádí: „Na hře spolupracovaly tři entity, které spolu běžně nespolupracují: teoretici nových médií, programátoři a historici“.

Česká hra Attentat 1942 je rovněž nominována na cenu za nejlepší příběh na jednom z nejprestižnějších herních festivalů světa.

Počítačové servry hru hodnotí známkou 7/10, já bych vzhledem k hratelnosti a atmosféře bodoval 8/10.

47 róninů

47 róninů

Autor: Mike Richardson, Stan Sakai

"Znát tento příběh znamená znát Japonsko."

Stan Sakai nekreslí jen Usagiho Yojimbo. A nekreslí jen zvířata. V této knize se chopil nejslavnější japonské legendy o 47 róninech a převedl ji do úžasné komiksové podoby! Příběh tragédie, pomsty a nepředstavitelných obětí je příběhem Japonska v kostce.

Japonská národní legenda se stává komiksem! Tvůrci Mike Richardson (Star Wars: Crimson Empire) a Stan Sakai (Usagi Yojimbo) přivádějí k životu největší příběh o pomstě, a to pod zasvěceným redakčním vedením Kazua Koikeho, slavného autora série Lone Wolf and Cub. Epické poslání věrných japonských válečníků odhodlaných pomstít svého ukřivděného pána se stává ztělesněním samurajského kodexu cti. Je to příběh o povinnosti a odhodlání v té nejdivočejší vznešenosti. Nádherně ilustrovaný grafický román opřený o pečlivé studium historických podkladů začíná tragickým incidentem, jenž zpečetí osud mladého pana Asana, a následně sleduje strasti oddané skupiny jeho vazalů, kteří neochvějně vyrazí na cestu krvavé pomsty.

Scénář: Mike Richardson; kresba: Stan Sakai

Vydalo nakl. Crew

Počet stran: 152

Vydání: první

rok vydání: 2017

Cena: 479

Klikněte pro LISTOVACÍ UKÁZKU Z KOMIKSU.

Skrytý život Fidela Castra

Skrytý život Fidela Castra

Autor:

Osobní zpověď osobního strážce. 17 let po boku kubánského vůdce.

Kdo ví, že Fidel Castro vlastnil utajený rajský ostrov, kam se vydával na palubě své soukromé jachty a kde se věnoval podmořskému rybolovu? Že si potrpěl na biopotraviny, spal s puškou u ruky, neudělal krok bez svého ochutnávače a dvou dárců krve či že se vášnivě zajímal o křížení evropských krav? Kdo ví, že je otcem téměř desítky dětí narozených z pěti svazků, že měl od roku 1961 jednu oficiální manželku a s milenkami se setkával formou jedinečného rituálu? A kdo ví, že pokud jde o politiku, stál u zrodu všech latinskoamerických gerilových hnutí a spolupracoval i s baskickou organizací ETA?

Juan Reinaldo Sánchez, který měl v letech 1977 až 1994 na starosti Fidelovu bezpečnost, ví o muži přezdívaném „Líder máximo“ vše, počínaje zákulisím války v Angole, přes Fidelovy podivné styky s Kim Ir-senem nebo Muammarem Kaddáfím až po tajemství obestírající jeho spojenectví s Venezuelou. Po celá léta mu Juan sloužil se srdcem bijícím pro revoluci. Až do dne, kdy temná aféra obchodu s drogami vyústila v obvinění jednoho z nejspolehlivějších Fidelových souputníků generála Ochoy, který byl posléze odsouzen k trestu smrti. Juan byl pobouřen procesem, jehož pozadí znal, a z důvodu vnitřní neshody se „šéfem“ se rozhodl požádat o odchod do výslužby. Za to byl však uvržen do vězení. Tam, v odporně páchnoucí kobce plné švábů, dává sám sobě slib, že odhalí světu Fidelovu odvrácenou tvář. Pětašedesátiletý Juan vypráví dechberoucí příběh svého působení po boku jedné z největších osobností 20. století, na jejíž velikost jako by byl její ostrov příliš malý…

První kniha, díky níž nahlédneme do soukromí Fidela Castra.

Vychází 28. 11. 2017, EAN: 9788075652423
pevná vazba s přebalem, 264 stran, běžná cena: 328 Kč
Originální název:
La vie cachée de Fidel Castro
Přeložila: Šárka Bellisová
Ukázka:

Juan Reinaldo Sánchez se narodil troku 1949 v Havaně. Po 17 let byl osobním strážcem Fidela Castra a současně agentem kubánského ministerstva vnitra (Minint). Kromě toho, že chránil život kubánského vůdce, také cvičil tým Fidelových osobních strážců a organizoval vůdcovy zámořské cesty – do Moskvy, do Pchjongjangu v Severní Koreji, do Caracasu ve Venezuele nebo do Afriky.

V roce 1994 byl uvězněn za „zločin“ rezignace na svůj post. Ve vězení strávil 2 roky a zažil tam otřesné podmínky a mučení. Po propuštění byl neustále sledován kubánskou tajnou policií. Po 10 letech neúspěšných pokusů se mu nakonec v roce 2008 podařilo z Kuby
tajně utéct do USA, kde mohl působit i jako odborný poradce.
V květnu 2014 vydal ve spolupráci s novinářem Axelem Gyldénem knihu Skrytý život Fidela Castra, kde popisuje 17 let působení ve službách kubánského vůdce. Kniha vyšla ve Francii v nakladatelství Michel Lafon a byla přeložena do mnoha jazyků.
Juan Reinaldo Sánchez zemřel v květnu 2015 v miamské nemocnici na Floridě na následky plicní infekce. Bylo mu 66 let a odešel ze světa pouhý rok po vydání své knihy. Krátce po vydání jejího anglického překladu ve Spojených státech a šest měsíců po oznámení počátku oteplování americko-kubánských vztahů, jež vyhlásili prezident Barack Obama a Raul Castro v prosinci v roce 2014.

***

„Výbušné.“
BBC

„Sánchezovo zúčtování ukazuje skutečného Castra. Mstivý, egocentrický, ovládaný dětskými výbuchy hněvu. Ta kniha je aktuální.“
The Wall Street Journal

„Juan Reinaldo Sánchez odhaluje obchodování s drogami a podvody bývalého kubánského vůdce.“
NYPost.com

APOKALYPSA V KARPATECH

APOKALYPSA V KARPATECH

Autor: Karel Richter

Československý východní odboj bez cenzury a legend.

Karpatsko-dukelská operace.

Napsal Karel Richter

Tzv. karpatsko-dukelskou operaci mnozí účastníci označovali za zbytečná lidská jatka. V bojové sestavě sovětských vojsk se této operace zúčastnily i jednotky šestnáctitisícového 1. čs. armádního sboru v SSSR, které v průběhu urputných bojů vstoupily 6. října 1944 Dukelským průsmykem na území vlasti.
Tato kniha přináší objevná, často až překvapivě neznámá fakta nejen o „apokalypse v Karpatech“, ale i o jejích širších souvislostech. Díky názorové svobodě, zpřístupnění nejutajovanějších archivních dokumentů a možnosti většího časového nadhledu se autorovi podařilo vrátit této významné kapitole dějin Čechů a Slováků historickou pravdivost. Ukazuje nejen obětavost a neokázalé hrdinství bojovníků, ale odhaluje i zákulisí diplomacie, intrik, rozporuplného vedení… To, co komunistický režim vždy účelově měnil a cenzuroval, nyní vidíme ve světle seriózního průsečíku mnoha svědectví.
Autor do sugestivního obrazu formou literatury faktu zapojil výpovědi desítek pamětníků včetně jejich poválečných, často velmi pohnutých osudů. Knize předchází dílo Přes krvavé řeky, ztvárňující čs. východní odboj od jeho vzniku po Duklu.

Vychází 22. 11. 2017, EAN: 9788075652430
pevná vazba s přebalem, 496 stran, běžná cena: 398 Kč

PhDr. Karel Richter, CSc. (* 1930) je český spisovatel, historik, publicista a překladatel. Vystudoval Pedagogickou fakultu UK a Vojenskou akademii v Brně a v Bratislavě. V letech 1971–1989 pracoval jako vědecký pracovník ve Vojenském historickém ústavu v Praze. Knižně publikuje od konce 60. let a zabývá se zejména zpracováním vojenských konfliktů novodobé historie. Je autorem několika desítek významných publikací literatury faktu (např. Případ generála Vlasova, Tragický osud generála Heliodora Píky, Cestami života – paměti Ludvíka Svobody, Pamětihodné bitvy českých dějin, Sudety, Válka začala v Polsku, Apokalypsa v Karpatech) a spolupracuje také s tiskem, rozhlasem (rozhlasová pásma Zborov, Boj o magistrálu, Zakázané paměti, Mír za zády Spojenců), televizí (seriál Cestou bojové slávy, dramatické pásmo Kam smrt nedosáhne)a filmem (film Kluci z bronzu). Karel Richter je šéfredaktorem revue literatury faktu Přísně tajné,členem Klubu autorů literatury faktu a Obce spisovatelů. Je trojnásobným laureátem Ceny E. E. Kische, dvakrát obdržel Cenu Miroslava Ivanova a slovenskou literární cenu Vojtěcha Zamarovského. Byl jmenován čestným občanem svého rodného města Chlumce nad Cidlinou.

***

Slovo autora:

„Rád bych dodatečně ulevil svému svědomí a napravil vlastní podíl viny na tom, že pravda o našem východním odboji byla za vlády komunismu účelově zkreslována podle politických potřeb ÚV KSČ. (…) Tato kniha – i její druhý svazek Apokalypsa v Karpatech – je tedy dílčí splátkou celoživotního dluhu v mé osobní vojenskohistorické bilanci.
(…)
V tomto díle jsem se snažil s plným využitím názorové svobody, jíž jsem se naštěstí dožil, zobrazit trnitou cestu českých a slovenských vojáků úskalími východní fronty k hranicím vlasti. Chtěl jsem s využitím možností hlubšího poznání … s neskonalou úctou a obdivem připomenout zásluhy vojáků v boji za svobodu naší vlasti na východní frontě. Leckdo z nich se mohl v názorech a činech dopustit bezděky pochybení z neznalosti toho, co o tehdejších poměrech víme dnes my. Tato dnes nepříjemně působící fakta nelze zamlčovat, abychom nepoškodili pravdivost líčení. Nutno pouze chápat, že leccos se tehdy zdálo jiné, než se dnes jeví nám.“

Praha temná a tajemná

Praha temná a tajemná

Autor: Borovička Michael

Neturistický průvodce alternativní minulostí města

Odvrácená strana metropole skrývá mnohé, co v jejím současném lesku turistům z celého světa uniká. Přitom i temné barvy jsou součástí jejího obrazu. Některé z nich si Praha dodnes hýčká coby součást genia loci, jako pochmurnost legend, pověstí a šerých zákoutí, inspirujících celou řadu literárních děl, jinými už se tak ráda nechlubí. Například dávné návštěvníky města často zklamalo jako místo k žití zcela nevhodné. Matka měst měla své podsvětí, své vrahy, zloděje, nevěstky, ale i muže zákona, dopouštěla se bezpráví a pogromů, byla lhostejná vůči utrpení svých židovských obyvatel, součástí její tajemné atmosféry byla i tajná společenství zednářů. Zažila morové a jiné rány, bojovala s ohněm i povodněmi. Průvodce po stinných koutech pražské historie vychází v nekonvenční grafické úpravě Nikoly Klímové a s originálními ilustracemi Jindřicha Janíčka.

Vydalo nakladatelstvi PASEKA

Datum vydání: 19.10.2017

Formát: 130 x 200

Počet stran: 320

ISBN: 978-80-7432-845-9

Cena 349 Kč

Autor Michael Borovička

Publicista a překladatel Michael Borovička (1951) se zaměřuje především na české dějiny 19. století. Je autorem knih Kauza Karel Havlíček Borovský (1998), Pearl Harbor 1941, Ze zákulisí jednoho zákeřného přepadu (2001), Tajné dějiny zednářských lóží (2002), Kolaboranti (Paseka 2007) a Velké dějiny zemí Koruny české – Cestovatelství (Paseka 2010). Spolupracuje s cestopisným měsíčníkem Lidé a země, s měsíčníkem Dějiny a současnost a deníkem Lidové noviny.

Sborník Replicon

Sborník Replicon

Autor: kolektiv

Soubor vybraných přednášek z ročníků 2013-2016

REPLICON je veletrh šermu a fantasy.

Scházejí se na něm však také šermíři, příznivci vojenské historie, výrobci zbraní, historických oděvů a doplňků a další fanoušci z nejrůznějších oborů.  Veletrh bývá doplněn různými "workshopy" a přednáškami. Soubor některých z nich přínáší práva tento sborník - jejich výčet jistě mluví sám za sebe:

Bartitsu: sebeobrana Sherlocka Holmese i hnutí sufražetek.

Dvě ságy o Tristanovi a Isoldě: ideologie norského královského dvora kontra islandská selská parodie?

Jídlo a pití v antickém Římě

Mušketýři za třicetileté války podle Johanna J. on Wallhausena

Oděv kata v Čechách vrcholného a pozdního středověku

Prolínání a nejednoznačnost pojmu "renesance" a "baroko" v taneční sféře

Raně novověké vojenské tábory a jejich zabezpečení

Reflexe boje a válečnictví ve středověku

Textilní výroba a tvorba kostýmů

Úvod do skladby mužského oděvu v období třicetileté války

Sborník má formát A4, brožovanou vazbu, rozsah 70 stran a barevné ilustrace. CEna 150 Kč.

Jedna chyba se však přeci jen vloudila: příspěvek Roberta Waschky o bartitsu je bez ilustrací, ačkoliv v textu je pro ně ponecháno místo...

Bližší informace a objednávky:

NAKLADATELSTVÍ SCIENTIA, Průmyslová 1025, 252 10 Mníšek pod Brdy

ISBN 978-80-86960-74-6

Prusové v Brně

Prusové v Brně

Autor: Neuveden

Edice Město - Lidé - Události

Knížka o Brně má jako hlavní téma prusko-rakouskou válku, zejména po stránce jejího dopadu na naše město. Budete překvapeni, kolik fotografií z roku 1866 v knize najdete, přičemž v dané době se fotografovalo téměř výhradně v ateliérech. Kromě fotografií je zde i řada velmi zajímavých litografií, většinou barevných, mapujících aktuální události doby, přičemž tři jsou dokonce přímo z Brna. Interesantní je i zdroj těchto obrázků - jde o soukromou knihovnu císaře Viléma. S ohledem na to, že vše se odehrávalo už před více jak stopadesáti lety, v mnoha historických publikacích z Brna se lze o této době mnohé dočíst.

V knize jsou ještě další tři malá témata a to Baťa a Brno, Začátky létání v Brně a Historie ulice Anenské. Pokud se týká Bati, je nejzajímavější historie jeho plánovaného mrakodrapu v Brně a souvisejících peripetií. Pokud jde o začátky létání, Brno za Prahou nijak nezaostávalo, spíš naopak, což Brňany samozřejmě potěší. U Anenské ulice je dost zajímavý její vývoj zejména na konci devatenáctého a na začátku dvacátého století.

Baťa v Brně * Začátky létání v Brně * Historie ulice Anenské.

ISBN: 978-80-906349-4-7

Nakladatel Josef Filip 1938

Vazba brožovaná bez přebalu, lesklá

Počet stran 152

Cena 480 Kč

ZASNOUBENA SE SMRTÍ

ZASNOUBENA SE SMRTÍ

Autor: Jana Vrzalová

ZAPOMENUTÝ PŘÍBĚH INKY BERNÁŠKOVÉ, PRVNÍ ČEŠKY POPRAVENÉ NACISTY

Jana Vrzalová

Řadou dobových, dosud veřejnosti neznámých či jen zcela výjimečně publikovaných snímků, dokumentů a plakátů bohatě doplněná publikace Zasnoubena se smrtí z pera novinářky, spisovatelky a překladatelky Jany Vrzalové, je inspirována pohnutými životními osudy první české ženy popravené nacisty Ireny Bernáškové (7. 2. 1904 – 26. 8. 1942) a jejího otce, předního českého grafika Vojtěcha Preissiga (31. 7. 1873 – 11. 6. 1944).

Irena Bernášková, známá jako Inka, byla mimořádnou osobností 20. století. Rodiči vychována v silném vlasteneckém duchu, obdařena talentem na jazyky, analytickými schopnostmi, obrovskou odvahou, jíž převyšovala i muže té doby, po vzniku protektorátu Čechy
a Morava všechny své schopnosti vynaložila na osvobození rodné země – Československa. Její odbojová činnost byla úzce spojena především s vydáváním ilegálního časopisu
V BOJ, se získáváním prostředků a techniky na jeho výrobu, ale také s převáděním československých vojáků do zahraničí. Po zatčení podle skromných odhadů při výsleších mlčením zachránila na tři stovky spolupracovníků. Veškerou odbojovou práci brala na sebe. Spolu s Inkou Bernáškovou se vracíme do doby, kdy šlo o bytí či nebytí našeho národa i Československa. Knížka, která je zhmotněním paměti o naší minulosti v té nejtragičtější podobě, je prolnutím literatury faktu s beletrií.

Vychází 4. 10. 2017, EAN: 9788075651860
pevná vazba s přebalem, 336 stran + 36 stran přílohy, běžná cena: 298 Kč
Ukázka:

Jana Vrzalová je publicistka a překladatelka s více jak čtyřicetiletou praxí. Vystudovala Fakultu žurnalistiky Leningradské státní univerzity (dnes Petrohradské). Po jejím absolvování pracovala pro české a slovenské deníky a časopisy, věnovala se překladům. Z ruštiny do češtiny přeložila dvě desítky publikací. Působila jako zástupkyně šéfredaktora čtrnáctideníku Národní Osvobození, tiskového orgánu Českého svazu bojovníků za svobodu. Do roku 2015 byla tiskovou mluvčí svazu. Na svém kontě má bezpočet recenzí na knihy z oblasti literatury faktu. Jako překladatelka a editorka pracuje pro Památník Lidice. Od roku 2014 je předsedkyní Klubu autorů literatury faktu. Je mj. laureátkou Ceny Miroslava Ivanova za publicistiku, nositelkou ceny Český patriot, kterou jí udělila Asociace nositelů legionářských tradic za podporu národní hrdosti a paměti národa v kategorii publicistika. Památník Lidice její práci ocenil Pamětní medailí.

Kniha je vysázena písmem Preissig Text, Preissig Text Italic a PREISSIG 1918, který vytvořil otec Inky Bernáškové Vojtěch Preissig.

Že by návrat lineární taktiky?

Že by návrat lineární taktiky?