Bitva tří císařů Bitva tří císařů

Slavkov / Austerlitz 1805

Publikace o Slavkovské bitvě vyšla poprvé v roce 1995 v nákladu 5000 výtisků, k nimž později přibyly dotisky. V listopadu 2005 vychází k 200. výročí legendární bitvy rozšířené a upravené vydání knihy, s dosud nepublikovanými ilustracemi a také s kresbami uniforem od předního znalce napoleonského období ak. mal. Karla Zemana. Upravena a rozšířena byla textová i obrazová část mimořádně úspěšného titulu, jehož autorem je někdejší ředitel Historického muzea ve Slavkově, dnes vysokoškolský učitel na Slezské univerzitě v Opavě prof. dr. Dušan Uhlíř, CSc. Na knize spolupracovali Jaromír Hanák a Karel Toman. Rovnocennou součástí textu jsou dobové obrazy, kresby a grafiky i pozdější vyobrazení, dokumentující legendární bitvu a tažení od Boulogne ke Slavkovu i jejich "druhý život". Celkem obsahuje kniha více než 240 převážně barevných ilustrací. Výklad doplňují schémata a plány, rekonstrukce krajiny bojiště, jak mohla vypadat na sklonku roku 1805, obrazovou přílohou exkurzu Dvojí sukno uniforem jsou pro publikaci nově zhotovené ilustrace uniforem všech tří zúčastněných armád. Vyšlo současně česky, německy, francouzsky a anglicky.

Nyní vychází druhé vydání.
Z obsahu:
Francie a Evropa po velké revoluci - Právo - Věda a technika - Umění a vkus - Přípravy a průběh polního tažení - Psal se rok 1805 - Velká armáda - Napoleonova taktika a strategie - Armády staré Evropy ? Zbraně napoleonských válek - Císaři - Generalita - Složení armád před bitvou - Dvojí sukno uniforem -Bojiště - Vojáci napoleonských válek - Mezi nocí a dnem - Den bitvy - Slunce vychází v půl osmé - Obrazy války - Síť na Zlatém potoce - Péče o raněné - Lví skok - Mohyla míru - Od Santonu po Staré vinohrady - Smrt generála Valhuberta - Garda proti gardě - Monument pro Versailles - Rybníky - Slavkovské mýty - legenda o rybnících - Cestou k Hodonínu - Carův křídelní pobočník - Setkání u Spáleného mlýna - Evropa po slavkovské bitvě - Kraj pod mohylou - Slavkovské inspirace

Formát 210 x 277 mm, 160 stran na křídovém papíře, 240 převážně barevných ilustrací, mapy, plány, schémata, původní kresby uniforem od ak. mal. Karla Zemana, čtyřbarevný laminovaný přebal, tuhá vazba.

ISBN 80-86831-01-9
Doporučená prodejní cena kolem 499,- Kč vč. DPH

Autor recenze: Red. AVE