Ďáblův pancíř Ďáblův pancíř

Další příběh z cyklu Válečné lítice
Na podzim 1944, v pátém roce války, se pluk SS Wotan standartenführera von Dodenburga stal \"Vůdcovou údernou brigádou\", elitní jednotkou německého wehrmachtu, a šel od bitvy k bitvě v posledním zoufalém pokusu zvrátit situaci ve prospěch Říše. Jeho muži, přes své mládí ostřílení veteráni, kteří se na bojištích po celé Evropě proměnili v brutální stroje na zabíjení, nevzývali věrnost národu, vlasti ani Vůdci. Byli oddáni pouze svým kamarádům, milovanému veliteli a své zbrani. Zasvěceni smrti, věděli, že jejich obávaná stříbřitá lebka s hnáty na přilbě je usvědčuje coby válečné zločince, a tak neznali strach a nelítostně bojovali proti zdrcující přesile za dávno ztracenou věc. Když spojenecká vojska stála před německým \"posvátným městem\" Cáchami, i největším optimistům bylo jasné, že Hitlerova válka je ztracena. A v tomto rozpoložení se v Cáchách objevili von Dodenburgovi muži v černých uniformách a v uších jim zněl führerův rozkaz město udržet. Úderný pluk SS Wotan tak nakonec bojoval i na německé půdě Autor knihy Leo Kessler (vlastním jménem Charles Whiting) napsal na válečné téma řadu knih. Příběhy frontových vojáků i důstojníků si nemusel vymýšlet. Popsal vlastní zážitky přímo z bojišť, protože peklo druhé světové války sám prožil Narodil se roku 1926 v anglickém Yorku a už v šestnácti letech dobrovolně vstoupil do britské armády. Prošel aktivní službou v Evropě - sloužil v Belgii, Holandsku a Německu u 52. průzkumného pluku. Po válce vystudoval univerzitu a poté, co prošel různými zaměstnáními (pracoval např. jako redaktor, korespondent, přednášel na vysokých školách), rozhodl se pro profesionální dráhu spisovatele. Vydal přes 200 knih, které zahrnují celou škálu témat a žánrů od vojenské historie a špionážní faktografie až po beletristické zpracování oné děsivé kapitoly lidstva, která zanechala krvavé stopy po celém světě.

Autor recenze: i.v.