Hitlerova mládež útočí Hitlerova mládež útočí

Kessler znovu útočí (na čtenáře)

Přeživší příslušníci elitního pluku Wotan, který byl na ruské frontě zdecimován, mají nyní svými zkušenostmi vyztužit nově formovanou SS divizi skládající se převážně z mladistvých dobrovolníků. To se veliteli Wotanu, von Dodenburgovi, pranic nezamlouvá – až spojenci zaútočí, bude nezkušená mládež hromadně povražděna.
Naskytne se však řešení – skupina generálů nabízí von Dodenburgovi, aby se podílel na atentátu na Hitlera, pak bude moci být uzavřen se spojenci mír. To však přináší morální dilema, které von Dodenburg není schopen vyřešit. Události nečekají a von Dodenburg musí vést své staré veterány i nezkušené děti do boje proti invazním silám, bez naděje na vítězství. Osud rozhodl, a jeho mladí spolubojovníci zemřou dříve, než začali skutečně žít.

Autor knihy Leo Kessler (vlastním jménem Charles Whiting) znovu prokázal svou schopnost barvitě, se smyslem pro dramatičnost a napětí, přiblížit čtenářům kruté roky 2. světové války. Na válečné téma napsal dlouhou řadu knih. V příbězích frontových vojáků i důstojníků přitom vycházel z vlastních zážitků a materiálů získaných přímo na bojištích, neboť sám peklo této války prožil.
Narodil se roku 1926 v anglickém Yorku a už v šestnácti letech dobrovolně vstoupil do britské armády. Prošel aktivní službou v Evropě – sloužil v Belgii, Holandsku, Německu u 52. průzkumného pluku. Po válce vystudoval univerzitu a poté, co prošel různými zaměstnáními, rozhodl se pro profesionální dráhu spisovatele. Vydal přes 200 knih, které zahrnují celou škálu témat a žánrů od vojenské historie a špionážní faktografie až po beletristická zpravování oné děsivé kapitoly lidstva, která zanechala své krvavé stopy po celém světě.
Charles Whiting zemřel v srpnu roku 2007.

Vydalo nakladatelství BARONET
Rok vydání: 2008