Na mušce je Eisenhower Na mušce je Eisenhower

Úkladné vraždy významných vojenských a politických osobností II. světové války

Charles Whiting je nejplodnější britský spisovatel. Vydal přes 200 knih o druhé světové válce, kterou prožil jako voják průzkumného obrněného pluku. V této knize se věnuje opomíjené a z velké části donedávna utajované problematice úkladných vražd významných vojenských a politických osobností, jejichž smrt změnila nebo měla změnit průběh války, nebo dokonce celosvětovou situaci. Živě popisuje velký počet atentátů (od atentátů na Hitlera, Heydricha až k pokusům o zavraždění „velké trojky“).

Ústřední postavou celé knihy je šéf nacistické speciální jednotky, zabiják Otto Skorzeny, únosce Mussoliniho a dalších potentátů, a hlavní pozornost je věnována jeho plánu na likvidaci tehdejšího vrchního velitele spojeneckých sil na Západě, generála Eisenhowera v průběhu německé ofenzívy v Ardenách na přelomu let 1944/45.

Únos Mussoliniho v roce 1943 udržel Itálii ve válce. Později v témž roce organizoval operaci „Velký skok“ a pokus úkladně zavraždit členy tzv. velké trojky (Churchilla, Roosevelta a Stalina). Tato operace se nezdařila. O rok později Skorzeny udržel Maďarsko ve válce na straně Německa tím, že unesl syna maďarského vládce admirála Horthyho. Dokonce Churchill schválil Skorzenyho v britském parlamentu (v Dolní sněmovně) a konstatoval, že Rakušan rozšířil způsoby vedení války o „další rozměr“.

Nejpozději v roce 1944 si i jiné státy – zejména nepřátelé Německa – začaly rychle osvojovat drsné lekce, které vyučoval zjizvený obr. Skorzenyho teorie, že je třeba „udeřit na hlavu a nikoli na břicho“, se stávala standardním operačním postupem. Jinými slovy – utni hlavu některému významnému nepřátelskému politickému vůdci a „břicho“, jeho stát, se může docela snadno zhroutit samovolně.

Formát: 132 x 205 mm

Počet stran: 210

ISBN: 978-80-7217-492-8