Novinky z nakladatelství Baronet Novinky z nakladatelství Baronet

Novinky z nakladatelství BARONET

Leo Kessler: Velký útěk

Na podzim roku 1944 začíná Hitler plánovat operaci v Ardenách. Mezi akcemi, které mají překvapivý úder podpořit, je i plán hromadného útěku německých válečných zajatců, jich je v britských táborech drženo na 250 tisíc. Když se však poručík Washington Lee dovídá o této podvratné akci, nikdo není ochoten takovému absurdnímu záměru uvěřit. A tak se musí poručík pokusit odhalit organizátory útěku na vlastní pěst a proti vůli svých nadřízených, a uspět dříve, než se uskuteční.

Stran: 232
Cena: 219
Po slevě : 197

Charles McCain: Válka jednoho Němce

Válečný román napsaný v nejlepších tradicích tohoto žánru začíná s prvními měsíci II. světové války. Max Brekendorf, hrdý mladý důstojník německého námořnictva se nemůže dočkat chvíle, kdy si v boji vydobude čest a slávu.
Strhující příběh, postavený i na dobré znalosti válečných reálií, otevírá známá epizoda z podzimu 1939, kdy se po bitvě v ústí řeky La Plata dobrovolně potopila německá bitevní loď Admirál Graf Spee. Právě na ní započal osud jednoho Němce, muže který se jako zrnko mezi mlýnskými kameny prodírá válkou a snaží se uchovat si čest, odvahu a zdravý rozum. Max Brekendorf katastrofu Grafa Spee přežije a vydává se na další a další válčiště podle toho, kam ho vichřice války zavane. Jako podmanivá součást McCainova románu působí i dobrodružství a rozličná prostředí, v nichž se hlavní hrdina ocitá.
Jak německý válečný stroj nezadržitelně postupuje Evropou, očekává Max jen šťastnou budoucnost po boku své snoubenky Mareth. Avšak po letech strávených v bojích nejprve na hladinových lodích a poté jako kapitán ponorky se mu osud začíná jevit v méně radostných barvách. Na svých misích prožívá stále trýznivější chvíle, a i život jeho snoubenky je nebezpečnější a zoufalejší. S postupným rozpadem Říše šíří tajné služby teror i ve vlastních řadách, do kterých nasazují špehy, a Maxovo poslání, kdysi tak nezpochybnitelné, ztrácí smysl. Začíná si uvědomovat, kam jeho vlast dospěla, a že jej čeká těžké rozhodování mezi povinností a vlastní morálkou.

Stran: 408
Cena: 289
Po slevě : 260

Leo Kessler: Vlčí smečka

Leo Kessler, mistr válečného románu, provází čtenáře v tomto pětidílném románovém cyklu odyseou německé ponorky U-69 po nebezpečných evropských mořích, na nichž se odvážné posádky podmořských lodí pokoušejí oddálit konečný úder spojenců proti Říši. V roce 1939 se Christian Jungblutt, dvacetiletý nováček námořnictva, vydává na svou první velitelskou misi. Německé vrchní velení určilo boji zocelenou a statečnou posádku ponorky U-69 k provedení téměř nemožného úkolu - napadnout domovskou základnu britské flotily ve Scapa Flow. Tak se začala zrodit sláva této ponorky a jejího kapitána.
Úvodní román pětidílného cyklu o ponorce U-69

Stran: 184
Cena: 179
Po slevě : 161

Sven Hassel: Monte Cassino

Bitva u Monte Cassina bývá označována za jednu z nejkontroverznějších bitev druhé světové války. Bitva, v níž se německá armáda v zoufalé snaze udržet si kontrolu nad Itálií střetla s postupujícími spojeneckými vojsky, bitva, při níž byl s povrchu zemského smeten benediktský klášter Monte Cassino, který tu stál bezmála jedno a půl tisíciletí, bitva, jež stála mnoho tisíců lidských životů, které patřily vojákům více než dvanácti národů, ale i mnichům a vůbec všem, kdo byli ukryti uvnitř kláštera. Sven Hassel, světově známý autor válečné literatury, zde opět vychází z vlastních zkušeností frontového vojáka německé armády. Jeho hrdiny se znovu stávají ostřílení muži z 5. roty 27. tankového pluku zvláštního určení (který byl vlastně plukem trestním), zarputilí rváči i nerozlučitelní kamarádi jako Porta, Barcelona, Drobeček či Dědek, a Hassel opět líčí ty nejnemožnější i nepravděpodobnější příběhy, které se jim mohly stát. Hasslův román, který dějově přímo navazuje na román Gestapo, představuje jeho vlastní pojetí událostí, jež předcházely této bitvě a jež vedly až k ní, a nakonec líčí i všechny hrůzy onoho horoucího pekla, jímž se podle něj boje u Monte Cassina v zimě mezi léty 1943 1944 staly.

Vazba: brožovaná
Stran: 280
Cena: 219