Pravdivý příběh byzantských věrozvěstů Konstantina a Metoděje Pravdivý příběh byzantských věrozvěstů Konstantina a Metoděje

Křesťanství na Velké Moravě a byzantská misie

V souvislosti s výročím 1150 let příchodu byzantských věrozvěstů připravilo Slovácké muzeum v Uherském Hradišti za finanční podpory Zlínského kraje novou třídílnou publikaci. Obsahuje historický román, populárně naučný díl historicko ? archeologický a třetí díl kreslený komiks. To vše doplněné zvukovým CD s nahrávkou vybraných pasáží románové části a DVD s hrou v prostředí 3D s tématikou církevního areálu v Uherském Hradišti ? Sadech a dějin Velké Moravy obecně.

Autorkou prvního dílu ? románu ?Slovo paměti" z období velkomoravských dějin je spisovatelka Renata Štulcová. Ilustrací v knize se ujala známá ilustrátorka Renáta Fučíková. První díl je navíc doplněn zvukovým CD s namluvenými vybranými pasážemi podkreslenými hudbou Jiřího Pavlici a Hradišťanu.

Druhý díl s názvem ?Křesťanství na Velké Moravě a byzantská misie" napsali archeologové Luděk Galuška a Miroslav Vaškových. Snažili se populárním způsobem nastínit a odpovědět i na některá málo známá fakta a události. Například proč oba bratři vlastně přišli z daleké Byzance a ne z bližšího Říma, když navíc naše území tehdy spadalo pod římskou papežskou kurii? Co k nám vlastně přinesli, když víme, že křesťanství na Velké Moravě bylo známé již od počátku 9. století? Nebo proč byli vybráni zrovna Konstantin a Metoděj?

Autorkou komiksu, který vychází z románu ?Slovo paměti" je čerstvá absolventka zdejší střední uměleckoprůmyslové školy Johana Motičáková.

Počítačová hra ?Veligrad. Fos-Zoe-Nika" je ojedinělým projektem. Autory scénáře hry jsou archeologové Tomáš Chrástek a Michal Hlavica. Pomocí 3D grafiky nechali na obrazovkách počítačů znovu ožít jednu z nejvýznamnějších archeologických lokalit na našem území, církevní areál v Uherském Hradišti ? Sadech. Areál na sadské výšině se tak stává kulisou pro příběh z dob Konstantina a Metoděje, z dob Velké Moravy. Veligrad Fos-Zoe-Nika se vrací ke kořenům klasických adventur, ale oděna v novém a moderním hávu.

Počítačová hra ?Veligrad. Fos-Zoe-Nika"

Cena: 402 Kč