Rommelova poslední bitva Rommelova poslední bitva

Další román populárního autora.

Válka v Africe se v roce 1943 chýlí ke konci. Maršál Rommel, a s ním celý jeho Afrikakorps, je slabý, poražen generálem Montgomerym a v nemilosti u Hitlera. Chtěl by získat ještě alespoň jedno velké vítězství a zdá se, že nejvhodnějším protivníkem budou nezkušení Američani, kteří se právě vylodili v Tunisu. Veterán nadporučík Scharf je tedy vyslán s elitní Brandenburgovou jednotkou přes neprostupnou poušť, aby zaskočil Američany, vedené nerozhodným generálem Fredendallem, jenž místo toho, aby vyhledával nepřítele, raději opevňuje vlastní pozice. A tak Rommel obrací nováčky ze zámoří na útěk a získává své poslední vavříny - jen aby se rok poté na vůdcův rozkaz otrávil.

Autor knihy Leo Kessler (vlastním jménem Charles Whiting) znovu prokázal svou schopnost barvitě, se smyslem pro dramatičnost a napětí, přiblížit čtenářům kruté roky 2. světové války. Na válečné téma napsal dlouhou řadu knih. V příbězích frontových vojáků i důstojníků přitom vycházel z vlastních zážitků a materiálů získaných přímo na bojištích, neboť sám peklo této války prožil.

Narodil se roku 1926 v anglickém Yorku a už v šestnácti letech dobrovolně vstoupil do britské armády. Prošel aktivní službou v Evropě – sloužil v Belgii, Holandsku, Německu u 52. průzkumného pluku. Po válce vystudoval univerzitu a poté, co prošel různými zaměstnáními, rozhodl se pro profesionální dráhu spisovatele. Vydal přes 200 knih, které zahrnují celou škálu témat a žánrů od vojenské historie a špionážní faktografie až po beletristická zpravování oné děsivé kapitoly lidstva, která zanechala své krvavé stopy po celém světě.
Charles Whiting zemřel v srpnu roku 2007.

Vydalo nakladatelství BARONET
Rok vydání: 2008