Válka na jezeře Tanganika Válka na jezeře Tanganika

Příběh z dávno ztracených časů, kdy Británie vládla nad vodami s pomocí dvou loděk, sukní a spousty projímadla. Po vypuknutí 1. SV se Británie rozhodla zaútočit na všech vodách - i na dalekém africkém jezeře. Velitel této neuvěřitelné výpravy Simson se vydává z Kapského města na 4 500 kilometrovou cestu k jezeru Tanganika se dvěma 12 metrovými dělovými čluny porazit německé loďstvo. Poté, co ve své skotské sukni napadne nepřítele, stane se pro místní kmen bohem. Avšak pravda není tak jednoduchá.
Foden patří mezi dokonalé romanopisce a tentokrát se jeho příběh čte jako spojení Evelyna Waugha s Josephem Conradem. Pravda bývá podivnější než všechny výmysly a potěšení z této knihy pramení z její pravdomluvnosti ? z živého vyvolání dávno ztracených časů, kdy vzkvétala výstřednost a Británie vládla nad vodami s pomocí dvou loděk, hezkých sukní a spousty projímadla. Po vypuknutí první světové války se Británie rozhodla zaútočit na nepřítele na všech vodách - a tedy i na dalekém africkém jezeře. Velitelem této neuvěřitelné výpravy byl jmenován Geoffrey Spicer-Simson, nejstarší námořní poručík, kterému se již podařilo potopit dvě vlastní lodě. Ten se vydává z Kapského města na nepředstavitelnou 4 500 kilometrů dlouhou cestu k jezeru Tanganjika se dvěma 12 metrů dlouhými dělovými čluny, aby zde porazil německé loďstvo. Poté, co, oděný ve své skotské sukni, napadne nepřátelské lodě, stane se pro místní africký kmen bohem a je prohlášen za hrdinu. Avšak pravda není tak jednoduchá. 248 stran Cena 199,- Kč

Autor recenze: I.V.