Wotan: Odvážná mise Wotan: Odvážná mise

Nový napínavý příběh z historie úderného pluku SS Wotan v bojích 2. světové války. Je podzim roku 1944 a vybraný oddíl je pověřen riskantní misí, která má zabezpečit kontinuitu hroutící se Hitlerovy ?třetí říše?. K uskutečnění náročného plánu ? tzv. ?čtvrté říše?, která má vzniknout v Jižní Americe ? jsou ovšem nutné až fantastické finanční prostředky. Proto je třeba k německým ponorkovým základnám, ukrytým u francouzských břehů, dopravit z berlínské říšské banky náklad cenných diamantů. Tým Wotan se ujímá své mise.
Byl podzim roku 1944. Nedaleko německé ponorkové základny u obklíčeného francouzského přístavu Lorient pořídil mladý americký námořní pozorovatel řadu pozoruhodných snímků. Nad hladinu se totiž vynořila velká japonská ponorka! Co může v těchhle končinách pohledávat? Tak začíná vzrušující drama posledních měsíců 2. světové války. Většina vysokých nacistických důstojníků už počítá s tím, že Německo válku brzy prohraje. "Třetí říše" bude nemilosrdně rozmetána...Je tu ovšem ještě šance situaci zvrátit. Kdyby se podařilo nasadit do boje atomovou bombu, na jejíž přípravě němečtí vědci pracují, rázem by se karta obrátila. Pro každý případ je však nutné připravit podmínky pro vznik "čtvrté říše". Samozřejmě daleko od zpustošené Evropy - nejlépe v Jižní Americe... Reichsführer Himmer tedy učiní rozhodnutí a je odstartována odvážná mise, v jejímž čele je nejen zkušený důstojník SS, ale i ředitel Říšské banky. Stejně jako tajné vojenské materiály jsou totiž pro budoucí říši důležité diamanty, které dosud banka ukrývala. Mise je pojmenována podle elitního pluku SS Wotan, jehož příslušníci se právě po krutých bojích navracejí z Francie do vlasti a mají teď zajistit hladký průběh akce. Rozkaz je zastihne v Alsasku. Jsou vyčerpaní, jejich početní stav je takřka zoufalý. Pod vedením Kuno von Dodenburga jdou však znovu nasazovat své životy. Rozvíjí se další z napínavých příběhů, v němž proti sobě stojí nesmiřitelní nepřátelé. Pro čtenáře jistě bude zajímavé, že mezi americkými důstojníky objeví korvetního kapitána, jemuž jeho nadřízený upřímně doporučuje, aby "své zjitřené fantazii raději popouštěl uzdu při psaní dobrodružných příběhů." Tím kapitánem totiž není nikdo jiný než Ian Fleming, pozdější autor slavného Jamese Bonda, agenta 007. Spisovatel Leo Kessler (vlastním jménem Charles Whiting, nar. roku 1926 v anglickém Yorku) v tomto příběhu o osudech pluku SS Wotan za 2. světové války opět dostál své pověsti zkušeného vypravěče se znalostí historických faktů a drsných reálií oné doby. Vždyť sám už jako šestnáctiletý vstoupil dobrovolně do armády a za války sloužil v Belgii, Holandsku a Německu u 52. průzkumného pluku. Po válce vystudoval univerzitu a pracoval v různých povoláních - např. jako redaktor, korespondent, či jako odborný asistent na vysoké škole. V roce 1988 se natrvalo vrátil do rodné Anglie, aby se nadále věnoval práci nejmilejší - psaní knih. Napsal jich víc jak dvě stovky a zahrnul do nich nejrůznější témata i žánry. Jednou z jeho známých edic, které získaly široký čtenářský ohlas, je i řada knih o historii pluku SS Wotan.

Autor recenze: KH.